Lääkäri kirjaa OmaKantaan mitä sattuu! Vähättelee ja keksii omiaan.
Kerroin lääkärille, että selässäni omeva luomi huolettaa ja haluaisin että sairaanhoitaja poistaisi sen joskus lähiaikoina. Mainitsin myös, että serkku + isosisko ovat kuolleet ihosyöpään. Lääkäri kirjasi OmaKantaan: "On kovasti huolissaan luomesta. On lukenut Googlesta ihosyövästä." Muka Googlesta! Olen todella loukkaantunut. Lisäksi nuorena käydessäni lääkärillä hakemassa lyhyttä stressilomaa, kerroin hänelle ongelmistani. Luin myöhemmin paperisesta sairauskertomuksesta pysäyttävän lauseen, jonka lääkäri oli kirjoittanut: "Potilas on rakastunut minuun."
Onko muilla kummallisia tulkintoja tai virhekirjauksia OmaKannassa tai vastaavassa?
Kommentit (27)
Tällä sama,se on yksi syy miksen lähde terv.kesk.ainakaan.Oon miettinyt otan yhteyttä potilas asiamieheen pian.Oireeni on vaaralliset ja mitä jos sairastan kuolemaan johtavaa tautia?.Eikun vähätellään ei edes tutkita.Ompa annettu lääke tutkimatta oireiden mukaan.Eihän se niin voi mennä.Naapurini on kuolleet?,syöpiä Viivästynyt hoidon aloitus???onko syy samanl.hoito.Olen pistänyt kiellot ettei olevinaan nää kuin hätätilant.asioita.Mä oon kipuinen,sairas..Ei mä oon niistä niin työkyk.kävelen huonosti..Miksei meitä enää hoideta?saattohoidetaan kyllä
Vierailija kirjoitti:
Tällä sama,se on yksi syy miksen lähde terv.kesk.ainakaan.Oon miettinyt otan yhteyttä potilas asiamieheen pian.Oireeni on vaaralliset ja mitä jos sairastan kuolemaan johtavaa tautia?.Eikun vähätellään ei edes tutkita.Ompa annettu lääke tutkimatta oireiden mukaan.Eihän se niin voi mennä.Naapurini on kuolleet?,syöpiä Viivästynyt hoidon aloitus???onko syy samanl.hoito.Olen pistänyt kiellot ettei olevinaan nää kuin hätätilant.asioita.Mä oon kipuinen,sairas..Ei mä oon niistä niin työkyk.kävelen huonosti..Miksei meitä enää hoideta?saattohoidetaan kyllä
Ei kai maapurisi kuolema suoraan sinuun liity? Toivottavasti saat hoitoa tosin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja yrititkö vietellä sen lekurin?
En ainakaan tietoisesti flirttaillut lääkärille, ihan tosissani puhuin hänelle pelkästään traumoistani. Tämä taitaa muuten olla ihan oma ihmislajinsa, tämä tyyppi, joka luulee aina että toinen on ihastunut/ inhoaa häntä? ...vaikka oikeasti toinen tuskin huomaa häntä, vaan on uppoutunut omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja yrititkö vietellä sen lekurin?
En ainakaan tietoisesti flirttaillut lääkärille, ihan tosissani puhuin hänelle pelkästään traumoistani. Tämä taitaa muuten olla ihan oma ihmislajinsa, tämä tyyppi, joka luulee aina että toinen on ihastunut/ inhoaa häntä? ...vaikka oikeasti toinen tuskin huomaa häntä, vaan on uppoutunut omaan elämäänsä.
"tyyppi, joka luulee aina että toinen on ihastunut/ inhoaa häntä? ...vaikka oikeasti toinen tuskin huomaa häntä, vaan on uppoutunut omaan elämäänsä."
Hyvin slaavilainen ilmiö on miettiä yksikseen, että mitähän muut ajattelevat minusta.
En mä kannasta ole huomannut, mutta Maisassa on vähän jänniä tulkintoja mun puheista. Niitä on hoitajat kirjoittaneet. Ei mitään noin outoja, mutta voi niistä selvittelyjä tulla, kun joku toinen lähtee tulkitsemaan ja hoitamaan niiden perusteella.
Alkoiko lääkärin sukunimi H kirjaimella ja oli nainen?
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko lääkärin sukunimi H kirjaimella ja oli nainen?
Molemmat lääkärit olivat nuoria miehiä.
Litteroijat vaihdettiin tekoälyyn, niin kirjauksissa on nykyjään puuta heinää kun kukaan ei niitä tarkista.
Vierailija kirjoitti:
En mä kannasta ole huomannut, mutta Maisassa on vähän jänniä tulkintoja mun puheista. Niitä on hoitajat kirjoittaneet. Ei mitään noin outoja, mutta voi niistä selvittelyjä tulla, kun joku toinen lähtee tulkitsemaan ja hoitamaan niiden perusteella.
Silläkin on paljon vaikutusta, kohtaavatko sanojan ja kuuntelijan temperamentit. Myös se, että ihmiset ovat eri murrealueilta lähtöisin voi johtaa älyttömiin väärinkäsityksiin. Potilaan ei kannata olla sarkastinen, itseironinen eikä vitsailla ollessaan terveydenhuollon kanssa tekemisissä.
Itselläni oli selvästi kirjoittamisesta innostunut lääkäri, joka kirjoitti ummet ja lammet niin että kieli oli kyllä erinomaisen rikasta ja olisi sopinut fiktioromaanin tekstiksi. Epikriisiin teksti oli mielestäni turhan monitulkintaista ja korkealentoista. Siinä voi tulla kiireessä lukiessa aikamoisia virhetulkintoja etenkin kun lukija alkaa tulkita sitä vielä oman temperamenttinsa ja maailmankuvansa pohjalta. Luonnehdinta puhelias ja vauhdikas potilas voi olla toiselle reipas ja aikaansaava ihminen ja toiselle hypomaaninen.
Iltalehden toimittaja on varma neukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kannasta ole huomannut, mutta Maisassa on vähän jänniä tulkintoja mun puheista. Niitä on hoitajat kirjoittaneet. Ei mitään noin outoja, mutta voi niistä selvittelyjä tulla, kun joku toinen lähtee tulkitsemaan ja hoitamaan niiden perusteella.
Silläkin on paljon vaikutusta, kohtaavatko sanojan ja kuuntelijan temperamentit. Myös se, että ihmiset ovat eri murrealueilta lähtöisin voi johtaa älyttömiin väärinkäsityksiin. Potilaan ei kannata olla sarkastinen, itseironinen eikä vitsailla ollessaan terveydenhuollon kanssa tekemisissä.
Itselläni oli selvästi kirjoittamisesta innostunut lääkäri, joka kirjoitti ummet ja lammet niin että kieli oli kyllä erinomaisen rikasta ja olisi sopinut fiktioromaanin tekstiksi. Epikriisiin teksti oli mielestäni turhan monitulkintaista ja korkealentoista. Siinä voi tulla kiireessä lukiessa aikamoisia virhetulkintoja etenkin kun lukija alkaa tulkita sitä vielä oman temperamenttinsa ja maailmankuvansa pohjalta. Luonnehdinta puhelias ja vauhdikas potilas voi olla toiselle reipas ja aikaansaava ihminen ja toiselle hypomaaninen.
Tätä kirjaamisen taitoa olen pitkään ihmetellyt. Miten toiset sen osaavat? 20min käynnistä jossa hyvin lyhyesti keskusteltu arkisista vaivoista, saadaan aikaan novelli?
On mulla ollut ainakin kolmesti väärin kirjattuja asioita mutta olen soittanut sairaalaan ja aina on korjattu. Kyllä niitä saa jälkikäteen muuteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko lääkärin sukunimi H kirjaimella ja oli nainen?
Molemmat lääkärit olivat nuoria miehiä.
Feikkilääkäreitä, sekä miehet että naiset. Ovat enemmänkin Arvauskeskuksessa töissä.
Olen kerran tavannut lääkärin, joka luki minulle mitä oli kirjoittanut ja kysyi, onko tämä hyvä vai haluatko lisätä jotain? Hän oli muutenkin oikein hyvä lääkäri. Muut ovat kirjoittaneet ihan mitä sattuu. Kun niitä on lukenut, olen miettinyt että mahtoiko tulla jonkun muun potilaan tiedot nyt minun tietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran tavannut lääkärin, joka luki minulle mitä oli kirjoittanut ja kysyi, onko tämä hyvä vai haluatko lisätä jotain? Hän oli muutenkin oikein hyvä lääkäri. Muut ovat kirjoittaneet ihan mitä sattuu. Kun niitä on lukenut, olen miettinyt että mahtoiko tulla jonkun muun potilaan tiedot nyt minun tietoihin.
Tämä olisi loistava tapa. Ymmärrän kyllä ongelmat, mikäli potilas lukee hitaasti ja puhuu taukoamatta, silloin saattaa vastaanottoaika venyä.
Vierailija kirjoitti:
On mulla ollut ainakin kolmesti väärin kirjattuja asioita mutta olen soittanut sairaalaan ja aina on korjattu. Kyllä niitä saa jälkikäteen muuteltua.
Soitit sairaalaan? Älä ny viitti. Soitolla ei saa lääkäriä kiinni, kyllä se kirjaamisen korjauksen pyyntö pitää lähettää johonkin viralliselle taholle, johon on erittäin vaikeaa saada yhteyttä, ja minimaalisen pieni mahdollisuus saada oikaisu aikaiseksi virheelliseen tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Tällä sama,se on yksi syy miksen lähde terv.kesk.ainakaan.Oon miettinyt otan yhteyttä potilas asiamieheen pian.Oireeni on vaaralliset ja mitä jos sairastan kuolemaan johtavaa tautia?.Eikun vähätellään ei edes tutkita.Ompa annettu lääke tutkimatta oireiden mukaan.Eihän se niin voi mennä.Naapurini on kuolleet?,syöpiä Viivästynyt hoidon aloitus???onko syy samanl.hoito.Olen pistänyt kiellot ettei olevinaan nää kuin hätätilant.asioita.Mä oon kipuinen,sairas..Ei mä oon niistä niin työkyk.kävelen huonosti..Miksei meitä enää hoideta?saattohoidetaan kyllä
Hengitä ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran tavannut lääkärin, joka luki minulle mitä oli kirjoittanut ja kysyi, onko tämä hyvä vai haluatko lisätä jotain? Hän oli muutenkin oikein hyvä lääkäri. Muut ovat kirjoittaneet ihan mitä sattuu. Kun niitä on lukenut, olen miettinyt että mahtoiko tulla jonkun muun potilaan tiedot nyt minun tietoihin.
Tämä olisi loistava tapa. Ymmärrän kyllä ongelmat, mikäli potilas lukee hitaasti ja puhuu taukoamatta, silloin saattaa vastaanottoaika venyä.
En lue hitaasti, enkä puhu taukoamatta. Yleensä ne lääkärit keksivät ihan omiaan. Kerron oireet lyhyesti ja vastaan lääkärin kysymyksiin, siinä se. Silti tulee ihan outoa juttua omakantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja yrititkö vietellä sen lekurin?
En ainakaan tietoisesti flirttaillut lääkärille, ihan tosissani puhuin hänelle pelkästään traumoistani. Tämä taitaa muuten olla ihan oma ihmislajinsa, tämä tyyppi, joka luulee aina että toinen on ihastunut/ inhoaa häntä? ...vaikka oikeasti toinen tuskin huomaa häntä, vaan on uppoutunut omaan elämäänsä.
Miehillä on tuo ongelma, ovat sitten lääkäreitä tai eivät. Hormonit vie miestä.
Ihan normaalilta kuulostaa. Ja yrititkö vietellä sen lekurin?