Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 16 vuoden ikäinen auto jo vanha??

Vierailija
02.01.2015 |

Myyntiautossa kuitenkin 4 airbäggiä, luistonesto, xenonit. Muttei ESP.

Merkki BMW E46.

Mutta onko tuo ikä jo paljon autolle? Kannattaako ostaa? Huoltoja tehty paljon!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole e46 bemmissä luiston estoa on se jollain pienellä moottorilla eikä silloin tarvitse sitä.

Mulla on -e36 323ti bmw 350000km vm98

Kaikki nivelet, puslat, iskarit, jouset ym. vaihdettu alustaan, laatikko antaa vähän ääntä samoin perä, pyöränlaakerit vaihdettu, jarrut käyty läpi, korjaussarjat, levyt, palat, kengät, ruostetta alkaa löytymään, moottorin vanos yksikkö huollettu, syyläri ja ilmastoinninkenno vaihdettu, nyt vuoden keskikulutus 10.1l ja keskinopeus 65km/h moottori vie öljyä niin paljon että olen alkanut tuomaan öljyt venäjältä, samoin bensat, täysi huoltokirja on.

Systerillä olisi myynnissä bmw e46 325ix touring 212000km -02 7000€

Vierailija
22/40 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasta unohtui, kardaanin, nivelet, tukilaakeri, rättinivel etupäähän ja silti joku täristää??

Kuskin nahka satula puhki 300000km ja edellisestä bemmistä kangaspenkki 200000km.

Mutta kulkee sentään kohtalaisesti, voi työmatkat vedellä 200kmh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:33"]Eikä ole myöskään tonnin tavaraa 10v. vanha auto. Yrittäkkää pösilöt ymmärtää ne ajetut kilometrit!
[/quote]

Iltapäivälehdessä oli joku aika sitten tilastoja, joiden mukaan useimmista merkeistä 95% tai enemmän oli jo poistettu rekisteristä 10. ikävuoden jälkeen. Siihen on syynsä.

Vierailija
24/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:12"]

On, vie polttoainetta enemmän kuin nykyautot.

[/quote]

Ero on aika marginaalinen. 16 vuotta vanha Focus kuluttaa maantiellä 6 litraa/100km ja käytännössä sama menee uusillakin bensa-autoilla. Ilmoitetuissa lukemissa on hurja ero, mutta niillä ei ole tekemistä todellisen kulutuksen ja päästöjen kanssa.

Vierailija
26/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kakkosena parikymmentä vuotta vanha Toyota, ei mitään vikoja muuta kuin kuluvia osia. Ei kuluta bensaakaan kovin paljon eikä myös syö öljyä. Ei toki ajettavuus ole paremmasta päästä mutta kaupunkiajossa se nyt on se ja sama.

Ykkösenäkin on tietenkin samaa merkkiä, tosin aika tuore kampe. Kestävimmästä päästähän se on merkkinä.

Vierailija
27/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vanhuus riippuu kuskin mentaliteetista. Jos olet hyvätuloinen ja vaadit matalaa polttoaineen kulutusta, niin silloin kannattaa pysyä uusissa autoissa. Ne voi myydä pois ennen kuin niihin tulee sähkövikoja ja uuden saa ostettua vain pienellä lisäsatsauksella jälleenmyyntihinnan ollessa edelleen korkea.

Pienituloisille vanhat autot taas ovat rautaa. On kolme automerkkiä ja mallia, jotka tunnetusti kestävät kovaa käsittelyä ja runsaasti kilometrejä pienellä määrällä huoltoja:

Vanhat Toyotat, esimerkiksi Toyota Carina II käy kuin kello ja kestää vuodesta toiseen.

Esim. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288585451123.html

Vanhat Ladat kestävät hyvin pidettyinä miljoona kilometriä, ja miksei paljon enemmänkin.

Esim.

ja http://eg.hatla2ee.com/en/car/lada/2107/379772

Kolmas kova on tietenkin Diesel-Volvo, joka aivan kuten Ladakin, kestää tunnontarkalla huoltamisella sen miljoona kilometriä ja ylikin.

Esim. http://www.iltalehti.fi/autot/2014111018824490_au.shtml

Kannattaa muistaa, että yhden miehen ja yhden auton ennätys on myös tehty Volvolla:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601170360.html

Nyt olisi naisten vuoro!

Vierailija
28/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ESP pitää olla. Se on ehkä tärkein turvavaruste.

Toisekseen Bemari on statusauto. Jos olet ostamassa melkein 20 vuotta vanhaa autoa, et ole statusihmisiä. Katsele ennemmin mahdollisimman uusia pikkuautoja, Fabiaa, Poloa, Kiaa yms. Et todellakaan ole asemassa jossa vaaditaan parhaimpia ominaisuuksia.

16 vuotta on autolle todella paljon. Lisäksi Bemareilla ajetaan varmaan lujaa ja kovaa. Ajo-ominaisuuksista halutaan ottaa kaikki irti.

Vierailija
29/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä autolla jo ikää, pakko myöntää. Mulla on kyllä 15 vuotta vanha Toyota ihan arkiajossa ja hyvin käy ja nukkuu. Katsastuksesta meni läpi moitteetta. Mutta kovin isoa remonttia tuohon tuskin kannattaa alkaa tekemään.

Vierailija
30/40 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 15:51"]

No onhan siinä autolla jo ikää, pakko myöntää. Mulla on kyllä 15 vuotta vanha Toyota ihan arkiajossa ja hyvin käy ja nukkuu. Katsastuksesta meni läpi moitteetta. Mutta kovin isoa remonttia tuohon tuskin kannattaa alkaa tekemään.

[/quote]

Sehän on hienoa ettei Toitsullasi ole uniongelmia :)

Vierailija
31/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. En ole ap mutta vastaavaa autoa ostamassa tai pohtimassa :)

Vierailija
32/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kiinni pitämisestä. Euroopankin taivaalla liitelee jatkuvasti 1980- ja jopa 70-luvulla valmistettuja matkustajalentokoneita, jotka ovat ihan päivittäisessä liikenteessä ja aivan soivia pelejä vielä. Itse et välttämättä sellaiseen istuessasi tosin koneen ikää välttämättä edes huomaa, sillä niistä pidetään todella hyvää huolta, ja paikkoja uusitaan jatkuvasti. Jos joku pitää samalla pieteetillä autoaan, niin en pitäisi 15-vuoden ikää minään.

Vierailija
33/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:53"]

Peruskuskille takavetoinen ilman ESP:tä ei ole se helpoin tai turvallisin vaihtoehto. Tietty kaikki meistä on niitä parempia kuskeja :D Jos se on huollettu ohjelman mukaan ja riittävän vähän ajettu niin miksi ei.

[/quote]

Aikamoni nykyisistä kuskeista on saanut korttinsa aikana jolloin takaveto ilman "apupyöriä" oli ihan vakiovaruste.

Vierailija
34/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:34"]

Kaikki on kiinni pitämisestä. Euroopankin taivaalla liitelee jatkuvasti 1980- ja jopa 70-luvulla valmistettuja matkustajalentokoneita, jotka ovat ihan päivittäisessä liikenteessä ja aivan soivia pelejä vielä. Itse et välttämättä sellaiseen istuessasi tosin koneen ikää välttämättä edes huomaa, sillä niistä pidetään todella hyvää huolta, ja paikkoja uusitaan jatkuvasti. Jos joku pitää samalla pieteetillä autoaan, niin en pitäisi 15-vuoden ikää minään.

[/quote]

Tuskinpa siihen bemariin on kuitenkaan moottoria ja kaikkia muita komponentteja useampia kertoja uusittu, eikä korikaan ole ruostumatonta materiaalia.

Vierailija
35/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:34"]Riippuu autosta yksilönä... mulla on -98 Primera, jolla on nyt ajettu vähän yli 200 tonnia. Ei ruostetta lainkaan, eikä vikoja ole ilmaantunut. Tosi luotettava käyttöauto, perushuolloilla pärjännyt, eli jarrupaloja yms. Hyvin passaa mun perusajoon, eli käyn töissä, kaupassa ja haen lapset tarhasta.
[/quote]

Jarrupalojen vaihto perushuoltoa? :D

Vierailija
36/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:34"]Riippuu autosta yksilönä... mulla on -98 Primera, jolla on nyt ajettu vähän yli 200 tonnia. Ei ruostetta lainkaan, eikä vikoja ole ilmaantunut. Tosi luotettava käyttöauto, perushuolloilla pärjännyt, eli jarrupaloja yms. Hyvin passaa mun perusajoon, eli käyn töissä, kaupassa ja haen lapset tarhasta. [/quote] Jarrupalojen vaihto perushuoltoa? :D

[/quote]

Kyllä mun mielestä.... ei vuosittain mutta kuluva osa se on.

Vierailija
37/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:34"]Riippuu autosta yksilönä... mulla on -98 Primera, jolla on nyt ajettu vähän yli 200 tonnia. Ei ruostetta lainkaan, eikä vikoja ole ilmaantunut. Tosi luotettava käyttöauto, perushuolloilla pärjännyt, eli jarrupaloja yms. Hyvin passaa mun perusajoon, eli käyn töissä, kaupassa ja haen lapset tarhasta.
[/quote]

Jarrupalojen vaihto perushuoltoa? :D
[/quote]

Kyllä kuluvien osien vaihto on ihan perushuoltoa.

Vierailija
38/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:12"]

On, vie polttoainetta enemmän kuin nykyautot. Meillä on "sisäänajettu" volvo s60, 12 v vanha, ajettu 50 000 km. Erittäin hyvä peli, mutta kallis ajaa.

[/quote]

318d tuolla kopalla, vie varmasti sen 5l diisseliä. EI KANNATA OSTAA!!!!

Vierailija
39/40 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aivan sairaan vanha, mutta tuonikäisillä itsekin aikoinani aloitin. Vasta 12 vuoden käytetyillä ajamisen jälkeen oli varaa uuteen käteisellä.

Eli rahatilanteesta riippuen ok ostos, joskin Bemarit ovat aika vikaherkkiä. Itse ostaisin joko uuden BMW:n (jos merkki ratkaisee) tai vanhan japsin tai Volkswagenin.

Vierailija
40/40 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:34"]ei siinä muuten varmasti mitään vikaa ole, mutta ne xenonit... menee mulla samaan kategoriaan kuin spoilerit ja autojen silmäripset. [/quote] Pakko olla provo?

[/quote]

en ole provo. vihaan kaikkia yllämainittuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan