Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon liikut viikossa ja onko se tarpeeksi?

Vierailija
23.06.2026 |

Millaista liikuntaa harrastat ja miten monta kertaa viikossa? 

 

Ap: 2x vko kahvakuulailua, 2x vko lenkki hölkkää/reipasta kävelyä, joka päivä 10 min aamujumppa. Tuntuu, että tarviis vähän lisätä jotain, mutta mitä...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö. Vapaalla sitten puutarhassa todellakin menee se 8 tuntia. Että voi sanoa, liikun. 

Vierailija
2/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä yleensä nousen ylös aamulla, mutta joskus ei vaan jaksa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

Vierailija
4/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän kuin mahdollista.

Vierailija
5/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä. 

Ap

Vierailija
6/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja kotihoidossa, askeleet tulee täyteen työvuorossa. Pyöräilen töihin vuoden jokaisena päivänä, 6km suuntaansa. Salilla 2 kertaa viikossa. Muuta en jaksa, ikää 52v ja bmi normaali joten olen tähän tyytyväinen. 

Satunnaista vaeltamista ja luontoliikkumista en laske tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa käyn pyörällä kauppareissun, joka tekee edestakaisin 18 kilometriä. Sama reissu ympäri vuoden. Syön niin kaloripitoisesti, että enemmänkin saisi liikuntaa tulla, mutta ihan hyvin on paino pysynyt siedettävissä lukemissa tälläkin määrällä. Talvella sitten lisänä lumityöt.

Vierailija
8/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiie ja en tiie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä tuntia, pyöräilyä + skeittausta.

Ei tuo nyt oo mitenkään erikoista minulle,olen aina liikkunut vähintään ton verran. Jos vaan ois aikaa enempi niin vois vaikka tuplata ton helposti.,

 

t.adhd.

Vierailija
10/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa viikossa kuntosalilla n. tunnin kerrallaan. 3 kertaa viikossa 12km kävelylenkki (2h/kerta). Juoksua harrastin kävelylenkkien tilalla aiemmin, mutta vammojen takia en toistaiseksi pysty siihen. 

Haluaisin harrastaa liikuntaa paljon enemmän (rakastan sitä), mutta työ ja perhe vie myös oman aikansa.

N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan työkseni, joten noin 35 tuntia semikuormittavaa liikettä tulee siitä viikossa. Käyn kävellen/sähköpyörällä kaupassa (2 kilometrin säteellä kolme ruokakauppaa, joten vaihtelen). En harrasta erikseen liikuntaa, mutta hierojalle olisi hyvä päästä ja pitäisi muistaa venytellä.

Vierailija
12/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleita tulee ainakin kesk. määrin. 10 000. Ja käyn lenkillä (3-5km) noin kolme kertaa viikossa. N.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin käymään joka päivä 5km kävelylenkillä,tosin en millään hikilenkillä. Ei taida riittää mutta mielestäni eläkeläisille riittävä kotitöiden+ pihatöiden rinnalla. 

Vierailija
14/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä. 

Ap

Olen pysynyt 60 vuotta terveenä ilman tuollaista liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänään harrastanut mitään erityistä liikuntaa, mutta askelia reilu 8300. Hyötyliikuntaa siis tulee ihan itsestään tosi paljon vaikka treenit jäisi vähemmälle. 

Vierailija
16/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä. 

Ap

Olen pysynyt 60 vuotta terveenä ilman tuollaista liikuntaa.

Tuosta kun ikäännyt, niin et pääse kohta enää tuolista ylös ilman käsien apua, kun jalkojen lihaksissa ei ole voimaa. Vanhanahan tuo liikkumattomuus kostaantuu korkojen kera.

Vierailija
17/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä. 

Ap

Millä tavalla varmistat saavasi tarpeeksi? Lasketko minuutit, kilometrit, painot ym.?

Vierailija
18/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on kuin viettäisi päivän kuntosalilla. Joka päivä tulee lisäksi se yli 10 000 askelta, mutta jonain päivinä viikossa moninkertaisesti. Tähän päälle fyysisesti aktiivinen vapaa-aika. Tarvitsisin enemmän löhöilyä. 

Vierailija
19/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkun max 4 tuntia viikossa, jos kevyitä kävelyitä ei lasketa. Kolme kertaa salitreeni ja kotona kaksi kertaa lyhyt hiit-intervalli kuntopyörällä. Tarkoitus ei ole käyttää koko elämää liikuntaan, vaan liikkua sen verran tehokkaasti, että se tukee muuta elämää.

Vierailija
20/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä, emmä tiiä, emmä oikein tiiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä