kukaan täällä hakenut Helsinkiin lukioon? Mikä keskiarvo nyt?
Jos olet varasijalla tai sun lapsi on, niin mikä on tällä hetkellä alin ka jolla päässyt varasijalta? Erityisesti kiinnostais tietää, mikä tällä hetkellä on Vuosaaren lukion, Helsingin yhteislyseon tai Apollon tilanne. Tai jos muita noin vähän päälle seiskan keskiarvon lukioita niin nekin.
Olen hakenut Konepajan lukioon, Helsingin medialukion yleis- ja medialinjalle sekä Vantaalle Lumon lukioon, ja olen kaikkiin varasijalla. Liikettä on kuitenkin paljon ja kiinnostaisi tietää jos joku tietää noiden keskiarvoista nyt, koska niiden liikkuminen vaikuttaa todennäköisesti myös mun toivelukioihin. Olisin tosi kiitollinen jos saisin tietää missä jonot menevät! Mulla ka 7, ja mun toiveisiin on alimmillaan 7,08 nyt.
Pliis laittakaa tietoa jos on! :)
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Sykkiin se ka on jotain 9,9...
Ihan ei riitä keskiarvo siihen :D
ap
Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.
oletpa hauska hi hi hi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.
oletpa hauska hi hi hi
Asia on mitä vakavin, eikä sille ole soveliasta hihitellä.
Anteeksi off-topic, mutta on pakko kysyä, kun en tunne ketään, jolla olisi noin huono keskiarvo. Onko sulla kaikki arvosanat tasaisesti seiskaa vai osa parempia ja osa todella huonoja?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi off-topic, mutta on pakko kysyä, kun en tunne ketään, jolla olisi noin huono keskiarvo. Onko sulla kaikki arvosanat tasaisesti seiskaa vai osa parempia ja osa todella huonoja?
Vaihtelee mutta eniten juu seiskaa. Ei oo kuin yksi kymppi ja se tuli matikasta. Oon hyvä kielissä ja matikassa, mut aika kehnosti suoritin hissan, uskonnon ja bilsan.
Päättärikeskiarvo Suomessa pojilla tais olla jotain 7,5, joten onhan tuo hieman alle keskitason.
Ap
Voi hakea pääsykokeiden kautta jollekin erikoislinjalle.
Apolloon pääsee, jos osaa kirjoittaa nimensä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Up! Eikö ketään!? :(
Ap
Tässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Lukion ka on 4,9 ja i kaikkein korkein arvosana. Se on persujen korkeakoulu ja temppeli yhtaikaa.
Hahahahahahaa, tipuin tuolilta. Hauskinta, mitä olen ikinä lukenut tältä palstalta 23.6.2026 klo 18:32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up! Eikö ketään!? :(
ApTässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.
Ei ole päivitettyä tietoa saatavilla missään. Vain tilastot siitä, mitä alin ka oli 11.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up! Eikö ketään!? :(
ApTässä ajassa olisit ihan itse ehtinyt tiedon hakea.
Mistä tän tiedon löytää?
Voit koettaa myös soittaa tai laittaa kohteliaan sähköpostin rehtorille kouluun, jossa olet varasijalla. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ja olen kuullut että joskus on varasijalta voinut päästä myös näin.
Tsemppiä, ja muistathan myös TUVA-mahdollisuuden, siellä voi yrittää nostaa numeroita ja vähän selkiyttää omia toiveita ja suunnitelmia samalla.
Vierailija kirjoitti:
Voit koettaa myös soittaa tai laittaa kohteliaan sähköpostin rehtorille kouluun, jossa olet varasijalla. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ja olen kuullut että joskus on varasijalta voinut päästä myös näin.
Tsemppiä, ja muistathan myös TUVA-mahdollisuuden, siellä voi yrittää nostaa numeroita ja vähän selkiyttää omia toiveita ja suunnitelmia samalla.
Tuskin ne varasijaa ohittaa? Mietin et jos nyt jäisi koko haun jälkeen paikka saamatta, ilmoitan reksille toiveesta, jos jotkut vaikka peruisi paikkoja koulun alkaessa. Tuva on juu sitten vaihtoehto jos ei mikään paikka nyt irtoa :)
Ap
up