Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph, mitä teet jos soniulle nousee kuume kesken työpäivän?

Vierailija
20.03.2013 |

Tai jos olet ollut viikonlopun kipeänä, etkä tunne itseäsi terveeksi vielä sunnuntai-iltanakaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin särkylääkkeen ja tekisin töitä. Ainoa poikkeus on vatsatauti. Se ja oikeasti nelissäkymmenissä huiteleva kuume ovat muutenkin ainoita syitä, joiden vuoksi pidän sairaslomaa. Myös lääkärin määräämiä sairaslomia jätän surutta pitämättä, jos vain pysyn tolpillani.

Olen yksityinen pph eikä lapsilla siis ole varahoitopaikkaa. Vanhemmilla tekee tiukkaa järjestää lasten hoitoa edes silloin, kun lapset sairastavat - arvatkaa vain, kuinka usein minä saan tartunnan, kun hoidan kipeitä lapsia.

 

 

Vierailija
2/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

soniulle on sinulle!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan niitä lapsia buranan voimin. Ei ole varaa ottaa palkatonta näillä tuloilla.

Vierailija
4/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs muut pph:t? Hoidatteko tekin lapsia senkin uhalla että lapset saavat tartunnan?

ap

Vierailija
5/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuuko se kuume? Mistä tiedät kuumeen syyn, jos ei ole muuta oiretta kuin kuume?

Vierailija
6/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä kuumeen syynä on joku bakteeri tai virus! Eli kuume ei tartu, mutta nämä pöpöt kyllä. Ja joo tiedän että taudin voi saada mistä muualtakin, mutta en tahtoisi että se saadaan sieltä hoitopaikasta, enkä ainakaan että hoitajalta.


Kyselen tätä nyt siksi koska meidän pph oli kipeänä töissä ja nyt on minulla lapsi kipeä. No kivahan sen kanssa on kotonakin olla, mutta olisi tuota kiva töissäkin olla.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Kerran olen soittanut kesken päivän vanhemmat hakemaan lapset kotiin. Silloin meidän omalla lapsellamme oli alkanut noro kesken koulupäivän ja ajattelin ettei pienten tarvitse sitä saada. Eikä kukaan heistä silloin tautia saanutkaan kun eivät olleet koululaisen kanssa meillä kuin tunnin verran samaan aikaan ja eri huoneissa. En teidä miten olisin ratkaissut tilanteen jos ei olisi ollut perjantai ja viikonloppu edessä.

 

 Jos mulla itselläni nousee kuume kesken päivän ei siinä auta enää soittaa lapsia kotiin hakemaan. Kyllä se tauti on jo tarttunut jos meinaa tarttua. Olen särkylääkkeellä sinnitellyt päivän loppuun. Sitten joko ilmoittanut vanhemmille hakeassa etten seuraavana päivänä ota hoitoon, viekää varahoitopaikkaan tai sanonut että otan kyllä jos ei haittaa että tauti voi tarttua. Samoin toimin jos viikonloppuna tulen kiepeäksi, ilmoitan etten ota vastaan tai että saa tulla, mutta meillä on flunssaa. Mahataudin keskelle en hoitolapsia ota kuitenkaan.

Vierailija
8/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko luultavasti lapsesi olisi joka tapauksessa saanut tartunnan kun ennakkoonhan ne taudit jo usein tarttuvat. En ole siis pph mut pienemmässä taudissa varmaan tekisin töitä koska varahoidon järjestely voisi vanhemmille olla haastavaa (olisin yksityinen pph jos olisisin pph). Rajummassa taudissa en ottaisi lapsia hoitoon. Nyt olen usein sairaana töissäni. Tämä lähinnä siksi, että jos olen pois niin työmäärä on aivan hirveä kun kukaan ei tee töitäni poissaolessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin buranan. Jos olis pahempi tauti, ottaisin buranan ja soittelisin vanhemmilleen, josko pääsisivät hakemaan heti tai edes aiemmin kuin normaalisti.

Vierailija
10/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kipu- ja kuumelääkkeen ja jatkaisin töitä. Ne taudinaiheuttajat on kyllä lapsiin jo levinneet ennen oireiden alkamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 7 jatkaa vielä...

 Eihän se tietenkään mukavaa ole että lapset tulevat hoidossa kipeiksi ja sitten joutuvat olemaan kotona monta päivää ja vanhemmat pois töistä. Hoidossa taudit kiertää ja tattuvat tehokkaasti lapsesta toiseen kun halaillaan, leikitään samoilla leikkiastioilla, joskus huomaamatta hörpitään myös toisen mukista juotavaa yms. Näin on niin pph:lla kuin päiväkodissakin. Ihan pienen nuhan tai pitkään jatkuneen yskän takia ei ei ainakaan mun hoitolapsestakaan jää kotiin, vaan tulevat hoitoon ja mahdolisesti sitten tartuttavat mut ja muut lapset. Harvoin se tauti on ensin ollut mulla ja sitten vasta hoitolapsilla, kyllä useimmiten se alkaa jostain hoitolapsesta ensin ja lopulta tulee mullekkin.


Ja jos tosiaan joka kerta kun hiukankaan on nuhaa, yskää tai vaikka päänsärkyä ottaisin sairaslomaa niin eipä paljoa kannattaisi hoitolapsia pitää, iso osa vuodesta menisi sitten saikulla. Eipä ne päiväkodinkaan tädit voi joka pikku yskäisystä saikulle jäädä...

Jos olen kunnolla kipeä niin toimitaan sitten niin kuin jo aikaisemmassa viestissä kerroin, eli ilmoitan etten ota vastaan vaan pidän saikkupäivää tai kerron että meillä on flunssaa, mutta voin ottaa kyllä jos pieni köhä ei haittaa... Mahatauti sitten asia erikseen.

Vierailija
12/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:31"]

No yleensä kuumeen syynä on joku bakteeri tai virus! Eli kuume ei tartu, mutta nämä pöpöt kyllä. Ja joo tiedän että taudin voi saada mistä muualtakin, mutta en tahtoisi että se saadaan sieltä hoitopaikasta, enkä ainakaan että hoitajalta.


Kyselen tätä nyt siksi koska meidän pph oli kipeänä töissä ja nyt on minulla lapsi kipeä. No kivahan sen kanssa on kotonakin olla, mutta olisi tuota kiva töissäkin olla.

 

ap

[/quote]

Yleensä niin sinun mielestäsi, mutta entä ne muut syyt; esim. allergiasta johtuva kuume. Vaikea pph:n tai kenen tahansa on tietää, mistä syystä kuume tulee, jos ei ole muita oireita.

Valitusta ja kiukkua useimmat hoitajat varmasti saavat osakseen, jos uskaltavat kesken päivän sairastua ja vielä soittavat vanhemmille kesken heidän tärkeiden töidensä, että pitäisi hakea lapsi kotiin. Ja taas lisää valitusta ja kiukkua, jos se lapsi sitten sairastuukin (vaikka muutaman lähiviikon aikana, niin syy on varmasti hoitajan). Ei ole koskaan hyvä.

Periaate on tietysti se, että sairaana ei pitäisi töitä tehdä, mutta muutaman tunnin selviää särkylääkkeellä. Jos on tarttuva tauti, niin se on varmasti tarttunut jo ennen kuumeilua, siihen ei enää pari tuntia vaikuta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä