Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Oppositio vaatii tietoja Garden Helsingin 35 miljoonan euron tukipäätöksestä

Vierailija
27.06.2026 |

Oppositio vaatii selvitystä Garden Helsingin 35 miljoonan euron valtiontuen taustoista.

Kansanedustajat Saara Hyrkkö (vihr) ja Harry Harkimo (liik) vaativat hallitukselta tietoa muun muassa päätöksen taustoista ja pääministeri Orpon roolista.

 

Keskustelun taustalla on Vantaan Sanomien ja Helsingin uutisten viime päivien uutisointi asiasta.

 

Onko Petterri Orpo nyt medialta kateissa?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä olisi ollut vaikkapa Sanna viimekaudella, niin media olisi juossut jo kameroiden ja mikrofonien kanssa kovasti perässä.

Junaili 7miljardin EU-elpymispaketin eikä media kyseenalaistanut,aiheutti yli 5miljardin tappiot Uniperkaupassa eikä mediaa kiinnostanut,miksi näin?

Mutta Sannaa. Se juna meni jo. Vai onko Marin vastuussa Opron hallituksen päätöksistä?

Melkoinen nainen kun ohjaa Kokoomusta ja Orpoa ihan miten haluaa.


Seuraavaksi alan käyttämään Kekkos-korttia.

Vierailija
22/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan 12 miljardin lahja italian mafialle ja saksalaisille > 35 miljoonaa.

 

Vihervassarit eivät ole kovin hyviä numeroiden kanssa. Anna kun autan. 12 miljardia on 12000 miljoonaa. Sillä saisi 342 areenaa helsinkiin. 

 

Mutta kukaan vihervassarimuija ei noussut parrikaadeille tuosta toisin kun tästä hyttysen pierusta.

Petteri on pistänyt nimensä jo kahteen (2) uuteen EU:n yhteisvelkapaperiin: ensin 90 miljardin ja myöhemmin vielä 50 miljardin. 

Huutava hiljaisuus kautta puolue- ja mediakentän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Vierailija
24/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka vastaa valtion rahoista. Miksi Riikka on hiljaa?

Vierailija
25/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka vastaa valtion rahoista. Miksi Riikka on hiljaa?

Riikka ja Petteri tuntuvat olevan nyt molemmat aivan hiljaa ja mediakaan ei tunnu löytävän niitä mistään.

Vierailija
26/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten säästöjä etsiessä (tapaus Rydman) kaikki huutavat että väärin meni kun eivät saaneet osallistua päätöksentekoon mutta nyt kun kaikki hallituksessa ovat osallistuneet tästäkin hyväveliavustuksesta päättämiseen, niin kukaan ei tiedä tai ainakaan muista yhtään mitään.


Uskooko joku vielä että valtiontalous saadaan näiden sankarien toimesta kuntoon…?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministerit kyllä puhuvat, että Suomessa on talous tiukalla. Eipä tämä kyllä siltä näytä. Taas löytyi 35 miljoonaa euroa kuin tyhjästä.

Vierailija
28/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja

Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.

https://yle.fi/a/74-20233588

 

Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jan Vapaavuori, kok soitti Petteri Orvolle ja pyysi 35m sponssia, jotka Gardenin omistajat kotiuttaa osinkoina. 

Perusrälssiä by Kok

Vierailija
30/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Nii mikä siinä on huono juttu et Helsinkiin saadaan uus jäähalli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja

Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.

https://yle.fi/a/74-20233588

 

Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.

Suomessa 2000-luvun työttömyysennätys.Työttömien määrä nousi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998. https://www.hs.fi/visio/art-2000012098234.html

Vierailija
32/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virta on erikoisjoukoissa ja mikään työ ei jää hoitamatta. Oikestomediassa 50 otsikkoa aiheesta. 

Petteri Levillä, hillatorilla, vaimon synttäreillä ja nyt taas jossain kun häntä kaivataan työtehtäviin.  Ei mitään juttua missään! 

Oikeasti ymmärtäkää jo nyt pikkuhiljaa että pörssiyhtiöiden omistama media on oikealla! Ei voi olla niin vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Nii mikä siinä on huono juttu et Helsinkiin saadaan uus jäähalli?

Huono juttu on se että kansalaisilta säästetään ihan kaikessa mutta budjetti vuotaa muualta kuin seula. Menot vain kasvaa säästöistä huolimatta.

Vierailija
34/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virta on erikoisjoukoissa ja mikään työ ei jää hoitamatta. Oikestomediassa 50 otsikkoa aiheesta. 

Petteri Levillä, hillatorilla, vaimon synttäreillä ja nyt taas jossain kun häntä kaivataan työtehtäviin.  Ei mitään juttua missään! 

Oikeasti ymmärtäkää jo nyt pikkuhiljaa että pörssiyhtiöiden omistama media on oikealla! Ei voi olla niin vaikeaa. 

Suomeen tarvittaisiin puolueeton media. Nyt jo muutamien lehtien jutuista nähdään, että eräs puolue on kovasti medioiden suojeluksessa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.

Vierailija
36/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Nii mikä siinä on huono juttu et Helsinkiin saadaan uus jäähalli?

Huono juttu on se että kansalaisilta säästetään ihan kaikessa mutta budjetti vuotaa muualta kuin seula. Menot vain kasvaa säästöistä huolimatta.

Ei kaikkea infrakehittämistä voida lopettaa kunnes talous on ylijäämänen

Vierailija
37/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja

Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.

https://yle.fi/a/74-20233588

 

Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.

Suomessa 2000-luvun työttömyysennätys.Työttömien määrä nousi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998. https://www.hs.fi/visio/art-2000012098234.html

Siispä hyvä et tuo jäähalli tuo rakennusmiehille töitä.

Vierailija
38/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja

Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.

https://yle.fi/a/74-20233588

 

Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.

Suomessa 2000-luvun työttömyysennätys.Työttömien määrä nousi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998. https://www.hs.fi/visio/art-2000012098234.html

Siispä hyvä et tuo jäähalli tuo rakennusmiehille töitä.

Mullekin voi heittää 35 miltsii niin voin rakentaa vaikka kahvilan ja palkata pari rakennusmiestä. Jee, saadaan niille töitä.  

Vierailija
39/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tämä näyttää siltä, että Orpo järjesti Vapaavuorelle puuharahaa?

Vierailija
40/93 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?

Nii mikä siinä on huono juttu et Helsinkiin saadaan uus jäähalli?

Huono juttu on se että kansalaisilta säästetään ihan kaikessa mutta budjetti vuotaa muualta kuin seula. Menot vain kasvaa säästöistä huolimatta.

Ei kaikkea infrakehittämistä voida lopettaa kunnes talous on ylijäämänen

Ei niin mutta kun käsittääkseni Vantaalle rakennetaan suurin piirtein vastaavaa rahallista kokoluokkaa oleva areena ilman julkista tukea. Helsinki sai rahaa jopa ilman hakemusta. Pitäisi olla julkinen haku johon tehdään asianmukainen päätös perusteluineen. Tämä ei selvästikään kestä päivänvaloa koska kukaan ei pysty tai halua asiaa kommentoida - vieläpä näin lähellä vaaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi