Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei enää shoppaile?

Vierailija
25.08.2014 |

Ainakaan lauantaina Jumbossa ei juuri kukaan kantanut käsissään montaa ostoskassia. Jollakin harvalla näin jonkun H&M:n kassin. Tosi usealla ei mitään. Prismassakin oli enemmän niitä, jotka ostivan muutaman elintarvikkeen kuin kukkurallisia kärryjä lykkääviä. Tarkoitaako tämä sitä, että ihmisiltä on rahat loppu vai sitä, että Jumbossa ei ole mitään ostettavaa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin vähentänyt.

Vierailija
2/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostan lähes kaiken paitsi ruoan netistä, joten enpä juuri näy kasseja kantamassa ostoskeskuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää "shoppaile" ollenkaan. Haen jotain jos tarvitsen/on joku erityinen juttu mielessä. En enää mene kauppoihin katselemaan mitä ostettavaa olisi ja ostele asioita, vaikka ostovoima on parempi kuin koskaan ennen.

Vierailija
4/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ostettiin sohva, ruokapöytä, konsolipeli, tietokonepeli, vaatteita... Lisäksi käytiin ulkona syömässä. No nyt voisi pitää kyllä vähän taukoa shoppailusta.

Huonekalut menivät kyllä ihan tarjousten piikkiin. Pitkään etsitty ja nyt löytyi sopivat.

Vierailija
5/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä ole enää rahaa... Kohta loppuu tavaratkin kaupoista, kun kaupankäynti hiipuu, sen näkee jo ainakin täällä pohjoisen kaupungeissa. Varsinkin lastenvaatteita ei tahdo löytää, kaupoissa rekit tyhjinä. Ankeaa... kuin venäjällä.

 

Rahaa liikkeelle valtion kassasta ja yhteiskunnan pyörät pyörimään!!

Vierailija
6/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vaatteista ja kengistä sekä ruoka alkavat olla ainoita asioita, mitä ei netistä osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kans Jumbossa lauantaina. Mulla oli vain Andiamon kassi (siellä on loppuunmyynti) ja käytiin cittarista ostamassa pari tuotetta jotka oli alennuksessa. Mitä kasseja ap:lla oli? :D

Vierailija
8/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin shoppailla jos saisin sen ensimmäisen tonnini verottomana, lopusta 900€ voisin maksaa veroa. Vuosiin en ole voinut ostaa vaatteita tai kenkiä itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan kaiken netistä minkä voin, joten minä ainakin olen nykyään pois kaupoista pyörimästä. En nauti sinänsä tavaroiden katselemisesta, liikkeissä kuljeskelemisesta jne. joten minulla ei ole oikein mitään syytä mennä kauppoihin jos kaiken saa tilattua kotoa käsin.

Vierailija
10/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:26"]

Oltiin kans Jumbossa lauantaina. Mulla oli vain Andiamon kassi (siellä on loppuunmyynti) ja käytiin cittarista ostamassa pari tuotetta jotka oli alennuksessa. Mitä kasseja ap:lla oli? :D

[/quote]Kasseja oli ; ) mutta en kerro mitä. Lähinnä aletuotteita mullakin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaah...huono valikoima oli, vaikka niin paljon kauppoja. Ajattelin että Jumbosta löytyy kaikki tarvittava, on siis aika kaukana meiltä (asumme Espoossa). Se oli syynä meidän tapauksessa miksi kasseja oli vähän ;).

Vierailija
12/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siirtyneet nettiin. Terv. Nettikauppias.

Koskaan ei ole ollut näin hyvä myynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama ja paljon työttömyyttä, ihmisillä ei ole rahaa ylimääräiseen. Asun Helsingin keskustassa ja meidän korttelista on lähtenyt 5-6 pikkukauppaa, kampaajaa, kahvilaa viime vuoden aikana jokta olivat siinä ainakin 10 vuotta sitä ennen. Jopa Stockmannin myyntituotot vähissä, se sanoo jo kaiken. Kun itse viimeksi ostin jotain, se oli netistä alesta ja kirpputorilta. 

Vierailija
14/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:39"]Lama ja paljon työttömyyttä, ihmisillä ei ole rahaa ylimääräiseen. Asun Helsingin keskustassa ja meidän korttelista on lähtenyt 5-6 pikkukauppaa, kampaajaa, kahvilaa viime vuoden aikana jokta olivat siinä ainakin 10 vuotta sitä ennen. Jopa Stockmannin myyntituotot vähissä, se sanoo jo kaiken. Kun itse viimeksi ostin jotain, se oli netistä alesta ja kirpputorilta. 

[/quote]paitsi että stockmannillakin nettimyynti kasvaa koko ajan. Ihmiset kyllä ostaa mutta netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppunahan oli jo kaikilla rahat ihan loppu. Huomenna tulee vasta lapsilisät ja tilipäivä kuun vaihteessa.

Vierailija
16/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut jo lapsille tarvittavat syksyyn. Enää en tarvi mitään. Haen ennen joulua muutaman lahjan lapsille.

Vierailija
17/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailu on tylsää ajanhaaskausta. Ostan tarpeeseen, en ajankuluksi. Tavaraa on muutenkin liikaa.

Vierailija
18/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on ajanut tämän maan ostovoiman minimiin. Inflaatio on suurempi kuin palkkojen nousu, verotus kiristyy pakollisissa arjen tuotteissa. Ihmisillä ei vain ole rahaa shoppailla. Kansantalous heikkenee ja raha ei kierrä.

Vierailija
19/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut aivan saman ilmiön. Aikaisemmin kaupat oli pullollaan porukkaa mutta nyt on aivan hiljaista. Monissa kaupoissa myyjät pyrkivät ohjaamaan asiakkaita tekemään lisäostoksia joka tuntuu oudolta. Myyjä valitsee tuotteen asiakkaan puolesta joka olisi just niin sopiva ja ihana. 

Vierailija
20/59 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on varaa, ostavat yhä enemmän netistä. Sitten köyhät, kuten minä, vähentävät kaikkea ostamista. Nykyiset tulot riittävät vain välttämättömään, hankintoja siirretään aina eteenpäin jos voidaan. Nytkin lapsi tarvitsee housuja, mutta ostan vasta kun saan tilin johon tulee ylityökorvauksia. Huomiselle lapsilisäpäivälle on jo jääkaapin ovessa pitkä kauppalista kun täydennän kuiva-ainekaappia. Osa on jo loppu, mutta on sinnitelty ilman, keksitty ruokaa lähes tyhjästä. Onneksi hiutaleet on halpoja ja naapurista saatu ilmaista omenaa ja perunaa. Shoppailemassa käyn harvoin, sittenkin kierrän ja vertailen ja ostan vasta harkinnan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme