Kokoomus myöntää, että sitä hiertää rikkaiden säätiöiden ja järjestöjen sulkeminen ulos STEA-kriteereillä
Minä tiesin tämän, RKP:n kohdalla vielä selkeämpi sama syy. En ymmärrä miten ne kehtaa tuoda sitten uudet kriteerit julki, jotka ovat normijärjellä varustetulle ihmiselle paljon huonommat kuin ne Rydmanin kriteerit. Ja sitten oppositio hurraa, koska heille tärkeämpää on persujen vastustaminen kuin se aito auttamistyö. Miten ne kehtaa?!
Kommentit (79)
Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?
Oppositiolla eli vasemmistolla on ihan järjetön määrä puoluebroilereita pitkin järjestökenttää, joiden ainoa tehtävä on käytännössä spämmiä pitkin somea sitä propagandaa mitä puolueorganisaatio minäkin päivänä käskee noiden spämmiä. Yleensä joko persujen haukkumista tai hallituskritiikkiä kuten somesta ja palstastakin näkee.
Kansa ei tosiaankaan vastusta noiden turhien poliittisten säätiöiden leikkauksia, mutta silti some oli yhtäkkiä aivan pullollaan kritiikkiä leikkauksille :D
Ruotsin kieli tulee kalliiksi.
Kaksikielisyys pitää kustantaa verorahoista.
Ruotsin pääministeri sanoi että Ruotsilla ei olisi ikinä varaa kaksikielisyyteen. Siksi Ruotsi on rikas maa meihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kieli tulee kalliiksi.
Kaksikielisyys pitää kustantaa verorahoista.
Ruotsin pääministeri sanoi että Ruotsilla ei olisi ikinä varaa kaksikielisyyteen. Siksi Ruotsi on rikas maa meihin verrattuna.
Ruotsinkieliset etuoikeudet pitää jostain maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?
Esim folkhälsan, vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaahan ne
Ei voi olla poliitikko jos ei kehtaa. Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan.
Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa.
Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Linkki, ap?
Tottakai hiertää kun siellä on omaa porukkaa vihreillä oksilla. Voi joskus itsellekin olla käyttöä niin miksi sahata oksa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?
Esim folkhälsan, vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.
Ruotsin kieli epätasa-arvon työkalu
Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. Eikä asiaan olla saamassa muutosta ainakaan vähään aikaan.
Tasa-arvon puutteesta ovat merkkinä pakkoruotsi ja vielä nykyäänkin suomenkielisten alhaisempi koulutus, alhaisempi tulotaso ja alhaisempi elinaikaodote.
Epätasa-arvon työkaluna käytetään virkamiesruotsia, erillisiä kouluja mikä mahdollistaa ruotsinkielisille alhaisemmat sisäänpääsyvaatimukset ja pakkoruotsia josta emme pääse eroon vaikka 74% kansasta niin haluaa. Pakkoruotsista ym. päättää vaikutusvallallaan pieni ruotsinkielinen vähemmistö. Pakkoruotsi pitää demokratiaa pilkkanaan Suomessa vaikka luulemme olevamme demokratian ja tasa-arvon eturintamassa maailmassa.
Kaksikielisyydestä ja pakkoruotsista on suomenkielisille haittaa mutta pakkosuomesta on hyötyä ruotsinkielisille, mikä näkyy ruotsinkielisten parempana sijoittumisena yhteiskunnassa. Tämä johtuu siitä että turhan kielen opettaminen enemmistölle haittaa enemmistöä ja yhteiskuntaa kun vähemmistö saa hyödyn heille välttämättömän kielen opiskelusta maassa joka on yksikielinen oikeasti. Suomen kaksikielisyys on keinotekoista ja vain huonon lain seurausta.
Rkp itkee.
Jättisäätiöiden verottomiin etuihin EI saa koskea!
Osa järjestöistä on hoitanut asiansa hyvin eivätkä ole vain julkisen rahoituksen varassa. Ne ovat viisaasti kerryttäneet myös omaa omaisuutta.
Nyt siis rangaistaan siitä että on hoitanut taloutensa hyvin ja palkitaan ne jotka ovat pelkästään valtion rahan varassa. Eikä minkään järjestön enää kannata kerätä mitään puskuria koska se onkin nyt synti.
Onko tämäkään ihan järkevää?
Taisi samalla alkaa vaalityö ja peli ps vastaan. Huvittavaa koska kok on monissa säästöissä ollut se mastermind joita purra joutunut toteuttamaan.
Miksi kokoomusta kiinnostaa mitkään järjestöt? Eihän kokoomis liity niihin mitenkään, nehän on "vain" "demarien suojatyöpaikkoja"?
"Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. "
Sinulle on annettu vuosia ihan ilmaista hyvätasoista opetusta ruotsin kielessä mutta sinä olet typerän asenteesi takia jättänyt sen mahdollisuuden käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?
Esim folkhälsan, vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.
Folkhälsan on se joka varmistaa että suomenkieliset tukevat Lucia neidon hyväntekeväisyyskampanjaa muuta eivät saa mitään.
Folkhälsan pitää huolen siitä että suomalainen ei pääse Luciaksi. Folkhälsan toi Lucia tradition Ruotsista Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Osa järjestöistä on hoitanut asiansa hyvin eivätkä ole vain julkisen rahoituksen varassa. Ne ovat viisaasti kerryttäneet myös omaa omaisuutta.
Nyt siis rangaistaan siitä että on hoitanut taloutensa hyvin ja palkitaan ne jotka ovat pelkästään valtion rahan varassa. Eikä minkään järjestön enää kannata kerätä mitään puskuria koska se onkin nyt synti.
Onko tämäkään ihan järkevää?
Luepa ne kriteerit. Se suljetaan pois jos varallisuus on suhteessa toimintaa suurta. Eli jos omaisuus on miljoona ja menot miljoona (kohtaavaan työhön), niin edelleen saisi tukea. Jos taas omaisuus on miljoona ja se toimii lähinnä kasvavana pääomaan ja järjestön isoin menoerä on järjestön hallituksen kestityskulut, niin tukea ei heru. Nythän osa järjestöistä on käytännössä sijoittanut tukirahat osakkeisiin ja makaa nyt setelipainon päällä. Tilinpäätöksen perusteella ensisijainen toiminta olisi sijoitustoiminta, jonka päälle vähän harrastellaan jotakin stea-toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. "
Sinulle on annettu vuosia ihan ilmaista hyvätasoista opetusta ruotsin kielessä mutta sinä olet typerän asenteesi takia jättänyt sen mahdollisuuden käyttämättä.
Tämä on kolonialistien asenne maan enemmistöä ja pääkieltä kohtaan. Se on jalostunut satojen vuosien ajan huippunsa ja saa voimansa suomalaisten alistamisesta, eli pidemmästä elämästä ja korkeammasta koulutuksesta.
Olemme antaneet kolonialistien pullistella liian pitkään ja esiinnymme heidän silmissään heikkoina, joita saa vähätellä.
Yllättikö ketään?! Valikoidaan kokoomuslaisten ja RKP:n suuripallkaiset hillotolpat pois leikkauslistoilta ja muut saa mennä! V..u mitä touhua. Oksettavaa.
Kehtaahan ne