Nyt tuli varoitus: Sähköpula voi iskeä Suomeen jo pian: Taloussanomat
Kommentit (24)
Ruuan hinta voi pian taas nousta – taustalla kaksi asiaa: Taloussanomat
Eikä tätä olisi kukaan arvannut!
Tunnelin päässä näkyy iso sähkö ja ruokalasku.
No ekana työttömiltä katkaistaan sähköt. Ei työtön tarvii sähköä koska ei maksa siitä vaan kela maksaa sen. Säästyy rahaa ja sähköä.
Laskeeko se sähkön hinta nyt heinäkuun sopimuksiin vai ei?
Suomalaisilta kansalaisilta halutaan jälleen lisää rahaa. Ja ties minne.
Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön riittävyys on tutkimuksen ennusteen mukaan koetuksella erityisesti alkutalven kylmillä säillä, jolloin kysyntä on kovimmillaan ja tuulivoiman tuotanto usein vähäistä.
Vai niin että oiskin tehty tyhmää energiapolitiikkaa? Hyvinvointivaltiosta loppuu sähkö.
Tuulivoiman saatavuutta voi myös rajoittaa lapojen jäätyminen, jota on tapahtunut jo aiemmin. Tuulivoimaa ei ole aivan suunniteltu koviin pakkasiin.
Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ?
Tv yllämystynyt Petteri
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.
Sähkö ei millään riitäkään kaikille datakeskuksille sekä kasvavaan kulutukseen kotitalouksissa, kun kaikki laitetaan toimimaan sähköllä autoista työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelin päässä näkyy iso sähkö ja ruokalasku.
Siellä näkyy myös järkyttävän kallis bensanhinta.
Lisää vaan tuurivoimaa ja datakeskuksia, niin hyvä tuloo.
Taloussanomat:
– Jos suurin osa suomalaista tottuisi lataamaan sähköautonsa tuulisella säällä, yöllä tai viikonloppuna, sähkön mahdolliset tehopulatilanteet vähenisivät erittäin merkittävästi.
Hyvä niin, eli matkaa jatketaan sähköautolla, kun sää muuttuu tuuliseksi. Tai odotetaan viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ?
Tv yllämystynyt Petteri
Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnelin päässä näkyy iso sähkö ja ruokalasku.
Siellä näkyy myös järkyttävän kallis bensanhinta.
Hei, persut! Se euron bensalitra? Milloin sellaista saadaan tänne Suomenniemelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ?
Tv yllämystynyt Petteri
Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!
Riikka "20 meppiä" Purra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ?
Tv yllämystynyt Petteri
Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!
Petskun olisi kannattanut jäädä töihin sinne sukulaisensa omistamaan rättikauppaan ja Riikkulin puolestaan Mäkkäriin. Kummastakaan ei ole valtakunnanpoliitikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Taloussanomat:
– Jos suurin osa suomalaista tottuisi lataamaan sähköautonsa tuulisella säällä, yöllä tai viikonloppuna, sähkön mahdolliset tehopulatilanteet vähenisivät erittäin merkittävästi.
Hyvä niin, eli matkaa jatketaan sähköautolla, kun sää muuttuu tuuliseksi. Tai odotetaan viikonloppua.
Tavallaan tämä on askel menneisyyteen, kun ihmisten kulkemista sekä tekemisiä ovat rajoittaneet luonnonvoimat sekä sääolot paljon nykyistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lisää vaan tuurivoimaa ja datakeskuksia, niin hyvä tuloo.
Ja vetytehtaita. Ja kaukolämpöverkon sähköllä lämmitettyjä lämpöakkuja. Ja julmetusti sähköäsyöviä alumiinitehtaita. Biopolttoaineen tekoonkin tarvitaan sähköä. Ja joka datakeskuksen kylkeen vähintäänkin 20MegaWattitunnin akkupaketti tai pari imaisemaan halpaasähköä, joka sitten kulutetaan kallinna aikana.
Kiinteät sähkösopimukset maksavat parin vuoden päästä yli 40snt/kWh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön riittävyys on tutkimuksen ennusteen mukaan koetuksella erityisesti alkutalven kylmillä säillä, jolloin kysyntä on kovimmillaan ja tuulivoiman tuotanto usein vähäistä.
Vai niin että oiskin tehty tyhmää energiapolitiikkaa? Hyvinvointivaltiosta loppuu sähkö.
Tuulivoiman saatavuutta voi myös rajoittaa lapojen jäätyminen, jota on tapahtunut jo aiemmin. Tuulivoimaa ei ole aivan suunniteltu koviin pakkasiin.
Jokaisen tuulivoimalan eteen pitää rakentaa samankokoinen mutta aurinkosähköllä toimiva tuulivoimala, joka puhaltaa tuulta siihen varsinaiseen tuulivoimalaan. Problem solved.
Yhtyneet vihreät
Sähkön riittävyys on tutkimuksen ennusteen mukaan koetuksella erityisesti alkutalven kylmillä säillä, jolloin kysyntä on kovimmillaan ja tuulivoiman tuotanto usein vähäistä.
Vai niin että oiskin tehty tyhmää energiapolitiikkaa? Hyvinvointivaltiosta loppuu sähkö.