Pakkoruotsi pois!
http://ruotsivapaaehtoiseksi.fi/
Nyt nimiä alle kun alkoi ensimmäinen todellinen pakkoruotsin poistoa ajava kansalaisaloite. Esimerkiksi Vapaa kielivalinta ry, Suomalaisuuden liitto sekä Perussuomalaisten ja Kokoomuksen nuorisojärjestöt tukevat aloitetta.
Suora linkki aloitteeseen sivulle:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131
Kommentit (15)
Odotan tätä todella, vihdoin alkaa tapahtumaan.
Paljon siellä nyt olikaan jo nimiä?
Kaikki mukaan epäoikeudenmukaisuuden poistamiseksi: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131
Nordea-pankki ja Sampo ovat 2 Suomen ylivoimaisesti suurinta pankkia ja kasvavat jostain kumman syystä huimaa vauhtia koko ajan
Suomen ulkomaantietoliikenteestä 98 prosenttia kulkee Ruotsin kautta.
Tietoliikennepiuhat kulkevat maailmalle Tukholman kautta,
http://www.taloussanomat.fi/tekniikka/2009/11/14/ruotsin-kautta-maailmalle/200923785/133
Ruotsi tekee erittäin läheistä yhteistyötä NSA:n kanssa: http://www.hs.fi/ulkomaat/Metro+Ruotsi+auttaa+NSAta+verkkovakoilussa/a1378431374198?ref=hs-art-new-2
USAn presidentille tuli todella kova kiire matkustaa Ruotsiin "keskustelemaan ajankohtaisista " aiheista, kun Snowdenin tietojen laajuus alkoi paljastua
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/obama-ruotsiin-ei-suomeen
Björn Wahlroos on erittäin läheinen tuttu Ruotsin valtiojohdon kanssa
Sampo-konsernin hallituksen johtaja on suomenruotsalainen Björn Wahlroos. http://www.finder.fi/Pankkitoimintaa/Sampo%20Oyj/HELSINKI/paattajat/152967
Suomen pankkien kuten Nordean ja Sammon tietoliikenne on kulkenut Ruotsin kautta koko 2000-luvun.
2002: Wahlroosin todettiin toimivan epärehellisesti pankikitoiminnassa. Helsingin Sanomat 29.6.2002 http://www.hs.fi/arkisto/artikkeli/Kurssived%C3%A4tys+toi+tuomiot/HS20020629SI1TA03mw3
Tietosuojavaltuutettu ja muut tahot kyselivät jo 5 vuotta sitten Sampo-pankin erittäin oudoista tietojenkeruuohjelmistoista
2008: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=11892&ext=rss&ls=talentum ja http://www.digitoday.fi/tietoturva/2008/03/26/sampo-pankilla-on-tosi-utelias-java-sovellus/20088591/66
2007: Ruotsin signaalitiedustelu (FRA) sai oikeudet valvoa kaikkea Ruotsin kautta kulkevaa tietoliikennettä.
2007: Sampo myy Sampo Pankin Danske Bankille, kaikki tietoliikenne Ruotsin kautta. http://www.sampo.com/fi/konserni/sammon-vaiheet
2007: Ruotsin kuningaspari vieraili entisöidyssä Björn Wahlroosin omistamassa Joensuun kartanossa yksityistilaisuudessa arviolta noin 300 muun vieraan kanssa. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288335268834.html
2007: Ruotsin kuningas palkitsee Björn Wahlroosin http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2007/03/14/ruotsin-kuningas-palkitsi-bjorn-wahlroosin/20076436/12
2008: Björn Wahlroos nimitettiin Nordea-pankin hallitukseen. www.nordea.fi
2009: Ruotsin lakia muutettiin siten, että kaikkea dataliikennettä voi tarkkailla ilman minkäänlaisia lupia tai epäilyjä http://www.secmeter.com/fra.html
2009: Björn Wahlroos nimitettiin Sampo-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi. www.sampo.fi, http://fi.wikipedia.org/wiki/Sampo-konserni
2010: Talouselämä-lehti hehkuttaa Björn Wahlroosin oleva "ylivertainen" ja "tulleen omin käsin miljonääriksi". Wahlroos osallistuu syksyisin hirvijahtiin Ruitsin kuninkaan seurueessa. http://www.talouselama.fi/uutiset/ylivertainen+bjorn+wahlroos/a2085514
2010: Nordeasta tulee Sammon osakkuusyhtiö. Wahlroosin johtamat Sampo ja Nordea liitetään yhteen http://www.sampo.com/fi/konserni/sammon-vaiheet
2013: Sammon osakekurssi kaikkien aikojen ennätykseen. http://www.sampo.com/fi/konserni/sammon-vaiheet
2007 - 2013 Sammon ja Nordean hallitukset ja hallintoneuvostot täytetään ruotsalaisilla jaa suomenruotsalaisilla. http://fi.wikipedia.org/wiki/Nordea, http://fi.wikipedia.org/wiki/Sampo-konserni
2013 kesäkuu: Edward Snowden alkaa paljastaa NSA urkkineen koko maailman tietoliikennettä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Edward_Snowden
2013 heinäkuu: NSA painostaa suuren ja tunnetun lakisuvuston sulkemaan sivustonsa, koska Edward Snowden käytti sen söhköpostia. http://www.digitoday.fi/yhteiskunta/2013/08/21/nsa-urkinta-oli-liikaa-lakisivuston-toiminta-loppuu/201311598/66
2013 elokuu: USAn presidentti lentää pää punaisena Ruotsiin http://www.mtv3.fi/uutiset/nettivieraat.shtml/obama-valitsi-ruotsin/1790153
2013 syyskuu: NSAn kerrotaan lukevan lennosta kaikkien maiden tietoliikennettä, myös pankkien rahaliikennettä. http://www.digitoday.fi/tietoturva/2013/09/06/nsa-purkaa-internetin-salaukset-lennossa-vain-ilmainen-pgp-kestaa/201312458/66
2013 syyskuu: Suomen pankien tietoliikenne kulkeen edelleen Ruotsin kautta ja NSA lukee sitä tälläkin hetkellä reaaliaikaisesti...
Kysymys:
Onko Wahlroos tosiaan koko universumin viisain sijoitusnero?
Vai onko mahdollista että Wahlroos olisi mahdollisesti saanut Ruotsin FRAn signaalitiedustelun kautta selville kaikkien suomaalaisten rahaliikenteen ja varallisuustiedot, jolloin olisi varsin helppo "tehdä oikeita sijoituspäätöksiä" ja kaapata pankki ja vakuutusyhtiö toisensa jälkeen.
Mutta eihän tällä nyt mitään merkitystä ole. Sehän tarkoittaa ainostaan että me maksetaan niska limassa kaikenlaisia maksuja ja NSA:n kaveripiiri lepäilee Rivieralla ja naureskelee makeasti, että mitä ne taas on netissä sekoilleet...
"Rikkaiden paratiiseja ovat veroparatiisit. Wahlroosin mukaan monet pienet Euroopan valtiot, kuten Sveitsi, Liechtenstein, Monaco ja Andorra, tarjoavat jo mykyisellään rikkaille sopivia "paketteja"
EU:n sisällä ovat Luxemburg, Malta, Kypros ja muualta löytyvät Bahama, Cayman-saaret, Singapore ja monet muut paikat, jotka mielellään ja kohtuullisesta korvauksesta ottavat vastaan varakkaita eurooppalaisia muuttajia", Wahlroos hehkuttaa. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041615416076_uu.shtml
Kaikki mukaan. Jo 4100 ääntä kerätty kahden päivän kuluessa.
Allekirjoitan, kunhan jaksan lukea tekstin. Oli niitä tosin muitakin aloitteita, mutta laittanen siihen, missä on eniten nimiä. :)
Mitään vahinkoa ei ole laittaa nimeä useampiin saman tyylisiin.
En koe, että siitä on mitään vahinkoa mun lapsille, että muutaman tunnin viikossa ruotsia opiskelevat. Pohjoismaissa kun eletään, ei siitä taida heille mitään vahinkoa tulla? En allekirjoita.
Pitää käydä laittamassa allekirjoitus. Monilla lapsilla itseni mukaan lukien ei todellakaan riitä kielipää monen eri kielen opiskeluun. Ruotsin sijasta olisi ollut monia paljon fiksumpia kieliä opiskeltavana kuten saksa tai espanja. Nyt vanhempana ei enää jaksa ja sanat eivät vain yksinkertaisesti jää päähän kuin tuskalla kun toistaa kymmeniä kertoja ja sitten ne taas unohtuvat. Onneksi sentään englantia opetettiin jo 3.luokasta lähtien ja sillä pärjään hyvin kun se on juurtunut selkärankaan.
Ruotsia olen lukenut turhaan yläasteella, lukiossa, 2. asteessa ja yliopistossa noin 10 vuotta. Mitään muuta en osaa kuin Jag heter x. KUn ei vain yksinkertaisesti ole ollut mitään motivaatiota ruotsinkielen opiskeluun. Täysin hukkaan heitettyä aikaa opiskella jotain toista pienen maan kielä, Huoh. Sen sijaan nyt voisin osaa puhua suht hyvin saksaa tai espanjaa, HUOH!
Kannatan!