Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus myöntää, että sitä hiertää rikkaiden säätiöiden ja järjestöjen sulkeminen ulos STEA-kriteereillä

Vierailija
25.06.2026 |

Minä tiesin tämän, RKP:n kohdalla vielä selkeämpi sama syy. En ymmärrä miten ne kehtaa tuoda sitten uudet kriteerit julki, jotka ovat normijärjellä varustetulle ihmiselle paljon huonommat kuin ne Rydmanin kriteerit. Ja sitten oppositio hurraa, koska heille tärkeämpää on persujen vastustaminen kuin se aito auttamistyö. Miten ne kehtaa?!

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ilman palkkaa vapaaehtoistyötä tekevät eivät ole ongelma,vaan poliittinen virkarälssi ja heidän jättisuuret palkkansa.

Jonkun pitää toki myös olla järjestöä johtamassa ja toimintaa organisoimassa.  Se on sitten jo täyspäiväistä hommaa, josta pitääkin maksaa palkka.  Järjestöissä on usein alansa paras asiantuntemus, ja sekös persua kismittää.  Ei voi valehdella jäämättä kiinni.

Vierailija
62/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ruotsalaisvihan lietsominen on kyllä kaikista typerintä politiikkaa, mitä kukaan ikinä voi harjoittaa.  Alemmuudentunteesta kumpuavaa sivistymätöntä örinää.  Tällaiseenko pitäisi suomalaisten sitten samaistua?  Ottakaapa koulukirjat käteen ja alkakaa opiskella.  Ei Suomella ole varaa elättää k*sipäitä.  Sivistys on ainoa keino selvitä.

Rakastan ruotsalaisia ja myös suomenruotsalaisia, mutta en tajua miksi heidän järjestöilleen pitää maksaa verorahaa? Ihan samalla tavalla en tajua miksi suomenkielisten, tai somalinkielisten järjestöjä pitää erityisesti tukea. Jos näiden toiminnalle on kysyntää, jäsenet varmasti voivat maksaa toiminnan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ilman palkkaa vapaaehtoistyötä tekevät eivät ole ongelma,vaan poliittinen virkarälssi ja heidän jättisuuret palkkansa.

Jonkun pitää toki myös olla järjestöä johtamassa ja toimintaa organisoimassa.  Se on sitten jo täyspäiväistä hommaa, josta pitääkin maksaa palkka.  Järjestöissä on usein alansa paras asiantuntemus, ja sekös persua kismittää.  Ei voi valehdella jäämättä kiinni.

Mitä tämä asiaan liittyy? Ei näitä järjestöjä kukaan ole kieltämässä ja ihan saisivat jatkaa toimintaansa kuten ennenkin, kunhan hankkivat rahoituksen itse. Ehkä tällöin toimitusjohtaja joutuu hyväksymään palkanalennuksen pääministeritasolle, mutta eiköhän siitä selviä.

Vierailija
64/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Pakkoruotsi ei ole itsenäisyyttä se on KOLONIALISMIA!

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmenien ajan. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja kolonislismin.

Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

On taas lääkkeet jäänyt vissiin ottamatta. Pakkoruotsia ei kannata kuin RKP, edes useimmat ruotsinkieliset eivät pidä sitä tarpeellisena. Toisaalta höpinäsi itsetuntoasioista ovat täyttä puppua. Ainakin oma itsetuntoni suhteessa ruotsalaisiin on aivan erinomainen, tunnen jopa pientä ylemmyyttä aika ajoin.

Vierailija
65/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Populistinen politiikka on juuri tällaista.  Lietsotaan vihaa ja haetaan syntipukkeja milloin ruotsalaisista, milloin m amuista milloin median toimittajista, milloin yliopiston naisopiskelijoista.  Uhreiksi kelpaavat niin poliittiset vastustajat kuin kulttuuriväkikin.  Vastakkainasettelu saa naurettavia piirteitä.  Suomessa on ennenkin selvitty ilman tällaista öyhötystä.  Persut ovat tuoneet Suomeen vihan ja rasismin kulttuurin.

Vierailija
66/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ilman palkkaa vapaaehtoistyötä tekevät eivät ole ongelma,vaan poliittinen virkarälssi ja heidän jättisuuret palkkansa.

Jonkun pitää toki myös olla järjestöä johtamassa ja toimintaa organisoimassa.  Se on sitten jo täyspäiväistä hommaa, josta pitääkin maksaa palkka.  Järjestöissä on usein alansa paras asiantuntemus, ja sekös persua kismittää.  Ei voi valehdella jäämättä kiinni.

Ei sen palkan tarvitse olla 150 000 vuodessa, jos järjestö saa verorahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistukea pienentävät tulot

- omat palkkatulosi

- vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan

- muut kuin palkkatulosi, esimerkiksi tuet ja pääomatulot

Otamme tulot huomioon bruttona (Bruttotulo on tulojen määrä, josta ei ole vähennetty veroja eikä muita pakollisia maksuja)."

www.kela.fi/tyottomyys-yleistuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
68/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Ja vuokra-asunnossa ruokakunnan bruttotulot ja varallisuus vaikuttavat asumistukeen.

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran. Toivottavasti hiertymät eivät parane koskaan ja aiheuttavat kipua ikuisesti. Taisi olla Käteinen, joka aikanaan loihe lausumahan, että diktatuurissa kaikki olisi helpompaa. Sitähän ne kaikki kökkäreet ajattelevat.

Vierailija
70/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte joskus käyneet koulua, ymmärtäisitte, miten valtavasti olemme saaneet henkistä pääomaa Ruotsin vaikutuspiiriin kuulumisesta.  Toki vaikutuksensa on ollut myös Venäjällä.  Edellyttää kyllä historian tuntemusta ja sivistystä.

Paskat,

Suomalaisten sivistyksen nostaminen estettiin meiltä. Me kehitimme sivistyksen ruotsalaisesta sorrosta huolimatta. Emme ole mistään kiitollisuudenvelassa ruotsalaiselle kolonialisteille ja sortajille.

 

Sivistyneistö oli ruotsinkielinen, koska suomenkielisiä syrjittiin ja estettiin suomenkielisen sivistyneistön kehittyminen. Koulutus oli saatavissa vain ruotsin kielellä ja siksi suomenkielinen sivistyneistö joutui toimimaan ruotsin kielellä ja siksi ruotsinkielistyi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä persu, miten moni suomalainen tekee pyyteettömästi vapaaehtoistyötä juuri näissä halveksimissasi järjestöissä. Mitä fiksumpi ihminen, sitä enemmän hän toimii ja on aktiivinen kansalaiskentällä.  Vain persut istuvat rasseilemassa lähihuoltoaseman baarissa päivät pitkät ja haukkuvat muita. 

Ilman palkkaa vapaaehtoistyötä tekevät eivät ole ongelma,vaan poliittinen virkarälssi ja heidän jättisuuret palkkansa.

Jonkun pitää toki myös olla järjestöä johtamassa ja toimintaa organisoimassa.  Se on sitten jo täyspäiväistä hommaa, josta pitääkin maksaa palkka.  Järjestöissä on usein alansa paras asiantuntemus, ja sekös persua kismittää.  Ei voi valehdella jäämättä kiinni.

Yksityiselle sektorille tienaamaan jos raha on motivaationlähde.

Vierailija
72/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Pakkoruotsi ei ole itsenäisyyttä se on KOLONIALISMIA!

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmenien ajan. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja kolonislismin.

Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

On taas lääkkeet jäänyt vissiin ottamatta. Pakkoruotsia ei kannata kuin RKP, edes useimmat ruotsinkieliset eivät pidä sitä tarpeellisena. Toisaalta höpinäsi itsetuntoasioista ovat täyttä puppua. Ainakin oma itsetuntoni suhteessa ruotsalaisiin on aivan erinomainen, tunnen jopa pientä ylemmyyttä aika ajoin.

Miksi 5% puolue pystyy pitämää kaikkia puolueita panttivankina ja pakottaa pakkoruotsia kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ruotsalaisvihan lietsominen on kyllä kaikista typerintä politiikkaa, mitä kukaan ikinä voi harjoittaa.  Alemmuudentunteesta kumpuavaa sivistymätöntä örinää.  Tällaiseenko pitäisi suomalaisten sitten samaistua?  Ottakaapa koulukirjat käteen ja alkakaa opiskella.  Ei Suomella ole varaa elättää k*sipäitä.  Sivistys on ainoa keino selvitä.

Oliko se myös vihaa kun musta enemmistö pääsi Apartheidista eroon Etelä-Afrikassa, missä 5 % vähemmistö nautti etuoikeuksista kuten ruotsinkieleiset Suomessa?

Vierailija
74/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pakkoruotsi, kaksikielisyys, virkamiesruotsi, ruotsinkielisten etuoikeudet, joilla he saavuttavat pidemmän rikkaampana ja terveemmän elämän, ei inspiroi ylpeyttä omasta identiteetistä. Tulee tunne että olemme luusereita. Luuserit eivät kunnioita edes itseään. Siksi ruoskimmme itseämme henkisesti aivan liikaa."

 

Lopeta se itsesi ruoskiminen ja ruotsin syyttäminen omista ongelmistasi. Se on hyvä alku parempaan, onnellisempaan ja pidempään elämään. 

Pakkoruotsi ei ole itsenäisyyttä se on KOLONIALISMIA!

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmenien ajan. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja kolonislismin.

Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

On taas lääkkeet jäänyt vissiin ottamatta. Pakkoruotsia ei kannata kuin RKP, edes useimmat ruotsinkieliset eivät pidä sitä tarpeellisena. Toisaalta höpinäsi itsetuntoasioista ovat täyttä puppua. Ainakin oma itsetuntoni suhteessa ruotsalaisiin on aivan erinomainen, tunnen jopa pientä ylemmyyttä aika ajoin.

Siksi pakkoruotsi osoittaa että meillä ei ole itsenäisyyttä. Joku muu määrää täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Siellä on autettu niitäkin, joiden äidinkieli on suomi.

Vierailija
76/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska kulturfonden: Yksi Suomen suurimmista apurahasäätiöistä, joka jakaa vuosittain yli 40 miljoonaa euroa ruotsinkielisen toiminnan, koulutuksen ja kulttuurin tukemiseen. Säätiön omaisuutta hallinnoi Svenska litteratursällskapet i Finland (SLS).

Stiftelsen för Åbo Akademi (Åbo Akademin säätiö): Turussa toimiva säätiö, jonka sijoitusvarallisuus on satoja miljoonia euroja. Se tukee vahvasti Åbo Akademia sekä muuta ruotsinkielistä kulttuurielämää.

Amos Andersons fond (entinen Konstsamfundet): Kulttuurialaa, taidetta ja ruotsinkielisiä tiedotusvälineitä tukeva säätiö, jonka sijoitusvarallisuus on noin 750 miljoonaa euroa. Säätiö omistaa myös mm. Amos Rex -taidemuseon.

Stiftelsen Brita Maria Renlunds minne: Erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointia, terveyttä ja koulutusta tukeva säätiö, jonka varallisuus on yli 500 miljoonaa euroa.

--

Sinä maksat:

Pienen ankka tai hanhilammikon pyörittämistä. 

Vierailija
77/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppositiolla eli vasemmistolla on ihan järjetön määrä puoluebroilereita pitkin järjestökenttää, joiden ainoa tehtävä on käytännössä spämmiä pitkin somea sitä propagandaa mitä puolueorganisaatio minäkin päivänä käskee noiden spämmiä. Yleensä joko persujen haukkumista tai hallituskritiikkiä kuten somesta ja palstastakin näkee.

Kansa ei tosiaankaan vastusta noiden turhien poliittisten säätiöiden leikkauksia, mutta silti some oli yhtäkkiä aivan pullollaan kritiikkiä leikkauksille :D

Mitä sitä muuten 10k€/kk palkalla ja työajalla tekisi? t. Yks-Vertti

Vierailija
78/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Siellä on autettu niitäkin, joiden äidinkieli on suomi.

900 miljoonaa, melkein miljardi, ymmärrätkö? Ei pointti ole kieli vaan se, että tuo pulju ei tarvi tukea, toisin kuin moni muu kohtaavaa työtä tekevä toimija. Miljardiomaisuuden organisaatio saa ne jutut järjestettyä ilman valtion miljooniakin jo ihan korkotuotoilla, jotka olisivat noin 50 miljoonaa vuodessa jos tuottavat normaalin sijoitusomaosuuden verran. Ja siis se 900 miljoonaa ei tuosta siis edes pienenisi.

Vierailija
79/79 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä rikkaat säätiöt jäävät ulos?

Esim folkhälsan,  vain ruotsinkielisille kaikenlaista hyvinvointia edistävää toimintaa. Varallisuus noin 900 miljoonaa.

Siellä on autettu niitäkin, joiden äidinkieli on suomi.

Tästä ei ole minkäänlaista todistetta. Ainakin pitää puhua hyvää ruotsia jos haluaa pyytää apua. Ei sinua suomeksi palvella.

Koska åpartheid.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi