Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teidän 4 v nukkuu?

Vierailija
02.09.2014 |

Paljon teidän 4 v nukkuu vuorokaudessa? Mikä on liian vähän?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 21 :) just näin
Ap

Vierailija
2/28 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lopettaa hermoilun tän asian tiimoilta. Nukkuu sen minkä nukkuu ja se on varmaan just hyvä määrä, kun noin eri määriä on lapsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täsmälleen samanlainen lapsi unirytmiltään kuin ap:n lapsi mutta on jo 4,5-vuotias. Päiväunille nukahtaa päiväkodissa vain , jos yöunet ovat jääneet vajaiksi tai on yöllä herännyt. Meillä siis tulee unta täyteen juuri ja juuri tuo 10 h.  Sillä on menty jo melkein vuosi.

3,5-vuotiaaksi asti nukkui vielä päälle päiväunet, yleensä noin tunnin, mutta sitten hiljalleen alkoi työntää nukahtamisaikaa myöhemmäksi ja kukkui pahimmillaan hereillä vielä 23 kieppeillä. Niinpä jätettiin itse viikonloppuina päiväunet pois ja se auttoi myös arkeenkin niin, että nukahti vasta päiväunien loppuvaiheessa ja nukkui usein vain 20-40 minuuttia, kunnes jätti ne kokonaan pois.

Vierailija
4/28 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täyttää tässä kuussa 4v ja nukkuu yöunet noin klo 20 - 7.30 (joskus jopa 8.30 asti, jos on ollut raskas viikko). Ei nuku päiväunia, mutta saattaa torkahtaa autossa. Vastakohtana on sitten pikkusiskonsa 7kk, joka nukkuu 12-13 tuntia vuorokaudessa ja se tuntuu riittävän hänelle oikein hyvin. Erilaisia ovat samankin perheen lapset.

Vierailija
5/28 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iloinen ja tyytyväinen lapsi ja kasvaa ja kehittyy normaalisti niin nukkuu varmasti ok.

Meillä tyttö nukkui 4v. 10-12h yössä ja pienet päiväunet päivällä.

Poika nukkui 4v. 9-10h yössä ja ei päiväunia.

Vierailija
6/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nukkumaan klo.21.15 ja herää 7.00, nukkuu päikkärit 12 aikaan n. 1,5 tuntia eli paljonkos sitä nyt tulee unta n. 11-12 tuntia vuorokaudessa. Liian vähän on silloin kun lapsi on kiukkuinen ja väsynyt tai oireelee muullatavoin väsymystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...varmaan jotain 8-9 tuntia. On aina ollut vähäuninen.

Vierailija
8/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu 1-2 h päikyt. Harvemmin jää väliin. Nukkumaan klo 20-21, yleensä kasilta. Herää seitsemältä automaattisesti niin mitä tuosta tulee? 11-12 h unet. Se riittää. En voisi kuvitella että nukkuisi alle 10 h.

Vierailija
10/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täyttää marraskuun lopulla 4v. Menee nukkuu n. klo22.00, herää n. klo7-8. Nukkuu päikkärit 2h. Yhessä välissä ei nukkunu päiväunia ja meni nukkuu klo21 ja heräs klo8-8.30. Oli iltaisin kiukkunen, niin aloin laittaa päiväunille taas.. pitää varmaan lyhentää päikkäreitä siinä toivossa, et jos nukkus ainakin tuonne kasiin asti aamulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Meillä nukahtaa n. 21 ja herää 7.00-7.30. Ei päikkäreitä. Jatkuvasti on olo että nukkuuko liian vähän mutta jos laitan aiemmin nukkumaan niin herää myös aikaisemmin. Päikkäreitä ei nuku, on päiväkodissa ja valvoo nukkariajan 1 h15 min. Kai se uni sit riittää, ei oo erityisen kärttyinenkään.

Vierailija
12/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä lisää, että täyttää kk päästä 4 v eli on 3 v nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:50"]

Ap vielä lisää, että täyttää kk päästä 4 v eli on 3 v nyt.

[/quote]

 

niin ja?

Vierailija
14/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu n. 20-08, joskus puoli tuntia tai tunnin vähemmän. Ei päikkäreitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu n.10h yöllä ja saattaa torkahtaa pienen hetken päivällä. Jos yöuni jää kovasti tuosta 10h, niin se on liian vähän.

Vierailija
16/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nukkumaan klo 21, herää viiden-kuuden aikaan, ei päiväunia. Raivottavan vähäuninen, joudun itse menemään aikaisin nukkumaan, jotta jaksan herätä viiden-kuuden kieppeillä. Lapsi on aina ollut vähäuninen.

Lääkärin mielestä siinä ja siinä, tuleeko unta riittävästi, mutta kai sitä tulee, koska lapsi on päivällä virkeä.

Vierailija
17/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsi ole nukahtanut päiväunille kahteen vuoteen. Harvoin nukahtaa ja jos nukahtaa, niin on nukkunut edellisen yön kehnosti esimerkiksi kasvukipujen takia. Menee nukkumaan klo 20 ja nukahtaakin oitis, herää klo 7:30 aika tasan joka aamu. Lapselle olen aina sanonut, että jos väsyttää niin saa nukkua :)

Vierailija
18/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vähäunista sorttia, nukahtaa yleensä 22-22.30 aikoihin, herää 7.30-8.30 välillä. Olen hoitovapaalla vauvan kanssa, joten aamulla saa nukkua vapaasti. Ei päikkäreitä. Olen yrittänyt saada aiemmin nukkumaan illalla mutta on vaan virkku. Samanlainen kukkuja olin kyllä lapsena itsekin.

Vierailija
19/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu 22 - 8. Ei päikkäreitä muuta kuin kipeenä. 10 untia ja näin on ollut oikeastaan jo pari vuotta. Ei ole oikein koskaan nukkunut paljoa.

Vierailija
20/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-11h

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi