Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tummat silmänaluset. Mitä hittoa näille voi tehdä?

Vierailija
18.08.2026 |

Nukkuminen ei auta, ruokavalion fiksaus ei auta, rautalisä ei auta, valokynä ei varsinkaan auta. Näytän ruumiilta ja alkaa vähitellen ärsyttää.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenitkin voi olla syynä. Oliko vanhemmilla tummat silmänaluset?

Vierailija
2/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ihon alle voi laittaa täyteainetta, mutta onko riskin arvoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tummat silmänaluset lapsesta saakka. Kulkee suvussa että on tummempaa pigmenttiä silmien alla ja silmäluomissa. Korostuu kun iho on todella vaalea. Itserusketuksella saisi ehkä häivytettyä mutta itseäni nämä ei ole koskaan haitannut.

Jotain hoitoja tummiin silmänalusiin on olemassa, mutta en tiedä tepsiikö jos kyse on melaniinipigmentistä eikä verisuonten kuultamisesta läpi. Kummasta sinulla mahtaa olla kyse?

Vierailija
4/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on kuopat, niihin voi siirtää rasvaa omasta kropasta. 

Vierailija
5/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina pandasilmät. Rautalisä 6kk kuuri auttoi ehkä aavistuksen. Kesäisin ihon päivettyessä pandat eivät näy niin selvästi.

Mulla ainoa mikä toimii on hyvä concealer - paljon parempi kuin valokynät. 

Vierailija
6/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvät elämäntavat ei ole vaikuttaneet, olen antanut vain olla. Jossain vaiheessa meikkasin piiloon, mutta sitten vaihdoin silmälaseja ja uudet lasit peittävät silmänalusia enemmän kuin vanhat ja asettuvat myös eri tavalla naamalle , jolloin on melkein kaikissa valoissa kuitenkin varjot silmien alla. 

Vierailija
7/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on kuopat, niihin voi siirtää rasvaa omasta kropasta. 

Kuulostaa turvalliselta. 

Vierailija
8/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites labra-arvot, anemia?

Vierailija
9/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vaaleanpunaista tai oranssia väriä sinne silmien alle ja concealer päälle. Esim. NYX:n vaaleanpunainen FixStick.

Vierailija
10/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi, ruoasta pois rasva ja kasviksia tilalle. Puoli kiloa kasviksia joka päivä, tomaatti, porkkana, hedelmät, marjat. Miehenä nuorruin puolessa vuodessa 5 vuotta kun lähti painoa 8kg iho kirkastui, ylipäätään oli täysin eri. Liikunta. M41

Vierailija
11/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites labra-arvot, anemia?

No aika erikoinen anemia sitten jos rautalisäkään ei vaikuta mitenkään. 

Vierailija
12/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski oli kätevä, kun se peitti nekin. Ja satunnaiset naamanäpyt.

Vierailija
13/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittää meikillä, mutta valokynä ei ole siihen oikea juttu. Tarvitset tummuuden sävystä riippuen keltaista/persikansäristä/oranssia täysin peittävää corrector-sävyä, ja sitten päälle vielä perus peitevoide. Itselläni menee sinivioletteja suonia silmän alla, ja noilla peittyy kyllä täysin. Valokynä ei sinisiä laskimosuomia peitä yhtään, eikä pelkkä peiteainekaan.

Hyviä tuollaisia taittosävyjä:

- Jones Road kynämäinen corrector, sävy Light Peach Pink

- Mac Conceal and Correct paletti, tässä on keltainen ja persikkainen sävynappi

- Boholla on keltainen ja oranssi corrector puikko, mutta ei minusta niin pysyvä kuin ensinmainitut

Vierailija
14/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kovinkaan usein ole mitään sinänsä noille tehtävissä niin että ne saisi pois. Tummuus voi johtua tosi monesta asiasta:

- pigmentti (suomalaisilla vaaleilla harvinaisempaa)

- silmänaluset kuopalla (tavallinen ikääntymismuutos, joillakin myös nuoresta asti perinnöllistä) tai silmän alla pussi mikä luo varjon

- ohuen ihon läpi kuultaa sinertäviä verisuonia

Noista oikeastaan mihinkään muuhun kuin silmäpusseihin ei auta elintavat yms. Niihin voi vähän auttaa, paitsi että iän myötä monella pussit jää pysyväksi eikä nekään enää reagoi.

Mutta hyvä juttu on, että meikillä saa hyvin noita peitettyä. Kuten joku jo sanoi, siihen tarvitaan ns. taittosävyä, eli ei pelkkää ihonväristä peiteainetta, saati valokynää, joka on ihan turha tässä. Vaan vastaväriä sille sävylle, mitä värivirhe on. Ja tarvittaessa siihen päälle vielä ihonvärinen peiteväri, jos muuten näkyy esim. oranssi tai pinkki raita korjausväriä iholla. Itse kyllä arjessa usein käytän pelkästään korjausväriä tarkasti juuri värivirheen/varjon päälle levitettynä.

Vierailija
15/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne ihon alle voi laittaa täyteainetta, mutta onko riskin arvoista?

Tuskin on.

Minulla on geneettistä tummuutta silmien alla/ympärillä, ja olen ajatellut, että se tuo vain syvyyttä katseeseen :D En aio tehdä niille mitään, tai ole koskaan tehnyt. Iho ollut muuten aina hyvä, tasainen ja kuulas eikä ole tarvinnut koskaan mitään meikkivoiteita tasottamaan ihon sävyä, joten ei haittaa nuo silmänaluset.

Vierailija
16/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö kukaan Graftobianin peitevoidetta silmänalusiin? Ennen käytin Joe Blascoa pigmenttimuutoksiin sen peittävyyden takia. Sitä ei enää myydä, mutta Graftobianin väitetään olevan hyvä korvike. 

Vierailija
17/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiso käsilläsi niin niistä tulee silmän ylyset, muuta niksiä ei ole

Vierailija
18/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on kivaa aikaa kun iho ruskettuu muualtakin kuin silmien alta. Muuta en ole keksinyt.

Vierailija
19/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu yläasteelta asti tummat silmänaluset. Pitkään jaksoin niitä meikkivoiteella peitellä senkin jälkeen, kun en yli kymmeneen vuoteen ollut meikannut. Lopulta luovuin tuostakin, ajattelin että siedätän toiset ihmiset niihin tummiin silmänalusiin. Ajattelin myös, että ei miehetkään peitevoiteen kanssa tuhraa vaikka olisi millaiset silmänaluset.

Mitä vähemmän niitä miettii, sitä vähemmän se häiritsee. Alkuun oli hieman alaston olo, mutta äkkiä siihen tottui. Enkä muista että kukaan olisi niitä tummia silmänalusia ääneen päivitellyt. Ja minulla ne on oikeasti tummat, yhden kerran televisiossa olen nähnyt vanhan naisen, jolla oli tummemmat.

Vierailija
20/20 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korkki kiinni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän