Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus myöntää, että sitä hiertää rikkaiden säätiöiden ja järjestöjen sulkeminen ulos STEA-kriteereillä

Vierailija
25.06.2026 |

Minä tiesin tämän, RKP:n kohdalla vielä selkeämpi sama syy. En ymmärrä miten ne kehtaa tuoda sitten uudet kriteerit julki, jotka ovat normijärjellä varustetulle ihmiselle paljon huonommat kuin ne Rydmanin kriteerit. Ja sitten oppositio hurraa, koska heille tärkeämpää on persujen vastustaminen kuin se aito auttamistyö. Miten ne kehtaa?!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sille kielen opetukselle on kova hintalappu ei ole ilmaista joten taas umpivalhe."

 

Se on jokaiselle oppilaalle ilmaiseksi tarjottava palvelu. Miksi sitä ei käytetä hyväksi vaan vain valitetaan?

Se ei ole ilmaista. Se maksetaan verovaroista. 

Jokainen oppilas joutuu luopumaan jostain muusta kielestä koska pakkoruotsi vie jonkun sivistyskielen ajan ja resurssit. 

Vierailija
42/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaahan ne

Ei voi olla poliitikko jos ei kehtaa. Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Kyllä kokoomus antaa ihan oikean kuvan siitä mitä oikeistolaisuus on. Vahvemman etu ensin, köyhät kyykkyyn.

 

Ja sitten miljonäärit voi mennä joka vuosi Keski-Suomen yrittäjäjuhlaan itkemään sitä kuinka kateellinen maa tää Suomi on kun täällä ei saa rikastua toisia kurjistamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Pakkoruotsi ei ole itsenäisyyttä se on KOLONIALISMIA!

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmenien ajan. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja kolonislismin.

Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

Vierailija
44/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hiertää se, että tukien ulkopuolelle jätetään vaikuttamistyötä tekevät. Eli yleensä jonkun syrjinnän kohteena olevan ryhmän tai asian valistus työntekijät. Tabujen normalisointi on tärkeää työtä. Siitä alkaa monen henkinen parantuminen. 

Vierailija
45/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Älä yritä vähätellä suomalaisten syrjintää, sortoa ja ruotsalaisten harjoittamaa kolonialismia.

Vierailija
46/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ihan sama logiikka kuin siinä, että taantuville mutta kannattaville teollisuudenaloille pusketaan innolla yritystukia, vaikka vähänkin pitkäjänteisemmin toimimalla voisi löytää muitakin vaihtoehtoja. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppositiolla eli vasemmistolla on ihan järjetön määrä puoluebroilereita pitkin järjestökenttää, joiden ainoa tehtävä on käytännössä spämmiä pitkin somea sitä propagandaa mitä puolueorganisaatio minäkin päivänä käskee noiden spämmiä. Yleensä joko persujen haukkumista tai hallituskritiikkiä kuten somesta ja palstastakin näkee.

Kansa ei tosiaankaan vastusta noiden turhien poliittisten säätiöiden leikkauksia, mutta silti some oli yhtäkkiä aivan pullollaan kritiikkiä leikkauksille :D

Kansanedustajista suurin osa kuuluu hallitus puolueisiin.

Vierailija
48/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut vastustavat kaikkea sivistykseen liittyvää toimintaa, koska sivistys on juuri se ominaisuus, joka heiltä puuttuu.  Joka päivä lietsotaan näitä kiljuvan roskajoukon vihaketjuja.  Kuka näin ilmiselviä populisteja sitten muka äänestäisi?

.Ovat tuoneet mukanaan vain vihaa, rasismia ja kulttuurin halveksuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kyse ole puskurista. Kyse on varallisuuden kerryttämisestä ja päätoiminnan minimoimisesta. "

 

Et vastannut kysymykseen, onko kuitenkin mahdollisuus kerryttää yhtään puskuria vai onko se kiellettyä?

Vierailija
50/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä yritä vähätellä suomalaisten syrjintää, sortoa ja ruotsalaisten harjoittamaa kolonialismia."

 

Ihan itse puhuit että kyse on lopulta eniten tunteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän Rydmania ensi vaaleissa. Se on ainut tapa kertoa oma mielipiteeni hillotolpista. Rydman tulee olemaan seuraava Pääministeri.

Vierailija
52/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sille kielen opetukselle on kova hintalappu ei ole ilmaista joten taas umpivalhe."

 

Se on jokaiselle oppilaalle ilmaiseksi tarjottava palvelu. Miksi sitä ei käytetä hyväksi vaan vain valitetaan?

Mikään ei todellisuudessa ole ilmaista paitsi tukipummille ja järjestöjohtajalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Älä yritä vähätellä suomalaisten syrjintää, sortoa ja ruotsalaisten harjoittamaa kolonialismia.

Muualla maailmassa kolonisaatiosta on maksettu korvauksia hyväksikäytetyille kansoille.

Vierailija
54/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tällä palstalla demarien ja vassarien äänestäjät huusivat kovaan ääneen näistä järjestöjohtajista, kuinka leikattavaa löytyy. Nyt kun joku on vihdoin sitä tekemässä alkaakin ulina kuinka ei saa leikata raukalta rikkaalta rälssiltä 

 

Joku Minja karjuu haastattelussa kuinka köyhältä yrittäjältä pitää viedä tuhkatkin pesästä, että rälssille riittäisi rahaa, Varsinaista tekopyhyyttä 

Vierailija
56/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ei niiltä vapaaehtoisilta mitään leikata. Eihän sieltä ole mitään leikattavaakaan. Heille riittää paremmin jopa rahoitusta hyvästä työstä, kun päällystöä karsitaan 

Vierailija
57/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte joskus käyneet koulua, ymmärtäisitte, miten valtavasti olemme saaneet henkistä pääomaa Ruotsin vaikutuspiiriin kuulumisesta.  Toki vaikutuksensa on ollut myös Venäjällä.  Edellyttää kyllä historian tuntemusta ja sivistystä.

Vierailija
58/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ilman palkkaa vapaaehtoistyötä tekevät eivät ole ongelma,vaan poliittinen virkarälssi ja heidän jättisuuret palkkansa.

Vierailija
59/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ruotsalaisvihan lietsominen on kyllä kaikista typerintä politiikkaa, mitä kukaan ikinä voi harjoittaa.  Alemmuudentunteesta kumpuavaa sivistymätöntä örinää.  Tällaiseenko pitäisi suomalaisten sitten samaistua?  Ottakaapa koulukirjat käteen ja alkakaa opiskella.  Ei Suomella ole varaa elättää k*sipäitä.  Sivistys on ainoa keino selvitä.

Vierailija
60/69 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ovat surkeaa sakkia, mutta löytää se sokeakin kana välillä jyväsen. Tässä järjestöasiassa Rydman ei ole väärässä. Korruptiotahan se on, ja hyvin haisevaa sellaista. Ja samasta järjestökentästä löytyy toki myös silkkaa veronmaksajien hyväksikäyttöä ja petostelua. Joka tapauksessa minun puolestani valtio voisi lopettaa kaikenlaisen järjestöharrastelun tukemisen.  Miksei ihmiset itse voisi maksaa omien järjestöjensä toimintaa? Itse olen pärjännyt koko elämäni ilman mitään järjestöjä, enkä ole osannut niitä kaivatakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän