Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks terveelliset ruuat kuten lohi ja pähkinät on niin kalliita?

Vierailija
20.06.2026 |

Toki en halua lohen ryöstökalastusta ja pähkinänviljely vie maapallon vesivaroja, mutta ärsyttää kun kaikki ravotsemusssuositukset käskevät puputtamaan joitakin pähkinöitä, mutta ne on vastaavasti kallitakin sit.

 

Ja ärsyttää nähdä instakuvissa joitain terveellisiä bowleja joissa on 3 eri TUORETTA marjaa. Joo, ei suomalaisia mansikoita ja pensasmustikoita joka kuussa edes saa, ja hintakin on ainakin mansikoissa kova.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?

Xtra suolapähkinät 98 senttiä pussi.

Nuo ovat maapähkinöitä, jotka eivät oikeasti ole edes pähkinöille sukua, pönttö. Hassel-, cashew- ja saksanpähkinät muiden oikeiden pähkinöiden kanssa painivatkin hinnaltaan aivan eri sarjassa. Nuo terveysväittämät koskevat nimenomaan oikeita pähkinöitä, ei maapähkinöitä.

Xtra cashewpähkinät 11,58 €/kg, ei kovin kalliitta koska pähkinöitä ei syödä kuin vähän kerralla.

Niissä vaan on se vika, kun niitä syö päivässä vain vähän kerrallaan, pussin loppupuoli härskiintyy pientalouksissa. Härskiintynyt pähkinä on kamala makuelämys, monella lajilla on käynyt noin. Saksanpähkinät ovat kamalimpia. Arimexin cashewpähkinäpussien sisältä taas lemahtaa aivan hirveä haju, mitä lienevätkään survoneet säilymisen takia noihin, muissa merkeissä hajua on harvoin.

Vierailija
82/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯

Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Ostin koska voin 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯

Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Mene jo muualle. Anna meidän keskustella rauhassa.

Eihän tässä sun aloittamassasi ketjussa keskustele ketään muuta kuin sinä itse enää. Kommentoit 2. persoonassa ja 3. persoonassa. 🥱🥱🤪🤪

Vierailija
84/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯

Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Ostin koska voin 😁

Kuinka sä jaksat vaan kommentoida omiin viesteihisi kun tää lopahti jo koko keskustelu.

Vierailija
85/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa oli eilen pakastettuja kirjolohifileitä 9,90/ kg. 

Niin, kaipa sitä pitää vaan metsästää tarjouksia. Mutta ennen juhannusta oli S-marketissa lohi 24,90/kg, sais tippua puoleen...

Mikä osuuskauppa myy noin kalliita lohia? Itä-Suomessa koko alueella duopolin kaupoissa kaikki lohet ovat olleet koko vuoden kympin kahta puolta. Vai luuletko sinä, että lohen hinta on vain fileen hinta? Jos joku sanoo, että lohi maksaa kympin, hän tarkoittaa kokonaista lohta. Jos on kyse fileroidusta, silloin täytyy sanoa että lohilfileen hinta oli se ja se. Nuo ovat kaksi täysin erilaista tuotetta.

Vierailija
86/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi ei ole millään mittapuulla kallista ja kaiken lisäksi jatkuvasti tarjouksessa. 

30€ kilo. Aika kallista.

Osta punaisen hintalapun lohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastu itseesi. Upea olento? Kannattaa pitää vireessä tuo monimutkainen keho. Mieli, minuus ytimessä, se on hyvä hallita ajatuksin ja tiedonhankinnalla. Keho on ansainnut parasta pitääkseen minuutesi ulkoasua ja elimistön toimia yllä. Pähkinät ja lohta, ne ovat hyvää ravintoa. Säädä mielesi vireeseen jossa valitus haihtuu toiminnan pauhuun ja tekemisen iloon. Pähkinät eivät ole kalliit, ne ovat arvokas lisä ravintosi. Lohi ei ole kallis, se on arvokala, sinun henkesi edestä kalastettu. 

Vierailija
88/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän