Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häihin vai hautajaisiin?

Vierailija
22.06.2026 |

Nyt kävi todella huono tuuri.

 

Oma mummoni kuoli.  Olen kaasona häissä lauantaina 4.7., mutta nyt mummon hautajaiset on sovittu perjantaille 3.7.. Molemmat aivan eri puolilla Suomea - ei fyysisesti mahdollista päästä molempiin näin autottomana. Hautajaisia ei kuulemma pysty pitämään muulloin papin tiukkojen aikataulujen vuoksi.

 

Morsian ei ollut lainkaan halukas kuulemaan, etten välttämättä pääse paikalle näin lyhyellä varoitusajalla. Haluaisin myös kovasti sinne... Kyseessä erittäin läheinen ja hyvä ystävä. Häitä on suunniteltu niin kauan! Mutta toisaalta hautajaiset tuntuvat tärkeämmiltä ja saan sukulaisten vihat niskaan, mikäli jätän menemättä.

 

Kumpiin "juhliin" itse menisitte ja miksi (perustelut)? Olenko hölmö, kun edes mietin noita häitä?

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohditte yhden neuvon: jollei ap:lla lla ajokorttia, hänellä on vielä yli viikko aikaa hankkia se.

Vierailija
142/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene häihin, ne on sovittu aiemmin ja et selvästikään ole niin tärkeä vieras hautajaisiin, että sinulta olisi kysytty, onko ajankohta ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset perjantaina, miten et muka ehdi häihin lauantaiksi?

Luetun ymmärtäminen!

Vierailija
144/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin hautajaisiin, jos mummo oli läheinen ja tärkeä.'

Koska olisin kaaso, tekisin kaikkeni, että morsian saisi jonkun toisen henkilön avukseen kaasolle kuuluvissa asioissa. Tämä kaaso tulee matkan takaa, morsiamella on todennäköisesti, toivottavasti,   omalla paikkakunnalla joku läheinen ja luotettava henkilö, joka voi ottaa tehtävän ja soveltaa sitä tilanteen mukaan.

Oikea ystävä kunnioittaa ystävänsä päätöstä, eivätkä hänen häänsä mene pilalle tästä syystä. Vaikka harmittaakin.  Elämä on.

Jos on realistista eli saa kyydin, ehtii ja jaksaa, voi tietenkin suunnitella tiukan aikataulun ja yrittää ehtiä molempiin. 

Jos jaksaa ja arvelee pääsevänsä häätunnelmaan, tässä tapauksessa  apukaasoa taidetaan kuitenkin tarvita.

 

'

Vierailija
145/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahta sanaa - hautajaisiin, kunnioituksesta isoäitiä kohtaan.

Vierailija
146/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos julkisilla (juna, bussi, lentokone) ei pääsisi matkaamaan, vuokraisin auton ja menisin molempiin.

 

Jos olisi aivan pakko valita, niin valitsisin häät. Menisin sitten myöhemmin hautaanlaskuun, tai miksi sitä kutsutaankaan.

Aika moni ikäihminen haluaa edelleen perinteisen arkkuhautauksen, joka toimitetaan siunaustilaisuuden yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/148 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään ottanut kantaa siihen miksi hän ei voisi vuokrata tai lainata autoa? Jankuttaa vain välimatkasta ja julkisen liikenteen puutteesta.

Vierailija
148/148 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vieläkään ottanut kantaa siihen miksi hän ei voisi vuokrata tai lainata autoa? Jankuttaa vain välimatkasta ja julkisen liikenteen puutteesta.

Vastasihan hän, että ei ole mahdollista 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi