Mulla on kymppitonni tilillä - ahdistaa
Itseänikin alkoi äsken naurattaa kun kävin verkkopankissa ja alkoi ahistaa. Aloin jo budjetoimaan ensi kuukautta ja voivottelin että ainakin tonni menee. Ei tosta rahasta ole oikeasti mitään hyötyä kun sen saa säästettyä niin ei tee mieli edes tuhlata. Paljon teillä muilla on säästössä ja mihin sitä käytätte?
Omistusasuntoa ei vielä ole, osa tosta menee tietty käsirahaksi sitten kun hankin (kun joku kumminkin kysyy..)
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:59"]
Useita kymppitonneja on välillä tilillä vaan tällä hetkellä ei ole kuin 2000€ koska laitettiin juuri kevättä silmälläpitäen uima-allas. Onneksi ensi viikolla tulee taas kummallekin tili. Ja huomenna on miehen tulot taas lehdessä, ei sekään herkkua ole kun naapurin naamastä näkee että lehdet on luettu...
[/quote]
Mulla taas kavereiden naamasta näkee...osa sanoo jo suoraan että kerros paljon Xn tulot olivat ettei tarvii katsoa lehdestä. Ja että kai tarjoat sen kunniaksi sitä ja tätä. Kateus vie kalatkin vedestä.
Paljonko pitää olla tuloja, että ne näkyy lehessä? Mitäs tietoja sinne lehteen huomenna oikeen tulee?
Siis miksi ihmisten tulotietoja/verotusasioita julkastaan yhtään missään?!? Eikö ne ole ihmisten yksityisasioita!!!
Ei mua ainakaan kiinnosta lukea kenenkään varallisuustietoja yhtään mistään!
t. kohtuuköyhä opiskelija
Jos ahdistaa, niin laita sp-osoittees. Voin sitten mailata sulle tilinumeroni. Tulis sullekin hyvä mieli kun saisit auttaa köyhää jolla on "säästöjä" noin 500 ja nekin vaan siks kun sähkömittari vaihdettiin kuliutuksen mukaan laskutettavaks, PAKKO laittaa vähän sivuun jottei tuu jouluna vilu.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]
Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.
[/quote]
Haavemaassa on aina mukava elää...
Nolla euroa.
Mukavaa olla köyhä luuseri.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:18"]
Siis miksi ihmisten tulotietoja/verotusasioita julkastaan yhtään missään?!? Eikö ne ole ihmisten yksityisasioita!!!
Ei mua ainakaan kiinnosta lukea kenenkään varallisuustietoja yhtään mistään!
t. kohtuuköyhä opiskelija
[/quote]
Eivät ne Suomessa ole yksityisasioita. Ja yleensä kiinnostavia ovat vain paljon tienaavat, siksi Iltalehdessä ainakin on vain yli 150 000 € / v. tienaavat.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 18:54"]
Mulle ehti kertyä 80 000 e, ostin mökin kolme viikkoa sitten omistusasunnon, toisen loma-asunnon, kahden sijoitusykstiön, auton ja veneen jatkoksi. Nytkin taas tippuu kohta osinkoja 100 000 e, huhhuh, mitäköhän niillä sitten taas ostaisi kun vaatekaappi pursuaa vaatteita ja Luikkarin laukkujakin on vaatehuoneessa n. 15 000-20 000 e edestä.
[/quote]
Haavemaassa on aina mukava elää...
[/quote]
Niinhän kaikki kateelliset kuvittelevat. Ei oikeasti kenellkään voi olla rahaa. Tai ei ainakaan paljoa. Ja eihän mitkään 100k€/ v. ole edes mitenkään erityisen paljoa.
Siis saako jostain katsottua/selville ihan kenen tahansa tulot??
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:58"]
Siis saako jostain katsottua/selville ihan kenen tahansa tulot??
[/quote]
Verotoimistosta voi tilata kenenkä rahansa tulot.
aijaa, paljon sellanen tulotietojen tilaaminen maksaa??
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 22:09"]
aijaa, paljon sellanen tulotietojen tilaaminen maksaa??
[/quote]
No sitä en kyllä tiedä kun en ole koskaan itse tilannut...soita ja kysy?
Meillä kans miehen tulot huomisessa lehdessä. Siinä on taas naapureille ihmeteltävää.
Omalla käyttötilillä ei ole kuin 8000 euroa tällä hetkellä. Paljun ajattelin ostaa tosin.