Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä soittimen hankkisi kesäpäivien kuluksi?

Vierailija
22.06.2026 |

Jäin keväällä työttömäksi ja vielä pitäisi jaksaa yli 2 kuukautta ennen kuin syyskauden harrastukset pyörähtää käyntiin. Kauniina kesäpäivinä on kiva ulkoilla, mutta sadepäivät 4 seinän sisällä masentaa. Tekisi mieli hankkia joku soitin, jota voisin opetella soittamaan vaikka Youtube-videoiden avulla. Mutta mikä soitin kannattaa hankkia? Ukulele, huuliharppu, nokkahuilu vai joku muu? Budjetti on mieluiten parin kympin luokkaa, mutta ehdoton yläraja on 100 €. Käytetty soitin kelpaa myös hyvin. En tavoittele välttämättä kummoistakaan soittotaitoa, vaan tarkoituksena on lähinnä saada vaihtelua ja mielekästä tekemistä kesäpäiviin. Soitin saa siis olla haastava, muttei niin haastava ettei tuntikausien ahkeran harjoittelunkaan jälkeen huomaa mitään kehitystä. Onko kellään laittaa hyviä ehdotuksia kehiin? 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosketinsoitin

Vierailija
2/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DJ:n vehkeet. Perusteet on helppo oppia ja voit saada lisätuloa keikoista.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banjo, didgeridoo, shamaanirumpu, munniharppu, säkkipilli, vaihtoehtoja riittää.

Vierailija
4/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.

Vierailija
5/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DJ:n vehkeet. Perusteet on helppo oppia ja voit saada lisätuloa keikoista.

 

Työttömyys ja lisätulot keikoista on äärimmäisen vaarallinen yhdistelmä. 

Vierailija
6/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummut niin naapuritkin saa piristystä elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mega ukulele 😀

Vierailija
8/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pajupilli! Isäni opetti aikanaan, en osaisi enää tehdä ja saattaa olla  rikollista katkoa oksia luonnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandoliini 

Vierailija
10/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.

Oletko muuten sitä sukupolvea joka joutui koulussa opettelemaan nokkahuilun soittamista?

Minä vietän paljon aikaa maalla ja pakkasin (muka) nokkahuilun mukaan tänne että voisi sillä harjoitella rauhassa muita häiritsemättä, mutta huiluapa ei löydy mistään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MP3 

Vierailija
12/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mozart soitti cembaloa ja fortepianoa. Klavikordi ja alttoviulu. Toisaalta halvempia soittimia on listattu soitinkauppoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla. 

Vierailija
14/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella? Käytetty kiinalainen viulu. Uudet kielet tosin maksaa enemmän, samoin kelvollinen jousi. Mutta siitä kiva peli, että sen kuulee heti kun soitto alkaa kulkemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime viikolla kirppikseltä hyväkuntoisen nokkahuilun 2 eurolla ja se on ainakin yllättävän vaikea soitin. En tiedä mitä teen väärin vai onko nokkahuilussani jotain vikaa, kun nuotit menee usein kohdalleen mutta välillä ääni on kaukana siitä mitä pitäisi. Olen pystynyt päättelemään vain sen, että ääni on liian korkea jos puhallan liian kovaa, mutta se ei selitä läheskään kaikkea. Joka tapauksessa nokkahuilu vaikuttaa ihan hauskalta peliltä, ja uskoisin että siitä saa ainakin hintansa verran hupia, jos uuden soittimen opettelu kiinnostaa.

Oletko muuten sitä sukupolvea joka joutui koulussa opettelemaan nokkahuilun soittamista?

Minä vietän paljon aikaa maalla ja pakkasin (muka) nokkahuilun mukaan tänne että voisi sillä harjoitella rauhassa muita häiritsemättä, mutta huiluapa ei löydy mistään...

En muista, että olisin koskaan soittanut nokkahuilua koulussa. Ala-asteella kokeiltiin ainakin rumpuja, ksylofonia ja kannelta ja yläasteella keskityttiin kitaran alkeisiin. 

Vierailija
16/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla. 

Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.

Vierailija
17/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiellettiin yhtiökokouksessa parveketupakointi ja grillaus. Hankin kesän kunniaksi säkkipillin ja olen soittanut partsilla koko kesän.

Vierailija
18/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.thomann.fi/thomann_tr5_bbtaschentrompete.htm

 

Budjetti ylittyy, mutta iloa piisaa senkin edestä.

Vierailija
19/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään soitinta jos asut kerros- tai rivitalossa. Tai no, korkeintaan elektroninen kosketinsoitin jota voi soittaa kuulokkeet päässä.

Vierailija
20/44 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kitara on kiva, jos tykkää laulaa samalla. 

Ukulele on helpompi, halvempi ja menee pienempään tilaan.

Minäkin ehdotan ukulelea. Se on nokkahuilua mukavampi myös seinänaapureille, jos sellaisia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi