HS: Oppositio vaatii tietoja Garden Helsingin 35 miljoonan euron tukipäätöksestä
Oppositio vaatii selvitystä Garden Helsingin 35 miljoonan euron valtiontuen taustoista.
Kansanedustajat Saara Hyrkkö (vihr) ja Harry Harkimo (liik) vaativat hallitukselta tietoa muun muassa päätöksen taustoista ja pääministeri Orpon roolista.
Keskustelun taustalla on Vantaan Sanomien ja Helsingin uutisten viime päivien uutisointi asiasta.
Onko Petterri Orpo nyt medialta kateissa?
Kommentit (93)
Jättiareenan rahoituksessa käryää korruptio – Helsinkiin napsahti 35 miljoonan euron tuki ilman hakemusta. Helsingin Uutiset https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9562579
On kyllä härskiä suhmurointia Gardenille.
Kannattaisi todellakin selvittää ja julkistaa kuka tai ketkä ovat tämän miljoonapotin luvanneet.
Rahaa vaan jaellaan minne sattuu vaikka sitä ei kuulemma ole.
Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.
Hyvä Veli -verkoston jäseniä autetaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.
mee naimisiin sen sannaskaa. vanha juttu
Riikkakaan ei ole huolissaan mystisestä 35 miljoonasta. Ei hiillosta Orpoa.
Tämä juttu tuntuu nyt haisevan kunnolla. Todella härskiä touhua hallitukselta, kun ministerit eivät tunnu edes itse tietävän asiasta mitään, mutta silti rahaa löytyy kuin tyhjästä 35 miljoonaa. Asia on pengottava nyt pohjamutia myöten.
Ihan oikein. Tähän on saatava nyt selvyys. Kaikki teatteri julkisen talouden tilasta on kusetusta, jos sitten tällaisiin korrupriorahoihin on varaa.
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Sannan 12 miljardin lahja italian mafialle ja saksalaisille > 35 miljoonaa.
Vihervassarit eivät ole kovin hyviä numeroiden kanssa. Anna kun autan. 12 miljardia on 12000 miljoonaa. Sillä saisi 342 areenaa helsinkiin.
Mutta kukaan vihervassarimuija ei noussut parrikaadeille tuosta toisin kun tästä hyttysen pierusta.
Miksi garden sai tukea 35miljoonaa näin helposti? Eihän rahaa kuulemma pitänyt olla. Tämä täytyy selvittää nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Mutta ei veronmaksajien rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi garden sai tukea 35miljoonaa näin helposti? Eihän rahaa kuulemma pitänyt olla. Tämä täytyy selvittää nyt heti.
Se on alle kymmenesosa mitä kehitysapuun tungetaan ja kaheskymmenesosa mitä yleisradioon
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.
Junaili 7miljardin EU-elpymispaketin eikä media kyseenalaistanut,aiheutti yli 5miljardin tappiot Uniperkaupassa eikä mediaa kiinnostanut,miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Mutta ei veronmaksajien rahalla.
Nimenomaan veronmaksajien rahoilla. Tuo on se oikea ja ainoa syy verorahojen keräämiselle.
VS: Jättiareenan rahoituksessa käryää korruptio – Helsinkiin napsahti 35 miljoonan euron tuki ilman hakemusta.
Kukaan ei suostu ottamaan vastuuta siitä, miten Garden Helsinki -areenahankkeen 35 miljoonan euron valtiontuki meni läpi viime vuoden hallituksen kehysriihessä. Aiheesta kertoo Vantaan Sanomat. Ministerit kieltävät olleensa tekemisissä tukipäätöksen kanssa tai kieltäytyvät haastattelusta, kuten pääministeri Petteri Orpo (kok.) teki.
Onko Petteri Orpo nyt medialta kateissa? Miten tämä voi olla mahdollista?