Onko 16 vuoden ikäinen auto jo vanha??
Myyntiautossa kuitenkin 4 airbäggiä, luistonesto, xenonit. Muttei ESP.
Merkki BMW E46.
Mutta onko tuo ikä jo paljon autolle? Kannattaako ostaa? Huoltoja tehty paljon!
Kommentit (40)
On se. Ostaminen on kuitenkin kiinni kilometreistä ja kunnosta.
Peruskuskille takavetoinen ilman ESP:tä ei ole se helpoin tai turvallisin vaihtoehto. Tietty kaikki meistä on niitä parempia kuskeja :D
Jos se on huollettu ohjelman mukaan ja riittävän vähän ajettu niin miksi ei.
Meillä on tuon ikäinen auto harrasteautona (vm.1998). Arkiajossa olevat autot ovat aina alle 2-vuotiaita. Eli minun mielestäni on ehdottmasti vanha.
Jos on ruosteeton niin mikä ettei.
Bemarit ovat helposti joko todella hyvin pidettyjä tai sitten nuorison rälläysautoja.
Mutta 16v on hyvin pidetyllekin autolle jo aikamoinen ikä.
Yli 5v vanha auto on vanha. Ja noissa bemuissa on sitten sähkövikoja aika kiitettävästi. Tuon auton hinnalla saanet paljon uudemman, paremmin varustellun, hyvin pidetyn ja huolletun jostain toisesta merkistä.
Riippuu autoyksilöstä. Todennäköisesti on jo loppuvaiheessa käyttöikäänsä. Vaikka se olisikin kunnossa, niin huonolla tuurilla tuosta hajoaa monta kallista osaa yhtäaikaa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:01"]
Yli 5v vanha auto on vanha. Ja noissa bemuissa on sitten sähkövikoja aika kiitettävästi. Tuon auton hinnalla saanet paljon uudemman, paremmin varustellun, hyvin pidetyn ja huolletun jostain toisesta merkistä.
[/quote]
Ööh vaikka nyt aloittajan Bmw on vanha niin harvemmin Focuksissa tai Golffeissa xenonumpioita on? Uudempia kylläkin mutta ajettavuus sekä rengasmelu? Siis jos lähtökohtaisesti samanhintaisia autoja verrataan.
Juu on se. Ja vanha auto on aina parempi kuin pussillinen uusia =). Anna mennä vaan. Meillä on 16 ja 15 vuotta vanhat autot.
On, vie polttoainetta enemmän kuin nykyautot. Meillä on "sisäänajettu" volvo s60, 12 v vanha, ajettu 50 000 km. Erittäin hyvä peli, mutta kallis ajaa.
Alle 2-vuotta vanha on uusi/uudehko
2-5v on keski-ikäinen
Yli 5-vuotias on vanha.
Yli 10-vuotias on lähes romuauto, tonnin tavaraa
Kierrätyskamaa eli romuttamon kautta raaka-aineiksi. Ajetaanko tuon ikäisillä muualla kuin Afrikassa, Kuubassa ja Suomessa?
antamillasi tiedoilla ei voi vastata. Riippu käytöstä ym. Vanhat bemarit on tosi suosittuja nuorten keskuudessa, koska ne ovat yllättävän halpoja. Halpuus johtuu osittain kalliista käyttömaksuista ja kulutuksesta.
Hyvin pidetty laatuauto voi olla hyvä kumppani vaikka kuinka pitkäksi aikaa, mutta siihen vaikuttavia tekijöitä on monia. Miten autoa on pidetty, missä säilytetty, millaista ajoa, mitkä km, mikä on sinun tarpeesi, jne. ovat ratkaisevia tekijöitä.
En sanoisi että 10v. Vanha auto on romutavaraa. Meidän auto v.2008 ja kun se ostettiin niin sillä oli ajettu vain 40 000 km. Auton arvo lasketaan tietty vähennys per vuosi ja ajetut kilometrit. Meillä säihkyy auton pinta ja sisäpesu otetaan kaksi kertaa vuodessa. On todellakin kuin uusi.
Eikä ole myöskään tonnin tavaraa 10v. vanha auto. Yrittäkkää pösilöt ymmärtää ne ajetut kilometrit!
ei siinä muuten varmasti mitään vikaa ole, mutta ne xenonit... menee mulla samaan kategoriaan kuin spoilerit ja autojen silmäripset.
Riippuu autosta yksilönä... mulla on -98 Primera, jolla on nyt ajettu vähän yli 200 tonnia. Ei ruostetta lainkaan, eikä vikoja ole ilmaantunut. Tosi luotettava käyttöauto, perushuolloilla pärjännyt, eli jarrupaloja yms. Hyvin passaa mun perusajoon, eli käyn töissä, kaupassa ja haen lapset tarhasta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:34"]ei siinä muuten varmasti mitään vikaa ole, mutta ne xenonit... menee mulla samaan kategoriaan kuin spoilerit ja autojen silmäripset.
[/quote]
Pakko olla provo?
Riippuu ihan auton kunnosta, ei tuo nyt ole vielä ikä eikä mikään.
No eihän tuo ole paha ikä... omani on 25-vuotias. Mutta kyllähän sitä tuollaisessa teinissä välillä alkaa olla jo sitä laittoa.
Onhan se vanha muttei se kerro mitään siitä kannattaako ostaa. Riippuu ihan siitä mitä sä haet autolta ja tuon ko. auton muista ominaisuuksista.