HS: Oppositio vaatii tietoja Garden Helsingin 35 miljoonan euron tukipäätöksestä
Oppositio vaatii selvitystä Garden Helsingin 35 miljoonan euron valtiontuen taustoista.
Kansanedustajat Saara Hyrkkö (vihr) ja Harry Harkimo (liik) vaativat hallitukselta tietoa muun muassa päätöksen taustoista ja pääministeri Orpon roolista.
Keskustelun taustalla on Vantaan Sanomien ja Helsingin uutisten viime päivien uutisointi asiasta.
Onko Petterri Orpo nyt medialta kateissa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?
Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.
Kannattaa muistaa, että valtio myönsi Harkimon Hartwall-areenalle avustusta 20 milj. markkaa (areena rakennettiin vuosina 1996-97). Areenan toteutuneet rakennuskustannukset olivat noin 300 milj. markkaa. Kertoisiko Harkimo, miten hän sai lobattua valtion avustuksen omistamalleen yhtiölle vai tuliko avustus ihan pyytämättä. Surullista oli, että Harkimo möi areenan venäläisille oligarkeille. Eli jos Hartwall-areena sai valtion tukea, niin miksei sitten Helsinki Garden? Vai pitäisikö Helsinki Gardenin avustus perua ja samalla periä Harkimolta takaisin areenaan myönnetty avustus.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Julkista rahaa tällaiseen ei pidä laittaa. Kokkareiden kommunismia tämä on.
Tässä hyvä esimerkki siitä, että maassamme tarvitaisiin tutkivaa journalismia ja puolueetonta mediaa.
Minkä ihmeen takia valtio antaa mitään tukea tuollaiseen? Helsingin kaupunki voi tukea jos on niin tärkeä saada julkista rahaa.
Sivistysmaissa tämä korruptiokohu olisi ollut median pääotsikko jokaisena päivänä kunnes Orpo olisi erotettu ja hallitus hajoitettu. Korruptio on Suomessa aivan huipussa, Orpon ja koko hallituksen ylimielinen suhtautuminen lähentelee jo Yhdysvaltain presidentin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?
Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.
Kannattaa muistaa, että valtio myönsi Harkimon Hartwall-areenalle avustusta 20 milj. markkaa (areena rakennettiin vuosina 1996-97). Areenan toteutuneet rakennuskustannukset olivat noin 300 milj. markkaa. Kertoisiko Harkimo, miten hän sai lobattua valtion avustuksen omistamalleen yhtiölle vai tuliko avustus ihan pyytämättä. Surullista oli, että Harkimo möi areenan venäläisille oligarkeille. Eli jos Hartwall-areena sai valtion tukea, niin miksei sitten Helsinki Garden? Vai pitäisikö Helsinki Gardenin avustus perua ja samalla periä Harkimolta takaisin areenaan myönnetty avustus.
Mihin Helsinki tarvitsee toista areenaa? Ei mihinkään. Nykyinen on sopivassa paikassa.
Riikalla ollut taas rahakirstu avoinna, kun näin avokätisesti ollaan rahaa jaeltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannan 12 miljardin lahja italian mafialle ja saksalaisille > 35 miljoonaa.
Vihervassarit eivät ole kovin hyviä numeroiden kanssa. Anna kun autan. 12 miljardia on 12000 miljoonaa. Sillä saisi 342 areenaa helsinkiin.
Mutta kukaan vihervassarimuija ei noussut parrikaadeille tuosta toisin kun tästä hyttysen pierusta.
Petteri on pistänyt nimensä jo kahteen (2) uuteen EU:n yhteisvelkapaperiin: ensin 90 miljardin ja myöhemmin vielä 50 miljardin.
Huutava hiljaisuus kautta puolue- ja mediakentän.
Toihan on vaan hyvä juttu. Lopuksi kun se tulee menemään näin: yhteisvelka = ei kenenkään velka. Arvatkaa aikooko kukaan maksaa siitä italian ja kreikan osuudet siitä sitten kun sitten aikanaan vääjämättä kieltäytyvät maksamasta korot.
Vantaan Sanomat: "Ministerit kieltävät olleensa tekemisissä tukipäätöksen kanssa tai kieltäytyvät haastattelusta, kuten pääministeri Petteri Orpo (kok.) teki. Valtiontuen lobbasi hallituksen investointiohjelmaan ex-kokoomusministeri, nykyinen Garden Helsingin areenayhtiön hallituksen puheenjohtaja Jan Vapaavuori. Mutta kenen kautta hän sen ujutti sisään, se pysyy mysteerinä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?
Harkimo on nyt kovistelemassa Orpoa suhmuroinnista. Ja ihan aiheesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Harkimo itse on suhmuroinnin ja kusetuksen mestari. Hartwall areenan myynti venäläisille ja sitä ennen omistajien kusetus. Mutta on hyvä aika esittää Risto Rehellistä. Vaalitkin tulossa.
Kannattaa muistaa, että valtio myönsi Harkimon Hartwall-areenalle avustusta 20 milj. markkaa (areena rakennettiin vuosina 1996-97). Areenan toteutuneet rakennuskustannukset olivat noin 300 milj. markkaa. Kertoisiko Harkimo, miten hän sai lobattua valtion avustuksen omistamalleen yhtiölle vai tuliko avustus ihan pyytämättä. Surullista oli, että Harkimo möi areenan venäläisille oligarkeille. Eli jos Hartwall-areena sai valtion tukea, niin miksei sitten Helsinki Garden? Vai pitäisikö Helsinki Gardenin avustus perua ja samalla periä Harkimolta takaisin areenaan myönnetty avustus.
Mihin Helsinki tarvitsee toista areenaa? Ei mihinkään. Nykyinen on sopivassa paikassa.
Onhan niitä nytki kaks. Ja se toine on rakennettu 1975 ja eläny jo kaksinkertasesti oman elinkaarensa. Toine 1995 eli seki on elinkaarensa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Sivistysmaissa tämä korruptiokohu olisi ollut median pääotsikko jokaisena päivänä kunnes Orpo olisi erotettu ja hallitus hajoitettu. Korruptio on Suomessa aivan huipussa, Orpon ja koko hallituksen ylimielinen suhtautuminen lähentelee jo Yhdysvaltain presidentin käytöstä.
Köyhä tukielätti jupisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja
Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.
Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.
Suomessa 2000-luvun työttömyysennätys.Työttömien määrä nousi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998. https://www.hs.fi/visio/art-2000012098234.html
Siispä hyvä et tuo jäähalli tuo rakennusmiehille töitä.
Ja kukaan meistähän ei tiedä, mistä Suomessa toimivat rakennusmiehet ovat kotoisin.. Pikku vinkki: ei ainakaan Suomesta. Taitaa puolalaisia olla valtaosa maamme rakennustyöläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia valtio antaa mitään tukea tuollaiseen? Helsingin kaupunki voi tukea jos on niin tärkeä saada julkista rahaa.
Minkä ihmeen takia valtio kehittää itseään
On kyllä härskiä suhmurointia.
Nyt medioiden kannattaisi jo todellakin selvittää ja julkistaa kuka tai ketkä ovat tämän miljoonapotin luvanneet?
Tuskinpa tuon rahan antamiseen on ollut muilla valttuuksia, kuin hallituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Julkista rahaa tällaiseen ei pidä laittaa. Kokkareiden kommunismia tämä on.
Todellaki pitää. Se että sä oot joku nainen jota ei kiinnosta jääkiekko ja tapahtumat ei sitä asiaa miksikään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain oppositioko haluaa tietää, mihinkä hallitus törsää rahaa? Eikö tämä ole jo sen tason korruptioepäily, että MEDIA:n pitäisi vaatia tietoja sikäli kun meillä vielä Suomessa on kriittistä ja puolueetonta mediaa? Vastikään media kyllä hiillosti erästä oppositiopoliitikkoa tosi-tv osallistumisesta kymmenien juttujen verran. Nyt kun kyse on oikeasti vakavasta korruptioepäilystä, media ei varmaankaan päästä yhtään helpommalla? Vai olenko oikeassa?
Nii mikä siinä on huono juttu et Helsinkiin saadaan uus jäähalli?
Huono juttu on se että kansalaisilta säästetään ihan kaikessa mutta budjetti vuotaa muualta kuin seula. Menot vain kasvaa säästöistä huolimatta.
Ei kaikkea infrakehittämistä voida lopettaa kunnes talous on ylijäämänen
Ei niin mutta kun käsittääkseni Vantaalle rakennetaan suurin piirtein vastaavaa rahallista kokoluokkaa oleva areena ilman julkista tukea. Helsinki sai rahaa jopa ilman hakemusta. Pitäisi olla julkinen haku johon tehdään asianmukainen päätös perusteluineen. Tämä ei selvästikään kestä päivänvaloa koska kukaan ei pysty tai halua asiaa kommentoida - vieläpä näin lähellä vaaleja.
No ei kyllä rakenneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VATT: Kehysriihen päätökset vähentävät verotuloja
Tutkimusprofessori Tuomas Kososen mukaan verovähennysten myönteiset vaikutukset talouskasvuun ja työllisyyteen jäävät vähäisiksi.
Samalla jatketaan Suomen lopullista tuhoamista innolla.
Suomessa 2000-luvun työttömyysennätys.Työttömien määrä nousi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998. https://www.hs.fi/visio/art-2000012098234.html
Siispä hyvä et tuo jäähalli tuo rakennusmiehille töitä.
Mullekin voi heittää 35 miltsii niin voin rakentaa vaikka kahvilan ja palkata pari rakennusmiestä. Jee, saadaan niille töitä.
Ei sulla pysy pora eikä vasara kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä näyttää siltä, että Orpo järjesti Vapaavuorelle puuharahaa?
Tuosta jäähallista hyötyy kaikki suomalaiset. Paitsi nää menkkatussuämnät täällä jotka ei seuraa jääkiekkoa ja vetelehtii sosiaalituilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sai rahaa. Helsinki tarvii uuden hallin.
Julkista rahaa tällaiseen ei pidä laittaa. Kokkareiden kommunismia tämä on.
Todellaki pitää. Se että sä oot joku nainen jota ei kiinnosta jääkiekko ja tapahtumat ei sitä asiaa miksikään muuta.
Se, että sä oot joku lätkäTenu tai savis, ei sitä asiaa miksikään muuta, että kyseessä on korruptio, joka pitää todellakin selvittää. Vaikka oot koksu tai persu, niin joku roti teilläkin pitää olla.
Oisko ollut myöntämässä tätä avustusta? Eikö tuo nyt aika vahvasti ole valtionvaroihin liittyvä asia? Ei kait yksittäinen ministeri voi kävellä hänen ylitseen?
Onneksi meillä on media joka tutkii, saa tutkia vielä.