Kun opetatte pienelle lapselle esim. että on OK itkeä...
Niin missä vaiheessa lapsen kasvettua isommaksi opetatte, että ei olekaan OK itkeä, maailma on kova ja sitä vastaan pitää olla kova itsekin, ja ettei mihinkään ulkopuoliseen apuun voi luottaa vaan pitää pärjätä itse?
Kommentit (4)
3-vuotias poikani välillä itkeskelee pelkkää tyytymättömyttään, jolloin käsken lopettaa sellaiset naisten jutut. Sanon aina pojalle että naiset itkee turhaan, kun eivät ole mihinkään tyytyväisiä, eikä hänen pidä oppia sitä äidiltä.
Olen pyrkinyt opettamaan, että isän luona unohdetaan äiti-jutut. Kun selittää kunnolla, niin pieni lapsikin ymmärtää, ettei vika ole hänessä, vaan siinä että hän on oppinut äidiltä huonoja tapoja.
Silloin yleensä itkukin loppuu ja tulee parempi mieli, kun ymmärtää että kaikki on hyvin, eikä äiti ole paikalla, niin häneen ei tarvitse yrittää tehdä vaikutusta.
Lapselle pitää opettaa noin 3-vuotiaasta että itkeminen on homojen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
3-vuotias poikani välillä itkeskelee pelkkää tyytymättömyttään, jolloin käsken lopettaa sellaiset naisten jutut. Sanon aina pojalle että naiset itkee turhaan, kun eivät ole mihinkään tyytyväisiä, eikä hänen pidä oppia sitä äidiltä.
Olen pyrkinyt opettamaan, että isän luona unohdetaan äiti-jutut. Kun selittää kunnolla, niin pieni lapsikin ymmärtää, ettei vika ole hänessä, vaan siinä että hän on oppinut äidiltä huonoja tapoja.
Silloin yleensä itkukin loppuu ja tulee parempi mieli, kun ymmärtää että kaikki on hyvin, eikä äiti ole paikalla, niin häneen ei tarvitse yrittää tehdä vaikutusta.
Toivottavasti olet provo. Lapsi hämmentyy jos vanhemmilla on kovin erilaiset kasvatusmetodit, eikä lapsi opi tuolla tyylillä arvostamaan muita.
Missäs sinä itse olet kasvanut? Herranen aika, kyllä lapsi oppii ihan itsekseen, mitä isompana itketään ja kuinka ryhmässä käyttäydytään. Säälin sinua.