Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ainoastaan maantiepyöräilijät ja maastopyöräilijät käyttävät kypärää ja näyttävät suuntamerkkiä?

Vierailija
23.06.2026 |

Eikös pyöräilykypärän käyttö ole lain mukaan pakollista (ei kuitenkaan rangaistavaa) ja muutenkin ihan maalaisjärkeä? 

 

Tuolla ulkona ei kypäriä näe kuitenkaan yhtään kenelläkään maantie- ja maastopyöräilijöillä sekä joillakin lapsilla. Mikä ihme siinä oikein on ongelmana?

 

Eli kyllä se on niin, että nämä "tavalliset" pyöräilijät rikkovat lakia koko ajan eivätkä muutenkaan osaa liikennesäännöistä edes alkeita. Eivät osaa näyttää edes suuntamerkkiä, mikä sekin on pakollista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun niillä jopotytöillä menee "hiukset huonosti". Se on paljon vakavampi asia kuin pyörätuoliin joutuminen kolarissa.

Vierailija
2/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suuntamerkin näyttämättömyys raivostuttaa minua suuresti. Onko ihmisillä niin huono motoriikka vai mikä siinä on ongelma? Itseltäni se onnistuu jopa maantiepyörällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyn todelliset harrastajat osaavat säännöt paremmin.

Vierailija
4/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?

Vierailija
5/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?

Tampereella. Hyvin harvalla on kypärä päässä paitsi näillä urheilijoilla.

 

AP

Vierailija
6/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?

Ei kun noita keskustelujahan oli kaksi. AP:lla taitaa todella kiristää tämä asia vanteena päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovakalloisimmat eivät tunne tarvitsevansa kypärää.

Vierailija
8/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovakalloisimmat eivät tunne tarvitsevansa kypärää.

Moni myös sanoo, että ei aio ajaa kolaria. Onnettomuus kuitenkin nimensä mukaisesti on sellainen, että sitä ei erikseen yritetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.

Vierailija
10/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on menetettävää käyttävät kypärää. Ne joilla ei, eivät käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.

Vantaalaiset eivät tiedä ettei saa varastaa koska he tulevat maista jossa ei opeteta 10 käskyä.

Vierailija
12/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.

Vantaalaiset luulevat että kaikki pyörät ovat ilmaisia Kela-Pyöriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.

Kyllä minä varastetullakin pyörällä/skuutilla olen kypärää käyttänyt. Miksi ei?

Vierailija
14/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä täällä pk-seudulla työmatkapyöräilijät käyttävät kypärää. Samoin lasten kanssa pyöräilevät vanhemmat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi