Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Oppositio vaatii tietoja Garden Helsingin 35 miljoonan euron tukipäätöksestä

Vierailija
27.06.2026 |

Oppositio vaatii selvitystä Garden Helsingin 35 miljoonan euron valtiontuen taustoista.

Kansanedustajat Saara Hyrkkö (vihr) ja Harry Harkimo (liik) vaativat hallitukselta tietoa muun muassa päätöksen taustoista ja pääministeri Orpon roolista.

 

Keskustelun taustalla on Vantaan Sanomien ja Helsingin uutisten viime päivien uutisointi asiasta.

 

Onko Petterri Orpo nyt medialta kateissa?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielisten HIFK

Helsingfors idrotts kamrater taustalla toimii RKP ja monia rahakkaita säätiöitä , joilla on paljon vaikutusvaltaa ja voitelurahaa. 

Vierailija
62/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.

Julkista rahaa tällaiseen ei pidä laittaa. Kokkareiden kommunismia tämä on.

Todellaki pitää. Se että sä oot joku nainen jota ei kiinnosta jääkiekko ja tapahtumat ei sitä asiaa miksikään muuta.

Se, että sä oot joku lätkäTenu tai savis, ei sitä asiaa miksikään muuta, että kyseessä on korruptio, joka pitää todellakin selvittää. Vaikka oot koksu tai persu, niin joku roti teilläkin pitää olla. 

Mä haluan et mun verorahat käytetään Helsinki Gardeen. En halua et niitä käytetään Prideen, kehitysapuun tai sosiaalitukiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sattumaa että EU rahoitusta haetaan sama summa 35me siis siitä 7miljardin potista minkä Marin junaili elpymispakettiin.

Vierailija
64/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tämä näyttää siltä, että Orpo järjesti Vapaavuorelle puuharahaa?

Tuosta jäähallista hyötyy kaikki suomalaiset. Paitsi nää menkkatussuämnät täällä jotka ei seuraa jääkiekkoa ja vetelehtii sosiaalituilla.

Persuäijien kaksinaismoralismi on kyllä huvittavaa. Silloin kun on veronmaksajien rahaa omiin huvituksiin, kirstu on pohjattomasti auki. 

Vierailija
65/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.

Kannattaa muistaa, että valtio myönsi Harkimon Hartwall-areenalle avustusta 20 milj. markkaa (areena rakennettiin vuosina 1996-97).  Areenan toteutuneet rakennuskustannukset olivat noin 300 milj. markkaa. Kertoisiko Harkimo, miten hän sai lobattua valtion avustuksen omistamalleen yhtiölle vai tuliko avustus ihan pyytämättä. Surullista oli, että Harkimo möi areenan venäläisille oligarkeille. Eli jos Hartwall-areena sai valtion tukea, niin miksei sitten Helsinki Garden? Vai pitäisikö Helsinki Gardenin avustus perua ja samalla periä Harkimolta takaisin areenaan myönnetty avustus. 

Mihin Helsinki tarvitsee toista areenaa? Ei mihinkään. Nykyinen on sopivassa paikassa.

RKP ja IFK tarvitsee oman hallin. Varokaa että ei käy kuten lastensairaalan kanssa. 

Ruotsinkielinen säätiö sai säännöllisen vuokranmaksajan sairaalakiinteistölleen 30 vuoden sopimuksella, jota rahoitti kaupunki ym. 

Vierailija
66/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan 12 miljardin lahja italian mafialle ja saksalaisille > 35 miljoonaa.

 

Vihervassarit eivät ole kovin hyviä numeroiden kanssa. Anna kun autan. 12 miljardia on 12000 miljoonaa. Sillä saisi 342 areenaa helsinkiin. 

 

Mutta kukaan vihervassarimuija ei noussut parrikaadeille tuosta toisin kun tästä hyttysen pierusta.

Sanna Marinin hallitus teki kaikki päätökset avoimesti ja eduskunnan ne myös hyväksyi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tämä näyttää siltä, että Orpo järjesti Vapaavuorelle puuharahaa?

Tuosta jäähallista hyötyy kaikki suomalaiset. Paitsi nää menkkatussuämnät täällä jotka ei seuraa jääkiekkoa ja vetelehtii sosiaalituilla.

Persuäijien kaksinaismoralismi on kyllä huvittavaa. Silloin kun on veronmaksajien rahaa omiin huvituksiin, kirstu on pohjattomasti auki. 

Sinä oot menkkatussuämmä ja ilonpilaaja joka haluaa estää verorahojen käytön kaikkeen miehiseen.

Vierailija
68/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.

Kannattaa muistaa, että valtio myönsi Harkimon Hartwall-areenalle avustusta 20 milj. markkaa (areena rakennettiin vuosina 1996-97).  Areenan toteutuneet rakennuskustannukset olivat noin 300 milj. markkaa. Kertoisiko Harkimo, miten hän sai lobattua valtion avustuksen omistamalleen yhtiölle vai tuliko avustus ihan pyytämättä. Surullista oli, että Harkimo möi areenan venäläisille oligarkeille. Eli jos Hartwall-areena sai valtion tukea, niin miksei sitten Helsinki Garden? Vai pitäisikö Helsinki Gardenin avustus perua ja samalla periä Harkimolta takaisin areenaan myönnetty avustus. 

Mihin Helsinki tarvitsee toista areenaa? Ei mihinkään. Nykyinen on sopivassa paikassa.

RKP ja IFK tarvitsee oman hallin. Varokaa että ei käy kuten lastensairaalan kanssa. 

Ruotsinkielinen säätiö sai säännöllisen vuokranmaksajan sairaalakiinteistölleen 30 vuoden sopimuksella, jota rahoitti kaupunki ym. 

Tulee siellä olemaan keikkojaki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia valtio antaa mitään tukea tuollaiseen? Helsingin kaupunki voi tukea jos on niin tärkeä saada julkista rahaa.

Minkä ihmeen takia valtio kehittää itseään

Ei tuo ole kehittymistä jos se pitää tehdä salaa. Se on korruptiota.

Kaupungin on parempi tuottaa palveluja eikä investointeja. 

Vierailija
70/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.

Junaili 7miljardin EU-elpymispaketin eikä media kyseenalaistanut,aiheutti yli 5miljardin tappiot Uniperkaupassa eikä mediaa kiinnostanut,miksi näin?

Uniper oli Sipilän hallituksen emämoka ja siinä samassa hallituksessa oli myös persut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskustan varapuheenjohtaja vaatii läpinäkyvää ja tasapuolista päätöksentekoa. Liikuntapaikkarakentamisen valtionavustukset on leikattu Orpon hallituskaudella koko maassa puoleen eli noin 30 miljoonasta eurosta 15 miljoonaan euroon, Siponen muistuttaa kannanotossaan."

 

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustan-varapuheenjohtaja-siponen-he…

 

Keskustakin heräsi. Demarit ovat hipihiljaa.

Vierailija
72/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskustan varapuheenjohtaja vaatii läpinäkyvää ja tasapuolista päätöksentekoa. Liikuntapaikkarakentamisen valtionavustukset on leikattu Orpon hallituskaudella koko maassa puoleen eli noin 30 miljoonasta eurosta 15 miljoonaan euroon, Siponen muistuttaa kannanotossaan."

 

https://www.suomenmaa.fi/uutiset/keskustan-varapuheenjohtaja-siponen-he…

 

Keskustakin heräsi. Demarit ovat hipihiljaa.

Demarit säästää paukkunsa lähemmäs vaaleja tai sitten ovat itse olleet mukana suhmuroimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kokoomus, siellä epärehellisyys, valhe, petos, synti ja korruptio.


Mut ku Sanna, mut ku Tytti, mut ku Näkkäläjärvi.

Vierailija
74/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia valtio antaa mitään tukea tuollaiseen? Helsingin kaupunki voi tukea jos on niin tärkeä saada julkista rahaa.

Minkä ihmeen takia valtio kehittää itseään

Valtion täytyy saada 20% omistusosuus yhtiöstä tuolla rahalla, eikä vain lahjottaa tuollaisia summia ammattiurheilijoiden miljonäärikerholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kokoomus, siellä epärehellisyys, valhe, petos, synti ja korruptio.


Mut ku Sanna, mut ku Tytti, mut ku Näkkäläjärvi.

Näin kirjottaa tyyppi jolla on 20 000€ ulosotossa ja lapset huostaanotettu

Vierailija
76/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.

Junaili 7miljardin EU-elpymispaketin eikä media kyseenalaistanut,aiheutti yli 5miljardin tappiot Uniperkaupassa eikä mediaa kiinnostanut,miksi näin?

Uniper oli Sipilän hallituksen emämoka ja siinä samassa hallituksessa oli myös persut. 

Vasemmistoliitto oli ainoa, joka sitä kauppaa vastusti. Siitä on eduskunnan pöytäkirjassa mustaa valkoisella.

Vierailija
77/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielinen Jan Vapaavuori on järjestön puheenjohtaja. RKP haisee taustalla.

Vierailija
78/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia valtio antaa mitään tukea tuollaiseen? Helsingin kaupunki voi tukea jos on niin tärkeä saada julkista rahaa.

Minkä ihmeen takia valtio kehittää itseään

Valtion täytyy saada 20% omistusosuus yhtiöstä tuolla rahalla, eikä vain lahjottaa tuollaisia summia ammattiurheilijoiden miljonäärikerholle.

Ei tuota summaa lahjoteta Hifkille idiootti

Vierailija
79/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielinen Jan Vapaavuori on järjestön puheenjohtaja. RKP haisee taustalla.

Jos se ois ruotsinkielinen sen sukunimi ois Fribacka

Vierailija
80/96 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielinen Jan Vapaavuori on järjestön puheenjohtaja. RKP haisee taustalla.

Tottakai RKP on aina mukana kokoomuksen suhmuroinneissa. Nyt myös persut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä