Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus myöntää, että sitä hiertää rikkaiden säätiöiden ja järjestöjen sulkeminen ulos STEA-kriteereillä

Vierailija
25.06.2026 |

Minä tiesin tämän, RKP:n kohdalla vielä selkeämpi sama syy. En ymmärrä miten ne kehtaa tuoda sitten uudet kriteerit julki, jotka ovat normijärjellä varustetulle ihmiselle paljon huonommat kuin ne Rydmanin kriteerit. Ja sitten oppositio hurraa, koska heille tärkeämpää on persujen vastustaminen kuin se aito auttamistyö. Miten ne kehtaa?!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokoomusta kiinnostaa mitkään järjestöt? Eihän kokoomis liity niihin mitenkään, nehän on "vain" "demarien suojatyöpaikkoja"?

Esim. Sosten pääsihteeri on demari, mutta varapääsihteeri kokoomuslainen. Kyllä ne lonkerot ulottuu kaikkiin vanhoihin puolueisiin.

Vierailija
22/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. "

 

Sinulle on annettu vuosia ihan ilmaista hyvätasoista opetusta ruotsin kielessä mutta sinä olet typerän asenteesi takia jättänyt sen mahdollisuuden käyttämättä.

Olemme pakkoruotsilla alistettu kansa, jolta on kolonisoitu oma menneisyys arvottomaksi. Kaiken hyvän ovat meille tuoneet ruotsinkieliset.

Emme koe olevamme voittajia, koska meillä on entisen alistajan kuorma vieläkin harteillamme. Siksi emme ole isänmaallisia. 

Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Folkhälsan ei ole säätiö. Ota ensin selvää faktoista

Vierailija
24/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättikö ketään?! Valikoidaan kokoomuslaisten ja RKP:n suuripallkaiset hillotolpat pois leikkauslistoilta ja muut saa mennä! V..u mitä touhua. Oksettavaa.

RKP on Suomen vaikutusvaltaisin puolue sillä on rikkaita säätiöitä taustalla.

Vierailija
25/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa järjestöistä on hoitanut asiansa hyvin eivätkä ole vain julkisen rahoituksen varassa. Ne ovat viisaasti kerryttäneet myös omaa omaisuutta.

Nyt siis rangaistaan siitä että on hoitanut taloutensa hyvin ja palkitaan ne jotka ovat pelkästään valtion rahan varassa. Eikä minkään järjestön enää kannata kerätä mitään puskuria koska se onkin nyt synti.

Onko tämäkään ihan järkevää?

Ensin käytetään omat rahat/varat ja sitten vasta tukia. Tämän kuullut hyvin usein täällä. 
Rydman tekee oikein.

Demari

Vierailija
26/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Mitä helvettiä, tukia jaetaan veronmaksajien rahoilla Folkhälsanille?

 

Hyvä Rydman, sinulla on kansan tuki, teet hyvää työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättikö ketään?! Valikoidaan kokoomuslaisten ja RKP:n suuripallkaiset hillotolpat pois leikkauslistoilta ja muut saa mennä! V..u mitä touhua. Oksettavaa.

Kokoomus on RKPn ohjuksessa.

Vierailija
28/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Folkhälsan ei ole säätiö. Ota ensin selvää faktoista

Mitä väliä tässä kontekstissa onko säätiö vai järjestö? Stea-tukia silti saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. "

 

Sinulle on annettu vuosia ihan ilmaista hyvätasoista opetusta ruotsin kielessä mutta sinä olet typerän asenteesi takia jättänyt sen mahdollisuuden käyttämättä.

Sille kielen opetukselle on kova hintalappu ei ole ilmaista joten taas umpivalhe.

Vierailija
30/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. "

 

Sinulle on annettu vuosia ihan ilmaista hyvätasoista opetusta ruotsin kielessä mutta sinä olet typerän asenteesi takia jättänyt sen mahdollisuuden käyttämättä.

Suomessa on ruotsinkielisiä jotka eivät ole oppineet suomea satojen vuosien aikana. 

Opeta heille suomea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luepa ne kriteerit. Se suljetaan pois jos varallisuus on suhteessa toimintaa suurta. Eli jos omaisuus on miljoona ja menot miljoona (kohtaavaan työhön), niin edelleen saisi tukea. Jos taas omaisuus on miljoona ja se toimii lähinnä kasvavana pääomaan ja järjestön isoin menoerä on järjestön hallituksen kestityskulut, niin tukea ei heru. "

 

No ensinnäkin tuossahan ei enää ole kriteerinä järjestön varakkuus vaan se miten paljon juuri nyt kerrytetään pääomaa. Eli jos lakkaa tänään tekemästä niin, silloin tukea saa edelleen vaikka omaisuutta olisi kymmeniä miljoonia?

Lisäksi kai tuossa on sentään mahdollisuus kerryttää edes hieman puskuria koska jos ei niin ei sekään ole järkevää?

Vierailija
32/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on ruotsinkielisiä jotka eivät ole oppineet suomea satojen vuosien aikana. "

 

Se on heille ihan samalla tavalla iso tappio. Suomessa on käytännössä hankala asua, tehdä työtä ja toimia kuin ihan tietyillä pienillä alueilla ilman suomen kielen taitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sille kielen opetukselle on kova hintalappu ei ole ilmaista joten taas umpivalhe."

 

Se on jokaiselle oppilaalle ilmaiseksi tarjottava palvelu. Miksi sitä ei käytetä hyväksi vaan vain valitetaan?

Vierailija
34/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hullua, että konkurssin partaalla oleva Suomi ja sen köyhät kansalaiset rahoittavat miljardiomaisuuden folkhälsania miljoonilla. Martta-liittoakin tuetaan miljoonatasolla, vaikka omaisuutta on valtavasti, ja toiminta on jotakin reseptien ja kokkikerhojen järjestämistä. Sitten vanhukset maksa märissä vaipoissa sairaalapedissä ja lapsille ei saa koulukirjoja. Hulluinta on, että joku sitten vastustaa noista leikkaamista.

Vierailija
36/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohaisen muurahaispesää mutta menkööt: sotaveteraaneja ja varsinkin rintamalla olleita on enää kymmeniä, korkeintaan satoja. Näillä on järjestöomaisuutta, joka pitäisi käyttää loppuun ja sen jälkeen lakkauttaa. Ei sodankäyneiden kahvikerhoja ei tarvitse enää rahoittaa. Uhrauksen isänmaalle tehneitä pelkästään. Valtion ei pidä siia rahoittaa perinnekerhoja.

Vierailija
37/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luepa ne kriteerit. Se suljetaan pois jos varallisuus on suhteessa toimintaa suurta. Eli jos omaisuus on miljoona ja menot miljoona (kohtaavaan työhön), niin edelleen saisi tukea. Jos taas omaisuus on miljoona ja se toimii lähinnä kasvavana pääomaan ja järjestön isoin menoerä on järjestön hallituksen kestityskulut, niin tukea ei heru. "

 

No ensinnäkin tuossahan ei enää ole kriteerinä järjestön varakkuus vaan se miten paljon juuri nyt kerrytetään pääomaa. Eli jos lakkaa tänään tekemästä niin, silloin tukea saa edelleen vaikka omaisuutta olisi kymmeniä miljoonia?

Lisäksi kai tuossa on sentään mahdollisuus kerryttää edes hieman puskuria koska jos ei niin ei sekään ole järkevää?

Varakkaiksi luokitellut avustuksen saajat

STEA-avustusta ei jatkossa myönnetä kaikkein varakkaimmille järjestöille

Muille varakkaille toimijoille avustusta voidaan myöntää, mikäli avustus kohdistuu kohtaavaan toimintaan, jolle on todettu tarve ja joka on tuloksellista, mutta toimijoiden omarahoitusosuus on vähintään 20 % (varakkaat) tai 50 % (erittäin varakkaat) 


Tarkemmat rajaukset: https://www.stea.fi/wp-content/uploads/2026/06/STEA-Varallisuuskriteeri…

Vierailija
38/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hullua, että konkurssin partaalla oleva Suomi ja sen köyhät kansalaiset rahoittavat miljardiomaisuuden folkhälsania miljoonilla. Martta-liittoakin tuetaan miljoonatasolla, vaikka omaisuutta on valtavasti, ja toiminta on jotakin reseptien ja kokkikerhojen järjestämistä. Sitten vanhukset maksa märissä vaipoissa sairaalapedissä ja lapsille ei saa koulukirjoja. Hulluinta on, että joku sitten vastustaa noista leikkaamista.

Martat maksakoon itse kerhonsa kahvikutsut. Ruokaohjeita ja huushollin pitoa löytyy pilvin pimein videoilla ja sivustoilla netistä. Uusavuttomat voivat syödä mättöä ja elää paskassa. 

Vierailija
39/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaahan ne

Ei voi olla poliitikko jos ei kehtaa. Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Muistakaa: kokoomuksella riittää aina rahaa EU-tukiin ja Natoon!! Lopettavat vaikka peruskoulun Suomesta, jotta tuo säilyy! 

Vierailija
40/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luepa ne kriteerit. Se suljetaan pois jos varallisuus on suhteessa toimintaa suurta. Eli jos omaisuus on miljoona ja menot miljoona (kohtaavaan työhön), niin edelleen saisi tukea. Jos taas omaisuus on miljoona ja se toimii lähinnä kasvavana pääomaan ja järjestön isoin menoerä on järjestön hallituksen kestityskulut, niin tukea ei heru. "

 

No ensinnäkin tuossahan ei enää ole kriteerinä järjestön varakkuus vaan se miten paljon juuri nyt kerrytetään pääomaa. Eli jos lakkaa tänään tekemästä niin, silloin tukea saa edelleen vaikka omaisuutta olisi kymmeniä miljoonia?

Lisäksi kai tuossa on sentään mahdollisuus kerryttää edes hieman puskuria koska jos ei niin ei sekään ole järkevää?

Ei kyse ole puskurista. Kyse on varallisuuden kerryttämisestä ja päätoiminnan minimoimisesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi