Millainen ihminen on kateellinen työttömille?
Työttömän elämä
-köyhyys
-syrjäytyminen
-vihan kohde
-työnantajat eivät halua palkata
-työnantajat haluaa ilmaiseksi orjaksi (edellinen)
Työläisen elämä
+Ei tarvitse elää köyhyydessä
+Ei kärsi syrjäytymisestä
+Kukaan ei vihaa
+Työelämässä haluttuja
+Työläiselle maksetaan palkkaa
Kommentit (115)
No esim vaikka köyhempi, joka tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.
Tuhansia euroja? Ei Jeesus soikoon tätä suhteellisuudentajun ymmärtämättömyyttä.
PS. Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi sitä ironiaa, että aina kun kristillisyyttä korostava henkilö puhuu taivaasta, on taivas sellainen Onnela jossa kukaan ei kärsi ja kaikki ovat onnellisia. Mutta, heti kun joku ehdottaa jotain millä edistää maanpäällisen elämän hyvinvointia, on se yhtäkkiä jotain aivan kamalaa
Kyllä se on tuhannen euron takuueläke minkä ikityötön saa tekemättä päivääkään työtä kun taas esim 25-30 v pienellä palkalla työtä tehnyt saa saman eläkkeen.
Ei Jeesus soikoon tätä suhtellisuustajun ymmärtämättömyyttä !
Puhuit tuhansista. Et tuhannesta. Vai eikö selkäranka kestä seistä omien sanojen takana?
Moni työtön sitäpaitsi saa vain sen n 600e/kk, ei edes tuhatta euroa.
En ymmärrä, miten joku voi olla kateellinen tuollaisesta summasta. Saan huonosti palkattuna siivoojanakin triplamäärän rahaa kuussa. Ei tulisi mieleenkään jättäytyä työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.
Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!
Ja mä voin ottaa tuon siivouspaikan itselleni mieluusti. Kerta hän on loppuunpalanut, on hänellä kokopäivätyö. Sellaista kaipaan. Voin muuttaakin, jos työ on liian kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Loppuunopalamassa oleva siivooja.
Miksi? Työtön ei voi valita osaansa. Sinä voi aina erota osaltasi työn ikeestä. Tervetuloa joukkoon tummaan, jos niin kadehduttaa!
Sehän se aina onkin. Valitetaan siitä kuinka "helppoa" ja "huoletonta" työttömän elämä on, mutta silti ne työssä käyvät eivät työttömiksi halua. Mistäköhän mahtaa johtua?
Esimerkiksi siitä, että palkkatulojen käytöstä saat päättää ihan itse.
Niin, eli työttömän elämä ei kelpaakaan sitten, jos halutaan työssäkäyvän edut.
Olen kateellinen, koska työeläkkeen ei yli 40-vuoden työurani jälkeen ole kovinkaan paljon suurempi kuin kansaneläke lisineen.
Vituttaa, että joku kotiäiti saa saman.
Vierailija kirjoitti:
Esim palstan ikuinen työtön junttiukko
Miten työtön on työttömälle kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pienipalkkainen, jonka palkka on sama, kuin tt-tuki ja joka asuu vaatimattomammin, kuin ikuistyötön ja joutuu kuuntelemaan työttömien jatkuvaa aiheetonta valitusta.
Missä kokoaikatyössä palkka on sama kuin toimeentulotuki?
Kiinalaisen ravintolan kokilla, joka työskentelee sikäläisen mafian palkkaamana
Ehkä kiinalaisen ravintolan kokin kannattaisi palata sitten kotimaahansa.
En usko, että tämä kiinalaisen ravintolan alipalkattu kokki on kuitenkaan vauvalla työttömiä haukkumassa, ne haukkujat on ihan suomalaisia.
Olin 6kk sitten vielä ihan arvostetussa työssä ja suht hyvä palkka. Osasin ja piti sisäistää paljon asioita. Tuli yhtäkkiä muutosneuvottelut. Toimintoja lopetettiin. Nyt työtön. Muutuinko yhtäkkiä kaikeksi surkeaksi mitä luettelet?
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen, koska työeläkkeen ei yli 40-vuoden työurani jälkeen ole kovinkaan paljon suurempi kuin kansaneläke lisineen.
Vituttaa, että joku kotiäiti saa saman.
Olet siis kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta työtä tekevä pientä palkkaa saava raataja on kateellinen tuhansien eurojen tukia nostavalle kotona makoilevalle työn vieroksujalle.
Kyllähän tämä on se mikä ärsyttää. Ja sitten jäätäviä veroja maksavaa työntekijää ärsyttää myös kun joku nostaa tuhansia euroja kun itse maksaa samasta summasta karmea verot. He kuvittelevat että kaikki työttömät saavat tuhansia euroja, vaikka jotkut joutuvat elämään pelkällä yleistuella.
Ei kukaan joudu elämään pelkällä yleistuella. Jos ei muuta omaisuutta tai rahaa ole, niin saa kyllä muitakin tukia. Tuista menee myös enemmän veroja kuin palkasta.
Miten niin ei joudu? Tottakai joutuu. Ihan omien sanojesi mukaan, vain jos ei ole muuta omaisuutta, saa muita tukia.
Työttömällä voi ihan hyvin olla maksettu asunto eikä saa muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Olin 6kk sitten vielä ihan arvostetussa työssä ja suht hyvä palkka. Osasin ja piti sisäistää paljon asioita. Tuli yhtäkkiä muutosneuvottelut. Toimintoja lopetettiin. Nyt työtön. Muutuinko yhtäkkiä kaikeksi surkeaksi mitä luettelet?
Kelaloinen mene töihin.
Töitä hänenkin on vaikea saada,vaikka olisi kuinka koulutettu ja pitkä työ kokemus. Hyvä,jos sinulla on säästöjä. Jos haet joskus jotain tukea. Säästöt katsotaan siihen tulona KSI jo omaisuus. Työttömänä elämä ja arki on ihan kiinni omista itsestäsi. Rahaa ei vaan siihen malliin enää ole
Kateus ei ole koskaan hyvä asia.Ihminen voi toivoa, haaveilla , haluta, yrittää saada elämästään sellaisen ,mikä olisi itselleen paras. Silloinkaan ei saisi olla itsekäs tai omahyväinen. Niinkuin meidän nykyinen hallitus. Hyvä olisi muistaa lähimmäisen rakkaus
Edelleenkään, kukaan ei heitä pakota orjatöihin. Suomessa on näin hyvä tilanne, jossain kurjassa, köyhässä maasa tilanne on vähän toinen.
Mitä jos alkaisit pitää omia puoliasi alistumisen ja toisten syyttelyn sijaan?