Ketä oikeesti kiinnostaa, onko joku akateeminen vai ei?
Aivan samantekevää mikä koulutus ihmisellä on alla. Ei se duunaritausta tee kenestäkään huonompaa kuin akateemisesta, tai päinvastoin.
Kommentit (44)
Ei tee parempaa ei, mutta varakkaamman kyllä ja sivistyneemmän. Ei tarvitse opetella perusasioita elämäm koulussa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:46"]Ei tee parempaa ei, mutta varakkaamman kyllä ja sivistyneemmän. Ei tarvitse opetella perusasioita elämäm koulussa.
[/quote] Ai! Kyllä mä tiedän paljon akateemisesti koulutettuja henkilöitä, jotka nyt työttömänä ja asiat päin mäntyä.
Suurinta osaa ihmisistä kiinnostaa toisen käytöstavan, luonne, yleissivistys ja äly. Tutkinto on toissijainen.
Miten sen nyt ottaa. AMK:ssa oli kurjaa, paljon kiusaamista. Yliopistolla taas mukavaa, ja kaikki oli ainakin kohteliaita toisilleen, jos ei sydänystäviä. Sovinismia, rasismia, homovihaa, intti- ja ydinperhehulluutta yms. ei ole näkynyt sen jälkeen kun pääsin amiksesta pois.
Se, että on pitkää opiskelua vaatineen tutkinnon saavuttanut kertoo päämäärätietoisuudesta, sitkeydestä, ahkeruudesta ja ehkäpä valitettavasti myös älykkyydestä. Tavoitteiden asettaminen elämälle ei ole huono asia- toki voi mennä minne elämä kuljettaakin.
En jaksa puhua lähinnä rahasta, premium-autoista ja valkoisista sisustuksista "ainutlaatuisissa" kermakakkupakettitaloissa peltolähiöissä, joten haluan mieluummin akateemista seuraa
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 13:49"]
Suurinta osaa ihmisistä kiinnostaa toisen käytöstavan, luonne, yleissivistys ja äly. Tutkinto on toissijainen.
[/quote]
Höpö höpö. Sitten, kun joku ilmoittaa olevansa myyjä tai huoltamotyöntekijä, kuten tuolla toisessa ketjussa, häntä haukutaan tyhmäksi. No, kertoopa sekin haukkujasta jotain..
Ei voisi vähempää kiinnostaa tuomita ihmisiä koulutuksen perusteella. Elän omaa elämääni, tehkööt muut mitä tekevät ja mistä tykkäävät.
Mua kiinnostaa. T. Henkilöstöpäällikkö
Mua kiinnostaa. Oisi ikävää tuhlata aikaa tällaisella keskustelupalstalla heikommin koulutettuihin. Mulle kyllä riittää jos kommentoidaan että olen akateeminen.
Mä oon ylpeä omasta duunaritaustastani. En tarvitse mitään titteleitä korostamaan olemustani tai todistaakseni olevani täysjärkinen ihminen. Päinvastoin, on hienoa saavuttaa henkinen tila jossa ei ole sijaa teennäisyydelle ja turhalle ylpeilylle.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]
En jaksa puhua lähinnä rahasta, premium-autoista ja valkoisista sisustuksista "ainutlaatuisissa" kermakakkupakettitaloissa peltolähiöissä, joten haluan mieluummin akateemista seuraa
[/quote]Kyllä. Nämä idioottimaiset oletukset muista ihmisistä erottavat meidät akateemiset roskaväestä.
Mua oikeasti hävettää tämä keskustelu Suomessa. Ette ymmärrä ollenkaan, miten kamalan kuvan annatte itsestännne! Asun maassa, jossa kunnioitetaan myös ammattikoulun käyneitä ja muita ihan tavallisia ihmisiä, eikä ihmisarvo riipu koulutuksesta, eikä täällä snobbailla tuolla tavalla. Nolon kuuloista. Terv. ulkosuomalainen vuodesta -94
Ei todellakaan ole samantekevää. Haluan aina ammattitaitoisen tekijän. Viimemmäksi olen tarvinnut sähkömiestä, ja ammattikoulusta valmistunut sähköalan yrittäjä, jolla oli referenssit kunnossa, oli paras valinta. Ei kai se akateemisuus nyt olisi varsinaisesti haitannut, mutta vähän epäilyttänyt kylläkin.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:18"]Mua oikeasti hävettää tämä keskustelu Suomessa. Ette ymmärrä ollenkaan, miten kamalan kuvan annatte itsestännne! Asun maassa, jossa kunnioitetaan myös ammattikoulun käyneitä ja muita ihan tavallisia ihmisiä, eikä ihmisarvo riipu koulutuksesta, eikä täällä snobbailla tuolla tavalla. Nolon kuuloista. Terv. ulkosuomalainen vuodesta -94
[/quote]
Suomalaiset ovat juntteja ei siitä vain pääsr mihinkään. Täällä esimerkiksi moni ajattelee, että parturi-kampaaja ei voi olla mies ellei ole homo. Menepä Italiaan siellä ei melkein muita olekaan kuin mies parturi-kampaajoita.
Akateemisten parissa on paljon turhia ammatteja. Semmoisia mitä ei oikeasti tarvita. Duunarit tekevät useimmiten jotain hyödyllistä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 14:02"]
[/quote]Kyllä. Nämä idioottimaiset oletukset muista ihmisistä erottavat meidät akateemiset roskaväestä.
[/quote] niin kauan kun teillä akateemisilla (ei kaikilla) on tuollainen asenne, että muut ovat roskaväkeä, teitä ei kunnioita kukaan.
Deitti-ilmoituksissa on joskus lukenut vaatimuksena akateeminen. Sekin on suuntaa antava ilmaisu ihmisestä, joka sitä toivoo, joten voin suosiolla siirtyä seuraavaan. Toisaalta uskon että jos akateeminen toivoo akateemista niin siinä kyllä kaksi samanlaista löytää toisena - oli se sitten hyvä tai huono asia. Toki myönnän itsekin etsiväni ei-akateemista lähtokohtaisesti, koska olen hyvin arkinen ja käytännönläheinen ihminen enkä haali omaisuutta.
Olen työssä jossa teemme It asiantuntijan töitä. Meillä on todella monenlaisella koulutustautalla olevia ihmisiä. Akateemisia joilla on loppututkinto jopa on muutama, sitten on akateemisia, jotka eivät ole koskaan valmistuneita, tradenomeja ja löytyypä vielä pari yo-merkonomiakin. Ja mikä hassuinta huonoimmat työntekijät löytyvät noista akateemisista ryhmistä. Vain yksi heistä on todella hyvä ja pystyy selvittämään hankalia asiakokokonaisuuksia. Nykytyö on sellaista, että pitää pystyä selvittämään tosi hankalia asioita...ja jotta niitä saa selville, niin pitää pystyä saamaan muiden ihmisten tiedoista asioita irti. Eli pitää olla ryhmätyötaitoja. Ja näitä ei ole ainakaan meidän työpaikan akateemisilla. Olen perehdyttänyt työhön todella monia ihmisiä, ja kaikkein hankalimmat tapaukset ovat olleet akateemisia. Helpoimmat tapaukset amk:n tradenomit. Heillä on paljon valmiiksi sellaisia taitoja joita työelämässä tarvitaan. Kuten ryhmätyötaitoja ja hyvät perusjärjestelmien käyttötaidot.
palstamammoja kinostaa paremman tekemisen puutteessa. kukaan muu ei piittaa paskan vertaa.