Tekemistä 4-vuotiaan kanssa
Hei,
4-vuotias kummityttö on luonamme ja mietin, että mitä kaikkea voisin tehdä hänen kanssaan näin sadepäivänä. Mitä teidän lapset tykkäävät tehdä sisällä?
Kommentit (7)
Rakentakaa maja
Kaiva korkokengät ja rihkamakorut, huivit yms kaapeista ja leikkikää hienoja neitejä.
Meidän tyttö tykkää myös leikkiä kampaajaa, eli laittaa pinnejä, ponnareita yms hiuksiini, kampailee ja harjaa.
Kysy häneltä. Jos hän on toiminnallinen niin vedätte hauskan zumbatunnin tai tanssitte. Jos hän tykkää kokkailla niin leivotte. Tai sitten tutustutat hänet johonkin omaan harrastukseesi tai mitä itse teit lapsena.
Minusta olisi niin ihana arvostaa enemmän vapautta, matkustelua, helppoa taloutta jne. Tosiasiassa olen niin näköalaton että nyt kun alkaa noita kaikkia taas olemaan enemmän kuin tarpeeksi, haaveilen toisesta lapsesta! Mietin, että mikä hitto minussa on vialla! Olen varaillut matkoja ja muita pikku reissuja tulevalle vuodelle, saamassa uutta työpaikkaa (odottajien, vauvojen ja lasten parista!) ja muutenkin vietän tällä hetkellä monien näköalojen elämää. Silti olen valmis niistä luopumaan....
ap
Meidän neljä vuotias tykkää sateessa juoksentelusta, ruuanlaitosta, leipominen on aina kuin juhla, saa rikkoa munat ja vatkata, laittaa jauhot ja sokerit, jos keksejä tekee niin niihin ihanat koristelu päälle kreemistä ja tsrösselistä. Piirtely on kivaa puuhaa ja majan teko. Jos ei nuku päiväunia niin voisi rauhoittua katsomaan piirretyn ruuan jälkeen.
Mun kummityttö tykkää hirveesti lautapeleistä :)
Lukea kirjaa
Pelata muistipeliä
Leipoa sämpylöitä tai pullaa
Sadekelilläkin voi mennä vähäksi aikaa ulos, kun on kunnon varusteet
uimahalliin
kirjastoon
kattokaa joku lasten leffa
piirtäkää