Mistä tietää, miten toimia oikein? Ihmiset ovat vastanneet tylysti
Mielestäni en ole ollut asiaton vaan ihan asiallisesti kysynyt jostain, ja sitten vastataan tylysti joko sähköpostilla tai livenä. Mistä tietää, miten pitäisi toimia ns. oikein, ettei tällaista tapahtuisi?
Edellinen viestini poistettiin jostain syystä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
ApVaikea uskoa, että olit itse asiallinen, kun et ole nytkään. Epäilen myös, ettei vastauskaan ollut oikeasti töykeä kun et kehtaa kertoa mitä se oli.
Olet vaan ylireagoinut.
Eli siis minun vastaukseni ei ole asiallinen (perustele miten). Ja toinen henkilö ei ollut töykeä, vaikket edes tiedä, miten vastasi?
Ap
"Perustele miten" on töykeää, koska se on käsky, eikä meillä ole mitään velvollisuutta noudattaa sinun käskyjäsi. Jos kysyisit kohteliaasti ja haluaisit oikeasti ymmärtää, mikä kommunikaatiossa meni pieleen, asia olisi toinen. Jos olet kirjoittanut isännöitsijälle vastaavia käskyjä (perustella jotain asiaa), en yhtää ihmettele jos vastaus oli tyly.
Toisen tyly tyyli vastata kertoo enemmän siitä tylystä vastaajasta kuin sinusta. Jotkut ihmiset ovat epäkohteliaita kelle vaan.
Kannattaa kysyä taloyhtiöasiat sähköpostilla, niin jää mustaa valkoiselle todisteeksi, mitä sinulle on vastattu. Puhutun voi helpommin kiistää. Harva isännöitsijä varmaankaan vastaa kirjallisesti epäasiallisesti. Toki sitäkin voi tapahtua.
Isännöitsijätkin joutuu kaiken maailman torspojen sähköposteja lukemaan ja niihin vastailemaan, epäilen että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Juurikin. Asiallista kirjallista viestintää kumpaankin suuntaan
Ap on ehkä tuhlannut isännöitsijän kallista työaikaa, kun on tiedustellut asioita samalla salamyhkäisellä tavalla esittämättä selkeästi asiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijätkin joutuu kaiken maailman torspojen sähköposteja lukemaan ja niihin vastailemaan, epäilen että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Oliko sinun kommenttisi asiallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
Ap
Sait sentään vastauksen 😆 Yleensä sieltä ei mitään vastausta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
Ap
Mä ketjun perustella en ihmettele yhtään. Eikä varmasti kukaan muukaan.
Ei sulle ap kukaan pysty vastaamaan tuohon aloituksen kysymykseen, kun et monista pyynnöistä huolimatta ole suostunut kertomaan miten olet nyt itse toiminut ja mikä se ns tyly vastaus on ollut.
Ilman näitä tietoja tuhlaat vain muiden ihmisten aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApSait sentään vastauksen 😆 Yleensä sieltä ei mitään vastausta tule.
Aina on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä tiedoilla voi vastata yhtään mitään. Mitä kysyit ja keneltä? Mikä oli vastaajan suhde sinuun - viranomainen, ystävä, sukulainen, naapuri, isännöitsijä, työkaveri, asiakaspalveluhenkilö vai jotain ihan muuta? Jos kerrot tarkemmin, mistä oli kyse, niin voin yrittää analysoida.
Isännöitsijä.
ApJa mitä häneltä kysyit, mitä hän vastasi ja millä tavalla vastaus oli mielestäsi töykeä?
Sisällöllä ei ole väliä, vaan sillä, että asialliseen viestiin tulee töykeä vastaus.
Ap
Olet jankuttaja. Kyllä sillä saa kenet tahansa ärtymään mutta lyhytsanaisuus ei ole töykeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuntuu olevan täystomppeli ja pässinpää, joten ei ihme, että hänelle ollaan tylyjä.
Tässäkö esimerkkisi asiallisesta kommunikoinnista?
Yritä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap kukaan pysty vastaamaan tuohon aloituksen kysymykseen, kun et monista pyynnöistä huolimatta ole suostunut kertomaan miten olet nyt itse toiminut ja mikä se ns tyly vastaus on ollut.
Ilman näitä tietoja tuhlaat vain muiden ihmisten aikaa.
Se lieneekin syy ap:n kohtaamaan "tylyyteen". Ja projektiotahan tuo on. Ap nasauttelee ja jankuttaa, saivartelee ja vaatii. Ei tuollaiselle ihmiselle pysty mitään vastaamaan ilman että jankutus jatkuu.
Ei hän muuten trolli olisikaan.
Yhtä älykäs kysymys kuin sekin, "Miksi naiset ei enää kiinnostu?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap kukaan pysty vastaamaan tuohon aloituksen kysymykseen, kun et monista pyynnöistä huolimatta ole suostunut kertomaan miten olet nyt itse toiminut ja mikä se ns tyly vastaus on ollut.
Ilman näitä tietoja tuhlaat vain muiden ihmisten aikaa.
Se lieneekin syy ap:n kohtaamaan "tylyyteen". Ja projektiotahan tuo on. Ap nasauttelee ja jankuttaa, saivartelee ja vaatii. Ei tuollaiselle ihmiselle pysty mitään vastaamaan ilman että jankutus jatkuu.
Ei hän muuten trolli olisikaan.
Kieltäytyi tylysti hoitamasta hänelle kuuluvaa asiaa.
Ap
toivottavasti isännöitsijä tekee huoli ilmoituksen apstä. huolet loppuu kun pääsee suljetulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle ap kukaan pysty vastaamaan tuohon aloituksen kysymykseen, kun et monista pyynnöistä huolimatta ole suostunut kertomaan miten olet nyt itse toiminut ja mikä se ns tyly vastaus on ollut.
Ilman näitä tietoja tuhlaat vain muiden ihmisten aikaa.
Se lieneekin syy ap:n kohtaamaan "tylyyteen". Ja projektiotahan tuo on. Ap nasauttelee ja jankuttaa, saivartelee ja vaatii. Ei tuollaiselle ihmiselle pysty mitään vastaamaan ilman että jankutus jatkuu.
Ei hän muuten trolli olisikaan.
Kieltäytyi tylysti hoitamasta hänelle kuuluvaa asiaa.
Ap
Sun naapuririidat ei kuilu isännöitsijälle
Sun naapuririidat ei kuilu isännöitsijälle
Mitkä naapuririidat?
Ap
Ei tarvitse mennä yksityiskohtiin. Viestin sävy voi välittyä. Kommunikointi on vaativaa.