Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli varoitus: Sähköpula voi iskeä Suomeen jo pian: Taloussanomat

Vierailija
22.06.2026 |

Tätä ei olisi ikinä kukaan arvannut!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.

Sähkö ei millään riitäkään kaikille datakeskuksille sekä kasvavaan kulutukseen kotitalouksissa, kun kaikki laitetaan toimimaan sähköllä autoista työntekoon. 

pari kuukautta sitten joku tutkija selvitti, että meillä riittää vihreää sähköä myös myytäväksi muualle, Suomesta ei sähkö lopu, vaikka joka pitäjässä olisi datakeskus.  Ketä tässä nyt pitäisi uskoa?

Vierailija
22/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää vaan tuurivoimaa ja datakeskuksia, niin hyvä tuloo.

Ja vetytehtaita. Ja kaukolämpöverkon  sähköllä lämmitettyjä lämpöakkuja. Ja julmetusti sähköäsyöviä alumiinitehtaita. Biopolttoaineen tekoonkin tarvitaan sähköä. Ja joka datakeskuksen kylkeen vähintäänkin 20MegaWattitunnin akkupaketti tai pari imaisemaan halpaasähköä, joka sitten kulutetaan kallinna aikana.

 

Kiinteät sähkösopimukset maksavat parin vuoden päästä yli 40snt/kWh

Tuo on kuule kausisähkön kesähinta. Talvihinta on tuplat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ? 

Tv yllämystynyt Petteri

Petteri ja Riikka eivät tajua yhtään mistään yhtään mitään!

Petskun olisi kannattanut jäädä töihin sinne sukulaisensa omistamaan rättikauppaan ja Riikkulin puolestaan Mäkkäriin. Kummastakaan ei ole valtakunnanpoliitikoksi.

No kumpikin on nyt ehtinyt hyödyntää hillotolppaansa ja on tehnyt paljon palveluksia kavereilleen ja EK:lle, joten mitäpä äänestäjistä ja varsinkaan kansan enemmistön edusta.

Vierailija
24/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.

Datakeskus voi pahimmillaan ahmaista koko ydinvoimalan tuotannon, joten tarvitaan ydinvoimala jokaista datakeskusta kohden.

Vierailija
25/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät luulivat että tuulivoima on ilmaista koska tuuli on ilmaista. Talvella näemme kuinka kalliiksi tuulivoima tulee. 

Vihreät ovat onnistuneet vähentämään ydinvoiman rakentamista ja käyttöä jo 50 vuotta. Siksi monessa maassa on hiilivoimaloita vieläkin käytössä. Syytän vihreitä maapallon lämpenemisestä koska vihreät ovat onnistuneet säilyttämään hiilivoimalat käytössä ja ydinvoimalat suljettuna. Kiitos vihreät teidän asiantuntemuksestanne!

Vihreät eivät ymmärrä mitään energiantuotannosta silti vihreät ovat kaikkein halukkaimpia päättämään energiaratkaisuista. Naiset eivät vaan ymmärrä mitään tekniikasta, eikä heiltä pidä siitä mielipidettä edes kysyä. 

Vihreät ovat aina onnistuneet olemaan historian väärällä puolella, aina.

Vierailija
26/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskuksien pitää kierrättää syntynyt lämpö tai muuten ei lupaa pidä niille antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
27/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisia alkaa rakentamaan kahta seuraavaa ydinvoimalaa. Tilanne menee hankalammaksi lukuisien datakeskusten tulon takia. Niitähän on rakenteilla jatkuvasti ja lisää on tulossa.

Sähkö ei millään riitäkään kaikille datakeskuksille sekä kasvavaan kulutukseen kotitalouksissa, kun kaikki laitetaan toimimaan sähköllä autoista työntekoon. 

Datakeskuksille sen on riitettävä ja teollisuudelle. Kotitalouksista ei niin väliä. Vai onko tämä vihje sähkön hinnan noususta?

Vierailija
28/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää vaan tuurivoimaa ja datakeskuksia, niin hyvä tuloo.

Ja vetytehtaita. Ja kaukolämpöverkon  sähköllä lämmitettyjä lämpöakkuja. Ja julmetusti sähköäsyöviä alumiinitehtaita. Biopolttoaineen tekoonkin tarvitaan sähköä. Ja joka datakeskuksen kylkeen vähintäänkin 20MegaWattitunnin akkupaketti tai pari imaisemaan halpaasähköä, joka sitten kulutetaan kallinna aikana.

 

Kiinteät sähkösopimukset maksavat parin vuoden päästä yli 40snt/kWh

Ja sitten kuitataan, että tää on sähkön normihinta jossain Keski-Euroopassa, eli ei aihetta toimenpiteisiin Suomessa. Syökää vaan kakkua, kun on kaksi kuukautta 30 raatii pakkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille? On jo vesipula, kallista.

Vierailija
30/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ekana työttömiltä katkaistaan sähköt. Ei työtön tarvii sähköä koska ei maksa siitä vaan kela maksaa sen. Säästyy rahaa ja sähköä.

Mene sinä vaan datakeskukseen siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme yllätyneitä, että kansalaisten, yritysten verotus ja elinkustannukset nousevat ? 

Tv yllämystynyt Petteri

Yeah!

Vierailija
32/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkavastuulla. (Huutonaurua!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön riittävyys on tutkimuksen ennusteen mukaan koetuksella erityisesti alkutalven kylmillä säillä, jolloin kysyntä on kovimmillaan ja tuulivoiman tuotanto usein vähäistä.

Vai niin että oiskin tehty tyhmää energiapolitiikkaa? Hyvinvointivaltiosta loppuu sähkö.

Tuulivoiman saatavuutta voi myös rajoittaa lapojen jäätyminen, jota on tapahtunut jo aiemmin. Tuulivoimaa ei ole aivan suunniteltu koviin pakkasiin. 

Tuulimyllyn lapoihin olisi saanut lämmityksen estämään jäätymisen, mutta ei laitettu, säästettiin. 

Vierailija
34/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot 

Laivat 

Teollisuus 

Elintarvike jäähdytys

Valaistus 


Jne 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tulee data keskuksia kuin sieniä sateella ja politikot vakuuttelevat että sähköä riittää ja siirto verkot ovat riittävät.

Vierailija
36/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datakeskusten rakentaminen välittömästi keskeytettävä ja jo suunnitellut hankkeet jäihin heti!

Vierailija
37/37 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä läpimädässä valehtelevien kusettajien maassa ei ole enää mitään puolustamisen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän