Mistä tietää, miten toimia oikein? Ihmiset ovat vastanneet tylysti
Mielestäni en ole ollut asiaton vaan ihan asiallisesti kysynyt jostain, ja sitten vastataan tylysti joko sähköpostilla tai livenä. Mistä tietää, miten pitäisi toimia ns. oikein, ettei tällaista tapahtuisi?
Edellinen viestini poistettiin jostain syystä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?
Ihan tavallisilta ihmisiltä; joku on ollut tuttu henkilö ja joku vieraampi. Olen esim. ollut sähköpostiyhteydessä taloyhtiön asioissa. Ihmettelen, että enkö vain tajua, mitä saa tehdä ja mitä ei kun minulle on oikeus vastata töykeästi.
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?
Ihan tavallisilta ihmisiltä; joku on ollut tuttu henkilö ja joku vieraampi. Olen esim. ollut sähköpostiyhteydessä taloyhtiön asioissa. Ihmettelen, että enkö vain tajua, mitä saa tehdä ja mitä ei kun minulle on oikeus vastata töykeästi.
Kenen kanssa taloyhtiön asioissa ja millä tavalla vastaus oli töykeä?
Esimerkiksi tässä keskustelussa ihmiset saattaisivat olla töykeitä sinulle, koska et anna kaikkea tietoa heti, vaan sitä pitää erikseen sinusta nyhtää.
Ja jos asia ei esimerkiksi kuulu ko. henkilön toimialaan, ei ole töykeää vastata että tämä asia ei kuulu minulle, vaan instanssille X.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
Ap
Ja mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Asia kuului kyseiselle henkilölle, joten siksi ihmettelen töykeää vastausta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
Ap
Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.
Määrittele töykeä.
Voi olla, ertä ytimekäs ja asiallinen vastaus on mielestäsi töykeä.
Kuten eräs minun saamani. Tiedustelin nuorena ja tyhmänä, miksi eräs asia hoidetaan tietyllä, mielestäni aika tyhmällä tavalla. Vastaus oli lakoninen: "laki määrää."
Ehkä ap on liian herkkähipiäinen ja loukkaantuu varmuuden vuoksi turhaankin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.
Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
Ap
Vaikea uskoa, että olit itse asiallinen, kun et ole nytkään. Epäilen myös, ettei vastauskaan ollut oikeasti töykeä kun et kehtaa kertoa mitä se oli.
Olet vaan ylireagoinut.
Niin,tässä ajassa on ongelma ettei kommunikoida livenä kirjoittaen ymmärryksiä suuntaan jos toiseen
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap on liian herkkähipiäinen ja loukkaantuu varmuuden vuoksi turhaankin.
Miten niin ehkä?
Toivon että ap on trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
ApVaikea uskoa, että olit itse asiallinen, kun et ole nytkään. Epäilen myös, ettei vastauskaan ollut oikeasti töykeä kun et kehtaa kertoa mitä se oli.
Olet vaan ylireagoinut.
Eli siis minun vastaukseni ei ole asiallinen (perustele miten). Ja toinen henkilö ei ollut töykeä, vaikket edes tiedä, miten vastasi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.
Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?
Ap
Se että sinusta joutuu nyhtämään tietoa murunen kerrallaan, etkä vieläkään suostu sanomaan esimerkiksi millä tavalla saamasi vastaus oli töykeä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.
Yritä nyt ymmärtää, että sinun viestisi ei ole tärkeä. Älä enää kommentoi tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvio alkaa selkiytymään, voin vakuuttaa että jatkuva inttäminen ei edistä asiaasi.
Olen vain vastannut kysymyksiin? Mikä siitä tekee inttämistä?
ApSe että sinusta joutuu nyhtämään tietoa murunen kerrallaan, etkä vieläkään suostu sanomaan esimerkiksi millä tavalla saamasi vastaus oli töykeä.
Eihän se tee viestistä asiatonta.
Ap
Jospa isännöitsijä kiireensä keskellä tiivisti nopeasti vastauksensa, ja ap pahoitti mielensä , kun vastauksessa ei pahoiteltu ja mainittu valitettavasti ja ystävällisesti jne.
Siis keneltä olet kysynyt asiallisesti mitä?