Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se tunne kun tajuaa olevan todella yksin

Vierailija
24.06.2026 |

Kaverit asuvat kaukana kasvaneet erilleen ja heillä on oma elämä. Läheisillä on oma elämä. Työpaikalla ollaan töissä ja ihmisillä on sieläkin oma elämänsä. Aikuisuus on pinnallista ja yksinäistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mut astetta paskempaa tajuta että on koko elämän ajan ollut vain hyödyke ja näkymätön muille ihmisille. Itse olen totaaliyksinäinen, sisaruksilla oma elämä, ei kavereita tällä paikkakunnalla, kukaan ei soittele, ei viestittele, yksin saa pärjätä. 

Vierailija
2/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas muutin viraalle paikkakunnalle että saan olla rauhassa yksin. 16v vierähtänyt enkä tunne mitään ikävää yksinäisyyden hetkiä. Tämä on oma valintani. Tulen hyvin itseni kanssa  toimeen.  🦋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena leikittiin paivittäin kavereiden kanssa pihalla, teininä hengailtiin, yliopistossa oli jatkuvasti kaikenlaista rientoa ja kahden ystävän kanssa vuokrattiin yhdessä kolmen makuunhuoneen asunto soluasunnoksi. Vielä ensimmäisinä työvuosina oli duunissa hyvä alle kolmekymppisten porukka, jonka kanssa oli myös vapaa-ajan rientoja. Sitten suurin osa pariutui, osa sai lapsia ja niistä ikisinkuistakin tuli keski-ikäisiä, jotka työpäivän jälkeen käyvät ehkä kuntosalilla ja muuten levätään kotona tai kävelytetään koiraa. Kavereita näkee ehkä kerran kahdessa kuussa, kunhan se päivä ja aika päätetään hyvissä ajoin eikä työkiireet tai lasten vatsataudit tule viime hetkessä väliin. 

Sellaista se jokseenkin on. Ainoa ratkaisu on se, jos itseltä löytyy energiaa harrastusseura tms. puuhaan. Jos ei löydy niin sitten on aika hiljaista ja yksinäistä elämä. 

Vierailija
4/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaa olevansa.

Vierailija
5/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se iskee jokaiseen joka köyhtyy, saurastuu tai tarvitsee muute apua.

Vierailija
6/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on yksinäistä välillä.

Vierailija
8/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä läheisiä ne on jos kaukaisia? Saako jonkun uuden ystävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota Puppa elämääsi 👴🏻👍

Ota lääke omaasi 

Vierailija
10/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mitä läheisiä ne on jos kaukaisia? Saako jonkun uuden ystävän.

Aikuisena ystävystyminen on hankalampaa. En halua olla negatiivinen, mutta se ei oikeasti ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mitä läheisiä ne on jos kaukaisia? Saako jonkun uuden ystävän.

Aikuisena ystävystyminen on hankalampaa. En halua olla negatiivinen, mutta se ei oikeasti ole helppoa.

Onhan se haastavaa. Lähinnä kai siksi, että aikaa ystäville on varsinkin työssäkäyvillä ja perheellisillä vähän ja se aika tietenkin käytetään niihin muutamaan kaikkein läheisempään jo olemassa olevaan ystävään. Jos muuttaa esim. sellaiselle paikkakunnalle, jossa ei lähisukua tai ystäviä asu, niin aika paljon aikaa ja energiaa joutuu laittamaan, jotta ajan kuluessa muutaman hyvän kaverin löytää. 

Vierailija
12/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus pelastaa! Rukoile jumalaa. 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ei taida kaikilla olla edes tuttuja. Tai hyvää tuttua myöskään.

Vierailija
14/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevansa ellet tarkoita jonkun muun olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ruokkimaan sieluasi luonnolla, hyvällä ruoalla, musiikilla, taiteella ja harrastuksilla. Yksinolostakin voi alkaa nauttimaan.


Tai sitten muuta maahan, jossa ollaan yhteisöllisempiä. Niitä löytyy myös ihan Euroopasta, kuten Italiasta.

Vierailija
16/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaa kenen olevan? Otsikko on sekava.

Vierailija
17/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen täytti 18 ja silloin tuli vähän juureton olo, kun tajusin ettei kukaan lapsuudenperheestäni (äiti, isä, 4 sisarusta) tiedä edes hänen nimeään. Kun ei kiinnosta.

Vierailija
18/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se iskee jokaiseen joka köyhtyy, saurastuu tai tarvitsee muute apua.

Ei pidä paikkaansa. Mä jouduin vuodelepoon muutamaksi vuodeksi ja kaverit kävi kaupassa ja juoksutti mun koiraa päivittäin. 

Jos auttaa muita, ne auttaa sua 

Vierailija
19/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun työ vei sulta sen kaikkein tärkeimmän, hyvin alkaneen ihmissuhteen. Sen, joka tuntui siltä että "vihdoin". N

Vierailija
20/27 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun työ vei sulta sen kaikkein tärkeimmän, hyvin alkaneen ihmissuhteen. Sen, joka tuntui siltä että "vihdoin". N

Miten työ sen vei? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi