Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kymppitonni tilillä - ahdistaa

Vierailija
31.10.2013 |

Itseänikin alkoi äsken naurattaa kun kävin verkkopankissa ja alkoi ahistaa. Aloin jo budjetoimaan ensi kuukautta ja voivottelin että ainakin tonni menee. Ei tosta rahasta ole oikeasti mitään hyötyä kun sen saa säästettyä niin ei tee mieli edes tuhlata. Paljon teillä muilla on säästössä ja mihin sitä käytätte? 

 

Omistusasuntoa ei vielä ole, osa tosta menee tietty käsirahaksi sitten kun hankin (kun joku kumminkin kysyy..)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kertynyt puolivahingossa 9800 e käyttötilille. Jäänyt palkoista yli, kun työelämään siirryin. Aina vähän säikähdän kun katson tiliä; ei ole opiskelija-ajoista ja alle euron saldoista niin kauan... Mutta en mä saa tuhlattua rahaa sitä mukaa kuin tienaan, antaa roikkua tilillä. 

Vierailija
2/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vajaa 500 euroa, ja viiden päivän sisään pitäisi maksaa kuukauden vuokra, jonka jälkeen tilille jää loppukuuksi 12 euroa, hurraa.

Vierailija
4/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vielä osittain opiskelija, töissä kumminkin. Tunnen jotenkin huonoa omatuntoa rahoista, tuntuu niinkun en olisi itse tienannut niitä enkä oikeen kehtaa koskea niihin. Ja vaikka summa kuulostaa isolta niin loppupeleissä se ei kumminkaan ole juuri mitään :/

Vierailija
5/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin vaan päässyt kertymään tilille joku 15000 ja koko ajan kertyy lisää.

 

Omistusasuntoa ei ole enkä tiedä tulenko hankkimaankaan, liian stressaavaa nykyisessä pätkätyötilanteessa. En halua muuttaa enää yksiöön ja jo kaksiotkin mistään viihtyisiltä alueilta täällä maksavat todella paljon yhden ihmisen maksettavaksi. Ehkä säästän siis vaan lisää jos joskus vaikka 10 vuoden kuluttua olisi säästössä niin paljon ettei ihan hirveää lainaa tarvitsisi ottaa.

 

Tätä menoa tosin taitaa mennä hedelmöityshoitoihin nuo rahat jos tahdon lapsen saada, kun ei tunnu sopivaa miestä löytyvän mistään ja tuo ei ole asia, minkä kanssa voisin odottaa enää kymmentä vuotta iän puolesta :(

Vierailija
6/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

Ai kauheeta. Ja kultainen, hopeinen ja teräs Rolex on tietysti kertyneet vintin perälle pölyä keräämään. Ja minkkiturkkeja on kaheksan mutta ei niitä kehtaa pitää kuin pakkasilla. Voiskohan niillä verhoilla sohvan, niillä minkkiturkeilla ja Vuittonin veskoilla. Ymmärrän tuskasi...

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua stressais just jos ois joku 500 000 e. Sille voiskin keksiä "järkevää" käyttöä. Tolle kympille nyt ei oikeen muuta kun joku käsiraha tms. AP

Vierailija
8/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ei ole pelkoa, että pääsisi ylimääräistä kertymään muutamia kymppejä enempää. aina ei sitäkään.

 

opiskeluaikoina, kahden pienen lapsen yksinhuoltajana jäi säästöön paljon nykyistä enemmän. tosin silloin tein töitäkin paljon opiskelujen ohella (paljon etänä ja välillä vanhempani hoitivat lapsia). niukasti elämällä sain useamman tonnin kerättyä säästöön, mikä mahdollisti sen, että pääsin opiskelemaan alaa, jota halusin. siihen ne säästöt sitten menivätkin, vaikka silloinkin tein opiskelujen ohella töitä.

 

nykyään palkkatulotkin menevät tasan tarkkaan elämiseen. oman talon kuitenkin sain hankittua. kai sitäkin jonkinlaisena saavutuksena voisi pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:05"]

Ei mua stressais just jos ois joku 500 000 e. Sille voiskin keksiä "järkevää" käyttöä. Tolle kympille nyt ei oikeen muuta kun joku käsiraha tms. AP

[/quote] Opintovelan maksaisin pois, ärsyttävä riesa ja riippakivi.

Vierailija
10/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

Ai kauheeta. Ja kultainen, hopeinen ja teräs Rolex on tietysti kertyneet vintin perälle pölyä keräämään. Ja minkkiturkkeja on kaheksan mutta ei niitä kehtaa pitää kuin pakkasilla. Voiskohan niillä verhoilla sohvan, niillä minkkiturkeilla ja Vuittonin veskoilla. Ymmärrän tuskasi...

 

[/quote]

Turkikset ovat kyllä so last season, turkishattu tietenkin jees, löysin yhden siniketusta tehdyn ja hinta vain 400 e. Kellotkin ovat vähän out, timanteilla koristeltu TagHeuer löytyy keraamisella rannekkeella, mutta eipä sitäkään ole tullut juurikaan käytettyä kun iPhone 5ssa on kuitenkin kello.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

 

Sulla on sitten nimi huomenna lehdessä.

Vierailija
12/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 tonnia osakkeita ahdistaa... ne perseet tippuu nollaan kuitenkin ennenku tajuan myydä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

 

Sulla on sitten nimi huomenna lehdessä.

[/quote]

Ei sinne pääse alle 150 k€ tuloilla, joten ei ole. Toivottavasti tulevaisuudessa kuitenkin. Onneksi mies on siellä kultapossu -listalla kuitenkin kun sen työ tuottaa sen verran enemmän kuin mun sijoitukset + työ.

Vierailija
14/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

 

Sulla on sitten nimi huomenna lehdessä.

[/quote]

Ei sinne pääse alle 150 k€ tuloilla, joten ei ole. Toivottavasti tulevaisuudessa kuitenkin. Onneksi mies on siellä kultapossu -listalla kuitenkin kun sen työ tuottaa sen verran enemmän kuin mun sijoitukset + työ.

[/quote]

 

Etkö sanonut että tilillesi tippuu osinkoja 100k? Noistahan olet maksanut siinä vaiheessa jo verojakin muutaman kymppitonnin. Palkkasi saa olla ihan olematon, ettei 150k ylity.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:24"]

35 tonnia osakkeita ahdistaa... ne perseet tippuu nollaan kuitenkin ennenku tajuan myydä

[/quote]

 

Mitä sulla on?

Vierailija
16/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15000 tällä hetkellä. Keväällä meni 11000 lomaosakkeeseen, joka tällä hetkellä kaduttaa. Vastineeksi rahoille saan katsella kun puoliso ryyppää kaverinsa kanssa mökillä x ja mökillä y, kahdenkeskisiä lomia ei varmaan ole edes tulossa. Ja puolet summasta pitäs saada puolisolta viel takasin. Ois voinu tolla rahalla ostaa uudemman auton ittelle. 

Ja kaikki rahat olen kituuttaen säästänyt teini-iästä lähtien. Keskituloinen olen. 

Vierailija
17/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

 

Sulla on sitten nimi huomenna lehdessä.

[/quote]

Ei sinne pääse alle 150 k€ tuloilla, joten ei ole. Toivottavasti tulevaisuudessa kuitenkin. Onneksi mies on siellä kultapossu -listalla kuitenkin kun sen työ tuottaa sen verran enemmän kuin mun sijoitukset + työ.

[/quote]

 

Etkö sanonut että tilillesi tippuu osinkoja 100k? Noistahan olet maksanut siinä vaiheessa jo verojakin muutaman kymppitonnin. Palkkasi saa olla ihan olematon, ettei 150k ylity.

[/quote]

Juuri näin, yrittäjänä en nosta isoa palkkaa kuun teen töitä vain 0-20 h / kk tällä hetkellä kun lapsen ollessa pieni otan mielummin kaiken vapaa-aikana. Palkkaa nostan nykyään kerran vuodessa n. 10-20k€. Työntekijöille maksan palkkoja n. 35 000 € vuodessa + sivukulut tällä hetkellä.

 

Vierailija
18/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kymppitonneja on välillä tilillä vaan tällä hetkellä ei ole kuin 2000€ koska laitettiin juuri kevättä silmälläpitäen uima-allas. Onneksi ensi viikolla tulee taas kummallekin tili. Ja huomenna on miehen tulot taas lehdessä, ei sekään herkkua ole kun naapurin naamastä näkee että lehdet on luettu...

Vierailija
19/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

Ai kauheeta. Ja kultainen, hopeinen ja teräs Rolex on tietysti kertyneet vintin perälle pölyä keräämään. Ja minkkiturkkeja on kaheksan mutta ei niitä kehtaa pitää kuin pakkasilla. Voiskohan niillä verhoilla sohvan, niillä minkkiturkeilla ja Vuittonin veskoilla. Ymmärrän tuskasi...

 

[/quote]

Turkikset ovat kyllä so last season, turkishattu tietenkin jees, löysin yhden siniketusta tehdyn ja hinta vain 400 e. Kellotkin ovat vähän out, timanteilla koristeltu TagHeuer löytyy keraamisella rannekkeella, mutta eipä sitäkään ole tullut juurikaan käytettyä kun iPhone 5ssa on kuitenkin kello.

[/quote]

Oliko se turkishattu sinikettua vai sinihopeaa? Minun on monesti vaikea erottaa niitä toisistaan.

 

Vierailija
20/33 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]

Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.

[/quote]

Ai kauheeta. Ja kultainen, hopeinen ja teräs Rolex on tietysti kertyneet vintin perälle pölyä keräämään. Ja minkkiturkkeja on kaheksan mutta ei niitä kehtaa pitää kuin pakkasilla. Voiskohan niillä verhoilla sohvan, niillä minkkiturkeilla ja Vuittonin veskoilla. Ymmärrän tuskasi...

 

[/quote]

Turkikset ovat kyllä so last season, turkishattu tietenkin jees, löysin yhden siniketusta tehdyn ja hinta vain 400 e. Kellotkin ovat vähän out, timanteilla koristeltu TagHeuer löytyy keraamisella rannekkeella, mutta eipä sitäkään ole tullut juurikaan käytettyä kun iPhone 5ssa on kuitenkin kello.

[/quote]

Oliko se turkishattu sinikettua vai sinihopeaa? Minun on monesti vaikea erottaa niitä toisistaan.

 

[/quote]

Sinikettu Isopahkalan Turkisateljeesta. Siellä täydellinen laatu kun nahkat omasta tarhasta, ei puremajälkiä jne, priimatavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän