Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Behring taas vauhdissa, yrittää koota fasistista rikollisverkkoa

Vierailija
26.12.2014 |

"Norjan rikosseuraamusvirasto on ottanut haltuunsa yli 220 Anders Behring Breivikin kirjoittamaa kirjettä.

The Independent kertoo, että vankilassa istuva norjalainen joukkomurhaaja Anders Behring Breivik yrittää parhaillaan koota fasistista rikollisverkkoa

Norjan rikosseuraamusvirasto kertoo ottaneensa haltuunsa yli 220 Breivikin kirjoittamaa kirjettä. Breivik on osoittanut kirjeet tahoille, joiden kanssa hän ei ole ennen ollut missään tekemisissä.

– Keskeisin turvallisuusuhka Breivikin kohdalla ovat tiedonsiirto ja sen valvonta, rikosseuraamusviraston apulaisjohtaja Erling Fæste kertoo lehdessä.

– Meidän mukaamme Breivikin vaarallisuus perustuu kirjeisiin. Pelkäämme hänen käyvän kirjeenvaihtoa perustaakseen ryhmiä, jotka pystyvät terroritekoihin, apulaisjohtaja jatkaa.

Viranomaiset ovat kuitenkin tehneet lopun Breivikin massiivisesta kirjeenvaihdosta.

– Breivikillä ei ole tarkoituksena luoda normaaleja ja terveitä ystävyyssuhteita. Pikemminkin hän lähettää kirjeitä tahoille, joilla on hänen kannaltaan kiinnostavia kontakteja.

Enempää vankila ei halunnut kirjeiden sisältöä kommentoida.

Joukkomurhaaja on itse ottanut yhteyttä norjalaiseen VG-lehteen ja valittanut, ettei hänen kirjeenvaihtonsa pääse vankilan postitoimistoa pidemmälle.

Breivik on myös ennen kirjekampanjaansa yrittänyt perustaa puoluetta vankilasta käsin.

Murhasi 77 ihmistä

Äärioikeistolainen terroristi Anders Behring Breivik murhasi yhteensä 77 ihmistä vuonna 2011 Oslossa ja Utøyan saarella.

Vankilasta on aiemmin kommentoitu, että Breivik on hyvin hankala vanki, joka uuvuttaa jopa vartijansa. Sen vuoksi häntä on monta kertaa siirretty vankilasta toiseen. Samassa yhteydessä kerrottiin, ettei joukkomurhaaja ole näyttänyt merkkiäkään katumuksesta.

Breivik kertoo vastustavansa monikulttuurisuutta, ja hänen poliittiset näkemyksensä keskittyvät lähinnä islaminvastaisuuteen.

Breivik on tuomittu 21 vuodeksi vankeuteen, mutta vankeutta voidaan myös jatkaa.

Koettelee lain rajoja

Ilta-Sanomat kertoi marraskuussa, että Breivik myös koettelee Norjan lakien rajoja: hän vaatii jatkuvasti uusia oikeuksia vetoamalla lakiin.

Marraskuussa 2012 Breivik laati 27-sivuisen valituksen vankilan olosuhteista. Maaliskuussa 2013 hän pyysi lupaa päästä äitinsä hautajaisiin, ja saman vuoden syyskuussa hän vaati itselleen opiskeluoikeutta. Tämän vuoden maaliskuussa Breivik vaati vankilalta henkilökohtaista PlayStation-peliasemaa sekä kuntoiluvälineitä.

Osa vaatimuksista on toteutettu. Noin vuosi sitten Breivik aloitti vankilassa valtio-opin opinnot. Hänelle on myös myönnetty muun muassa kirjoitus- ja kuntoiluvälineitä. Sen sijaan häneltä on kielletty käytännössä kaikki vankilan ulkopuoliset kontaktit."

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1419567797926.html

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa virhe, Breivik siinä piti lukea.

Vierailija
2/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen mielipiteitään oteta vakavasti, kun hän tappoi syyttömiä nuoria. Hänhän on täysi rikollinen.
Muutoin olen sitä mieltä, että myös mamuvastaisia mielipiteitä ja puolueita saisi olla vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ajatus, että hän saattaa jiskus vapautua.

Vierailija
4/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:04"]Pelottava ajatus, että hän saattaa jiskus vapautua.
[/quote]
Tuskin

Vierailija
5/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sillä on yhtikäs mitään kirjeoikeuksia?!

Vierailija
6/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mielipiteitä.pitäisi saada tuoda julki vapaasti. Suuntaan tai toiseen. Tappaminen on kielletty! Hän ylitti rajan. Ei häntä kukaan normaali.seuraa, vaikka ahdistaakin, kun ei saa sensuurin takia mamuvastaista agendaa läpi. En usko hänestä olevan vankilasta käsin mitään vaaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo jannu pitäisi sitoa häpeäpaaluun keskelle toria ja antaa ihmisten tehdä hänelle ihan mitä haluavat, repiköön vaikka ruumiinosat irti yksi kerrallan

Vierailija
8/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurarit muuraa.

http://www.bruceonpolitics.com/2011/07/26/anders-behring-breivik-a-freemason-terrorist/

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:36"]

Miksi sillä on yhtikäs mitään kirjeoikeuksia?!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sen vanhemmat ei ole elossa, tuota häpeän tuskaa ei kestä pirukaan.

Vierailija
10/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:40"]

Toivottavasti sen vanhemmat ei ole elossa, tuota häpeän tuskaa ei kestä pirukaan.

[/quote]

muistaakseni ainakin toinen vanhempi elää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:04"]Pelottava ajatus, että hän saattaa jiskus vapautua.
[/quote]

En näe tuota pelottavana asiana koska Breivik on vaaraksi yhteiskunnalle, kokonaiselle uskonnolle niin tälläistä ihmistä ei päästetä vapauteen. Eli suomeksi: ensin ! Anders on hyvä ja istuu tuomitaan ihmisien tappamisesta ja seuraavana siirretään kiltisti istumaan pöpilään. Ihan niinkin Jammu-setä.

Vierailija
12/13 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 23:40"]

Toivottavasti sen vanhemmat ei ole elossa, tuota häpeän tuskaa ei kestä pirukaan.

[/quote]

muistaakseni ainakin toinen vanhempi elää
[/quote]

Äiti kuoli. Isä elää ja häpeää lastaan. Isä hylkäsi perheensä. Äiti oli sairaanhoitaja joka eli syrjässä Anderssin kanssa. Kuulemma kiva peräkammarin poika jonka toimintaa tilata lehmänpaskaa vähän ihmeteltiin, kunnes Oslossa räjähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on häirinnyt paljon se miten Breivikistä puhuttaessa on korotettu sitä "faktaa" että Breivik on kuin yksinäinen susi. Hän toimii yksin ja hänellä on täysin oma eristynyt maailmankuva jossa hän pelastaa kristinuskon pahalta islamilta. Hän on kuin yhden miehen isis, ja on nimenomaan korostettu ettei hänellä ole rikostovereita eikä ymmärtäjiä.
Sitten taas pinnan alla kuohuu ja se vähän paljastaa sitä mitä ei saa päästää ääneen; on muitakin Anders Breivikejä. Uskoisin että kirjeitä lukeneet ovat saaneet jotain vihiä miten laajaa Breivikin ihailu ja aatteen kannatus on ja sen julkistaminen on pelottava asia, he eivät saa puhua mitään mutta uskon että yhteydenottoja on ollut.

Tämä on kuin se tieto jos ulkomaalainen tekee rikoksen niin sitä ei uutisessa kerrota. Tiedon lähinnä huomaa puutteena rikollisen kuvaamisessa kun taas vastaava rikos kantaväestöön kuuluvalta rikolliselta niin kuvailut tulee.

Oma tulkintani median toiminnassa koskien Breivik yksinäinen susi sisältää tämän hiljaisuuden käänteisenä. Jos ihmiset ajattelee ettei Breivikillä ole sielunveljiä niin yhteiskunta on näennäisesti turvassa niin kauan kuin mitään ei tapahdu. Mutta kuten isis, on myös Breivikillä omat sotilaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme