Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli varoitus: Sähköpula voi iskeä Suomeen jo pian: Taloussanomat

Vierailija
22.06.2026 |

Tätä ei olisi ikinä kukaan arvannut!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään ongelmaa ei olisi ilman vihervasemmistoa. 

Vierailija
42/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yllättävää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Euroopan Kongo.

Vierailija
44/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on Euroopan Kongo.

Kaikki kuppaa Suomea. 

Vierailija
45/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.

Sähkö ei millään riitäkään kaikille datakeskuksille sekä kasvavaan kulutukseen kotitalouksissa, kun kaikki laitetaan toimimaan sähköllä autoista työntekoon. 

pari kuukautta sitten joku tutkija selvitti, että meillä riittää vihreää sähköä myös myytäväksi muualle, Suomesta ei sähkö lopu, vaikka joka pitäjässä olisi datakeskus.  Ketä tässä nyt pitäisi uskoa?

Suomihan tosiaan oli joskus sähkön suhteen omavarainen ja valtio omisti verovaroilla rakennetut sähköverkot. Mutta ne on nyt myyty ulkomaalaisille sijoittajille ja liitytty EU sähköpörssiin, niin sähkönhinta voi heilua mielivaltaisesti, vaikka sähköä ilmeisesti on. Eletään niukkuus hinnoittelussa, vaikka sähköä piisaa?

Vierailija
46/71 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ? 

Tv yllämystynyt Petteri

Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!

Petskun olisi kannattanut jäädä töihin sinne sukulaisensa omistamaan rättikauppaan ja Riikkulin puolestaan Mäkkäriin. Kummastakaan ei ole valtakunnanpoliitikoksi.

Ovat he kuitenkin parempia ihmisiä kuin palstalla hauktut incelit?  Vai hoitaisiko pari inceliä maan asiat paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vuokraa sähkölämmitteistä asuntoa, kun kela maksaa lämmitykseen vain 46 euroa kuukaudessa, joten no hätä.

Vierailija
48/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen tulee data keskuksia kuin sieniä sateella ja politikot vakuuttelevat että sähköä riittää ja siirto verkot ovat riittävät.

Siellä eduskunnassa ei kovin moni broileri edes ymmärrä kuinka sitä sähköä tehdään. Jatkossa kuulema vedystä, ei tarvita kuin pitkä putki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnelin päässä näkyy iso sähkö ja ruokalasku.

Iso sähkö ja ruokalasku ei näy pohjainflaatiossa, joten tämä on näppärä tapa luoda pohjainflaatiolla korjattua aikuisten oikeaa talouskasvua.

Vierailija
50/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen tulee data keskuksia kuin sieniä sateella ja politikot vakuuttelevat että sähköä riittää ja siirto verkot ovat riittävät.

Niinhän sitä datakeskuksille riittääkin edullisesti, tavalliselle kuluttajalle moninkertaisen hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian ja pian, kun mä lähden baariin ja vaimo kysyy millon sä palaat, niin voinko mä sanoa pian ja viipyä kolme vuotta?

Vierailija
52/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismia rikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaammat onkin tienneet , että tulee aika, jolloin "vihreä siirtymä"-mafia alkaa rahastaa. 

Sitä ajankohtaa tässä on vain haettu.

Vierailija
54/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaammat onkin tienneet , että tulee aika, jolloin "vihreä siirtymä"-mafia alkaa rahastaa. 

Sitä ajankohtaa tässä on vain haettu.

Kaupan kassa ja muu vihervasemmisto ajoi polttomoottorikieltoa. Kaikki liikenne yhden kortin (energian varassa). Nämä idoottipäätökset pitäisi tutkia valtakunnan oikeudessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloussanomat:

– Jos suurin osa suomalaista tottuisi lataamaan sähköautonsa tuulisella säällä, yöllä tai viikonloppuna, sähkön mahdolliset tehopulatilanteet vähenisivät erittäin merkittävästi.

 

Hyvä niin, eli matkaa jatketaan sähköautolla,  kun sää muuttuu tuuliseksi. Tai odotetaan viikonloppua.

99%:sti lataan yöllä. PöSä kannustaa siihen automaattisesti. Päivällä lataan vain jos on pakko ajaa pitkää matkaa keskehtyksettä - en muists milloin viimeksi.  

Vierailija
56/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiltä sähköt pois koska eivät itse maksa sitä edes vaan kela maksaa. Tulisi säästöjäkin miljardi vähintään.

Vierailija
57/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaammat onkin tienneet , että tulee aika, jolloin "vihreä siirtymä"-mafia alkaa rahastaa. 

Sitä ajankohtaa tässä on vain haettu.

Vihreä siirtymä ja sähköautoon pakotus: rahastusta enemmän, useammin, kalliimmin

Vierailija
58/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpula, kriittisten mineraalinen pula (akut), puolijohdekomponenttien pula (tekoäly) jne. 

 

'Suomea uhkaavat kovat ajat – Taustalla 300 000 sähköautoa. Suomen sähköautokannan uskotaan ainakin kaksinkertaistuvan seuraavan neljän vuoden aikana, mikä kasvattaa myös Suomen sähkönkulutusta.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/023835dc-a0dd-46c2-b998-771b39e9…
 

Vierailija
59/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu suunnittelevan Suomen sähköntuotannon tulevaisuutta kokonaisuutena. Tuotannon ja kulutuksen puolella toimitaan puhtaasti kaupallisten toimijoiden ehdoilla. Näille tärkeää on vain oma bisnes.

 

Nykysysteemin puolustelijat sanovat, että markkinat hoitavat sähkön tarjonnan kuntoon. Kun mitään ei saisi polttaa puuta lukuunottamatta jää jäljelle ydinenergia. Sen rakentaminen on kallista ja aikaavievää. Varmaa on, että yhtäkään ydinvoimalaa ei saada pystyyn tulevan kymmenen vuoden aikana.

Vierailija
60/71 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ? 

Tv yllämystynyt Petteri

Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!

Petskun olisi kannattanut jäädä töihin sinne sukulaisensa omistamaan rättikauppaan ja Riikkulin puolestaan Mäkkäriin. Kummastakaan ei ole valtakunnanpoliitikoksi.

Sekä Kokoomus että PS tipahtavat oppositioon seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi