Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen niille pikkulasten vanhemmille

Vierailija
23.06.2026 |

Joiden lapset nukkuvat hyvin ja pitkään. Ovat rauhallisia luonnostaan ja kaikki on niin ihanaa, helppoa ja kivaa.

T. totaalisen loppu alle 6-vuotiaiden poikien äiti kesälomalta 

 

Tänäänkin herätty klo 6 ja heti aamusta tappelua, riehumista, huutamista ja koko ajan pitäisi juosta kuin sähköjänis jonnekin... 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.

Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap

Sehän sinun tehtäväsi äitinä on. Mitä sä oikein kuvittelit kun teit lapsia? Että se lapsi on kuin koiranpentu joka parilla namilla oppii peruskäskyt? 

Mitä mitä ja mitä. Eipä sinulla taida koiristakaan olla kokemusta? Ap

Vierailija
22/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.

Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap

Pelkkä sääntö ei riitä vaan säännön rikkomisesta on syytä tulla riittävät seuraukset. Jos riittävät seuraukset puuttuvat niin säännön kunnioitus tuppaa olemaan samaa luokkaa kuin mikä on sen lakipykälän kunnioitus joka määrää pyöräilijät käyttämään kypärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä ollessa kun en mennyt siihen halpaan että kaksi lasta menee siinä missä yksikin. Yhden 4-vuotiaan pojan kanssa elämä on varsin mukavaa. Ei tartte toimia erotuomarina heti aamusta sisarusten tappeluissa. Tunnen itseni ja tiedän etten olisi päivääkään kestänyt sellaista lapsiperhe-elämää johon kuuluu useampi lapsi.

Vierailija
24/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä äiti vituttelet. Omasi ovat.

Vierailija
25/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v ei ole pikkulapsi tai ainakin hyvin rajalla voidaanko näin sanoa. 6v on jo melko omatoiminen. Sä et enää joudu pyyhkimään peppua, syöttämään häntä, vahtimaan että lapsi ei syö hiekkaa hiekkalaatikolla... Eli helpolla pääsee jo.. 

Vierailija
26/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että lapset heräävät kuudelta. Monissa perheissä on näin.

Meillä herätään yleensä seiskalta tai vähän jälkeen, mutta parinkin kaverin perheessä lapset saattavat herätä jo ennen kuutta.

Itselläni on kyllä käynyt tuuri siinä, että on melko rauhalliset ja tottelevaiset lapset. Myös omakotitalo rauhallisella alueella auttaa paljon, koska lapset voivat leikkiä omalla ja naapurin pihalla ilman jatkuvaa valvontaa.

Mutta kyllä kai se pikkulapsiaika on kaikissa perheissä raskasta ja väsyttävää silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.

Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap

Pelkkä sääntö ei riitä vaan säännön rikkomisesta on syytä tulla riittävät seuraukset. Jos riittävät seuraukset puuttuvat niin säännön kunnioitus tuppaa olemaan samaa luokkaa kuin mikä on sen lakipykälän kunnioitus joka määrää pyöräilijät käyttämään kypärää.

Miksi sinä luulet, että meillä ei olisi nämä asiat kunnossa? Ihan totta, mikä asiantuntija kuvittelet olevasi? Jonkun superhelpon rauhallisen temperamentin omaavan lapsen äiti? Ap

Vierailija
28/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6v ei ole pikkulapsi tai ainakin hyvin rajalla voidaanko näin sanoa. 6v on jo melko omatoiminen. Sä et enää joudu pyyhkimään peppua, syöttämään häntä, vahtimaan että lapsi ei syö hiekkaa hiekkalaatikolla... Eli helpolla pääsee jo.. 

Alle 6v. Osaatko lukea? Pojat on 3v. ja 5v. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että lapset heräävät kuudelta. Monissa perheissä on näin.

Meillä herätään yleensä seiskalta tai vähän jälkeen, mutta parinkin kaverin perheessä lapset saattavat herätä jo ennen kuutta.

Itselläni on kyllä käynyt tuuri siinä, että on melko rauhalliset ja tottelevaiset lapset. Myös omakotitalo rauhallisella alueella auttaa paljon, koska lapset voivat leikkiä omalla ja naapurin pihalla ilman jatkuvaa valvontaa.

Mutta kyllä kai se pikkulapsiaika on kaikissa perheissä raskasta ja väsyttävää silti.

Niinpä. Heräisi edes 7. Ap

Vierailija
30/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä ollessa kun en mennyt siihen halpaan että kaksi lasta menee siinä missä yksikin. Yhden 4-vuotiaan pojan kanssa elämä on varsin mukavaa. Ei tartte toimia erotuomarina heti aamusta sisarusten tappeluissa. Tunnen itseni ja tiedän etten olisi päivääkään kestänyt sellaista lapsiperhe-elämää johon kuuluu useampi lapsi.

Meillä se taas auttaa älyttömästi, että lapsia on kaksi. Leikkivät tosi paljon keskenään. Ovat 6v ja 4v. Ovat myös äärettömän rakkaita toisilleen.

Näin kesällä leikkivät tosi paljon keskenään omalla pihalla ja me vanhemmat saadaan tehtyä muita juttuja samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi... 

Hohhoi. Kyllä tehdään ja puuhataan PALJON! En vaan heti aamu 6 ole lähdössä yhtään mihinkään. Nytkin ollaan ulkona ja pojat leikkivät hienosti. Nukkuisivat edes 8 saakka. Ap

Meillä saatetaan hyvin käydä heti herättyä vaikka aamu uinnilla, piristää itseäni ja lapset saavat kuluttaa energiaa. Klo 6 on ihan normaali aika herätä. 

Juu ei. Ap

No teeppä mitä lystäät.   

Vierailija
32/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.

Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap

Pelkkä sääntö ei riitä vaan säännön rikkomisesta on syytä tulla riittävät seuraukset. Jos riittävät seuraukset puuttuvat niin säännön kunnioitus tuppaa olemaan samaa luokkaa kuin mikä on sen lakipykälän kunnioitus joka määrää pyöräilijät käyttämään kypärää.

Miksi sinä luulet, että meillä ei olisi nämä asiat kunnossa? Ihan totta, mikä asiantuntija kuvittelet olevasi? Jonkun superhelpon rauhallisen temperamentin omaavan lapsen äiti? Ap

Eri. Noin haukkuvaan viestiin  en vastaa.    Sitäpaitisi keksit taas tämän lapsista änkytys ketjun...🤮🤮🤮🤮🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6v ei ole pikkulapsi tai ainakin hyvin rajalla voidaanko näin sanoa. 6v on jo melko omatoiminen. Sä et enää joudu pyyhkimään peppua, syöttämään häntä, vahtimaan että lapsi ei syö hiekkaa hiekkalaatikolla... Eli helpolla pääsee jo.. 

Alle 6v. Osaatko lukea? Pojat on 3v. ja 5v. Ap

Jos 3v nukkuu klo 6 asti, se on mielestäni hyvin. Nuorin heräsi klo 4-5 tuossa iässä, nukkui yön heräämättä. Vanhin heräili vielä pari kertaa yössä kun ikää oli 3v, ja nukkui klo 6-7. Päiväunet meillä on ollut pakolliset myös kotona noin pienillä, koska se rauhoittaa lasta, kun hän saa riittävästi lepoa. Illalla nukkumaan on käyty ajoissa, klo 19-20, koska yliväsynyt lapsi ei nukahda helposti. Päiväunet meillä on jätetty esikoulussa pois. Yksi lapsista tosin nukkui alaluokilla päiväunet usein vielä koulun jälkeen. 

Vierailija
34/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.

Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap

Pelkkä sääntö ei riitä vaan säännön rikkomisesta on syytä tulla riittävät seuraukset. Jos riittävät seuraukset puuttuvat niin säännön kunnioitus tuppaa olemaan samaa luokkaa kuin mikä on sen lakipykälän kunnioitus joka määrää pyöräilijät käyttämään kypärää.

Miksi sinä luulet, että meillä ei olisi nämä asiat kunnossa? Ihan totta, mikä asiantuntija kuvittelet olevasi? Jonkun superhelpon rauhallisen temperamentin omaavan lapsen äiti? Ap

Jos lapsi uhmaa sinua päin naamaa niin se on sen merkki, että hän ei kunnioita auktoriteettiasi eikä pelkää määräämiäsi rangaistuksia. Tilanne on sama kuin se jos ihmiset rikkoisivat avoimesti sääntöjä vaikka poliisiauto seisoo vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6v ei ole pikkulapsi tai ainakin hyvin rajalla voidaanko näin sanoa. 6v on jo melko omatoiminen. Sä et enää joudu pyyhkimään peppua, syöttämään häntä, vahtimaan että lapsi ei syö hiekkaa hiekkalaatikolla... Eli helpolla pääsee jo.. 

Alle 6v. Osaatko lukea? Pojat on 3v. ja 5v. Ap

Jos 3v nukkuu klo 6 asti, se on mielestäni hyvin. Nuorin heräsi klo 4-5 tuossa iässä, nukkui yön heräämättä. Vanhin heräili vielä pari kertaa yössä kun ikää oli 3v, ja nukkui klo 6-7. Päiväunet meillä on ollut pakolliset myös kotona noin pienillä, koska se rauhoittaa lasta, kun hän saa riittävästi lepoa. Illalla nukkumaan on käyty ajoissa, klo 19-20, koska yliväsynyt lapsi ei nukahda helposti. Päiväunet meillä on jätetty esikoulussa pois. Yksi lapsista tosin nukkui alaluokilla päiväunet usein vielä koulun jälkeen. 

Minun mielestäni taas nimenomaan päiväunet yli 3vuotiaalla aiheuttaa sen, että yö jää lyhyeksi ja joko herätään aikaisin tai mennään liian myöhään nukkumaan.

Vierailija
36/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”heti aamusta tappelua, riehumista, huutamista ja koko ajan pitäisi juosta kuin sähköjänis jonnekin..”


Mitä nämä tappelu,riehuminen ja huutaminen olivat, miksi tekivät näin? Kerro konkreettisia esimerkkejä, kuten Jari halusi Timpan leikkimopon, vaikkei ollut hänen vuoronsa ajaa sillä. Entä mihin pitäisi juosta kuin sähköjänis tai miksi? Siis sisällä huvikseen juoksemista vai haluavat juosta jonnekin tiettyihin paikkoihin?


Oleellista tässä on se, että mitä SINÄ vanhempana näissä tilanteissa teet. Avaa vähän? 

Vierailija
37/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v esteini nukkuu klo 9 asti aamulla. Ensimmäinen loma nyt ollut kun nukkuu pitkään. Kyllä se rytmi jossain vaiheessa teilläkin muuttuu myöhempään... 

Vierailija
38/38 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6v ei ole pikkulapsi tai ainakin hyvin rajalla voidaanko näin sanoa. 6v on jo melko omatoiminen. Sä et enää joudu pyyhkimään peppua, syöttämään häntä, vahtimaan että lapsi ei syö hiekkaa hiekkalaatikolla... Eli helpolla pääsee jo.. 

Alle 6v. Osaatko lukea? Pojat on 3v. ja 5v. Ap

Jos 3v nukkuu klo 6 asti, se on mielestäni hyvin. Nuorin heräsi klo 4-5 tuossa iässä, nukkui yön heräämättä. Vanhin heräili vielä pari kertaa yössä kun ikää oli 3v, ja nukkui klo 6-7. Päiväunet meillä on ollut pakolliset myös kotona noin pienillä, koska se rauhoittaa lasta, kun hän saa riittävästi lepoa. Illalla nukkumaan on käyty ajoissa, klo 19-20, koska yliväsynyt lapsi ei nukahda helposti. Päiväunet meillä on jätetty esikoulussa pois. Yksi lapsista tosin nukkui alaluokilla päiväunet usein vielä koulun jälkeen. 

Minun mielestäni taas nimenomaan päiväunet yli 3vuotiaalla aiheuttaa sen, että yö jää lyhyeksi ja joko herätään aikaisin tai mennään liian myöhään nukkumaan.

Vaikuttaa, mutta lapsi tarvitsee lepoa päivällä jaksaakseen paremmin. Mä en todellakaan oo pienen lapsen antanut valvoa koko päivää ja olla äkäinen ja villi sen takia kun ei saa levätä, vaan jotta lapsi saadaan aamulla nukkumaan pitkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi