Paljon teidän 4 v nukkuu?
Paljon teidän 4 v nukkuu vuorokaudessa? Mikä on liian vähän?
Kommentit (28)
Nukkuu yöllä noin 10h ja päivällä 2h. On aina tarvinnut paljon unta ja edelleen ovat päiväunet ihan ehdottomat.
21-08, nukahtaminen kestää vartin, joskus jopa tunnin. Päiväunia ei enää nuku. Pelkään, että hän nukkuu liian vähän, varsinkin kun on huono nukahtamaan kuten äitinsä. Hän kuitenkin nousee herättämättä virkeänä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:50"]
Ap vielä lisää, että täyttää kk päästä 4 v eli on 3 v nyt.
[/quote]
niin ja?
[/quote]
Ihan vaan alapeukuttajat kysymys: Mitä ihmeen väliä jos lapsi on 3 vee 11 kk vai tasan 4 vee? Siinä on 4 viikkoa! Joku voisi syntyä 4 viikkoa ennen laskettua, mitä sitten? 4 viikkoa hyvä tavaton! Ps. vastasin ennen ap.n kummallista ikätarkennusta, olisin jättänyt vastaamatta jos ap olisi ehtinyt laittaa viestinsä jo aikaisemmin. Mitä sitten jos lapsi 4 v muutaman viikon päästä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:50"]
Ap vielä lisää, että täyttää kk päästä 4 v eli on 3 v nyt.
[/quote]
niin ja?
[/quote]
Ihan vaan alapeukuttajat kysymys: Mitä ihmeen väliä jos lapsi on 3 vee 11 kk vai tasan 4 vee? Siinä on 4 viikkoa! Joku voisi syntyä 4 viikkoa ennen laskettua, mitä sitten? 4 viikkoa hyvä tavaton! Ps. vastasin ennen ap.n kummallista ikätarkennusta, olisin jättänyt vastaamatta jos ap olisi ehtinyt laittaa viestinsä jo aikaisemmin. Mitä sitten jos lapsi 4 v muutaman viikon päästä?
[/quote]
no ap ehkä halusi tarkentaa, että lapsi on 3v11Kk, ei esim. 4v9kk tms, mikä voitaisiin ilmaista myös "4-vuotias". Ehkä vähän hassulla tavalla tarkennettu, mutta olihan siinä nyt pointtia, kun ilmaus "4-vuotias" kattaa kuitenkin yhden vuoden ajanjakson,,
n. 10-11h, saman verran kuin nukkuvat nyt 5-vuotiaina (kaksospojat) Pojat eivät ole nukkuneet päiväunia moneen vuoteen, taisivat olla alle 3-vuotiaita kun ne jäi pois. 22.30-23 menevät nukkumaan ja heräävät 9-10 aikaan, toinen nukahtaa yleensä ensin, ja herääkin aamulla aikaisemmin. Heräilevät yöllä jalkakipuihin.
Menee nukkumaan 22-23, herää itsestään 9 tienoilla eikä nuku päiväunia sitten millään. Hoitopäivinä joutuu heräämään 7:40, hoidossa nukkuu päiväunet 1-2 tuntia.
Meillä herra joulukuussa4v, on paljon kotona, vain yleensä alle 8 päivää/kk päiväkodissa. Päiväkodissa saattaa nukkua 1h päiväunet jos on mennyt aamulla ennen 7 hoitoon. Normaalisti menee sänkyyn 21, nukahtaa 22-23. Aamulla heräilee 9 aikaan