Miks terveelliset ruuat kuten lohi ja pähkinät on niin kalliita?
Toki en halua lohen ryöstökalastusta ja pähkinänviljely vie maapallon vesivaroja, mutta ärsyttää kun kaikki ravotsemusssuositukset käskevät puputtamaan joitakin pähkinöitä, mutta ne on vastaavasti kallitakin sit.
Ja ärsyttää nähdä instakuvissa joitain terveellisiä bowleja joissa on 3 eri TUORETTA marjaa. Joo, ei suomalaisia mansikoita ja pensasmustikoita joka kuussa edes saa, ja hintakin on ainakin mansikoissa kova.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.
Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?
Xtra suolapähkinät 98 senttiä pussi.
Nuo ovat maapähkinöitä, jotka eivät oikeasti ole edes pähkinöille sukua, pönttö. Hassel-, cashew- ja saksanpähkinät muiden oikeiden pähkinöiden kanssa painivatkin hinnaltaan aivan eri sarjassa. Nuo terveysväittämät koskevat nimenomaan oikeita pähkinöitä, ei maapähkinöitä.
Jäitkö ilman lääkitystä , vai saatko vasta 19 jälkeen medisiinit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Ja sä luulet olevasi joku mainio ja nerokas Sherlokki joka tuntee jokaisen tänne kirjoittavan.
Mee sinne Ylikselle tai Suomi24:een arvuuttelemaan ja provoileman, äläkä pilaa mammapalstaa.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on korkea kilohinta!
Ei ole ap ressukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Ja sä luulet olevasi joku mainio ja nerokas Sherlokki joka tuntee jokaisen tänne kirjoittavan.
Mee sinne Ylikselle tai Suomi24:een arvuuttelemaan ja provoileman, äläkä pilaa mammapalstaa.
Sä puupää touhotat näitä vanmaisia aloituksia täällä aamusta iltaan. Mees ny pyytämään hoitsulta sun lääkkees. Kipin kapin nyt.
Prismassa oli eilen pakastettuja kirjolohifileitä 9,90/ kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Ja sä luulet olevasi joku mainio ja nerokas Sherlokki joka tuntee jokaisen tänne kirjoittavan.
Mee sinne Ylikselle tai Suomi24:een arvuuttelemaan ja provoileman, äläkä pilaa mammapalstaa.
Se olet sinä, joka pilaa tän palstan. Ilmoitan asiattomaksi. Sä kirjoittelet puutaheinää ja syötät pajunköyttä vanmainen.
Onko muita joita ärsyttää Instan, terveysuutisoinnin tai mainosten puuro-bowlit?
Kuka jaksaa, kellä on aikaa tai rahaa väsätä arkiaamuina jotkut mansikka-kiivi-pähkinä-pensasmustikka -raidat puolikuun muotoon puuron päälle? Mä heitän pakastemustikoita tai -vadelmia kiireessä kasan puuroon ja pyöräytän vielä mikrossa että ne marjat sulaa, mutta ei siinä ole estetiikan kans mitään tekemistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Ja sä luulet olevasi joku mainio ja nerokas Sherlokki joka tuntee jokaisen tänne kirjoittavan.
Mee sinne Ylikselle tai Suomi24:een arvuuttelemaan ja provoileman, äläkä pilaa mammapalstaa.
Se olet sinä, joka pilaa tän palstan. Ilmoitan asiattomaksi. Sä kirjoittelet puutaheinää ja syötät pajunköyttä vanmainen.
Painu muualle. Mä aloitin terveysaiheisen ruokaketjun, jos on vaikeaa olla ihmisiksi niin ala kalppia tästä mun ketjusta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joita ärsyttää Instan, terveysuutisoinnin tai mainosten puuro-bowlit?
Kuka jaksaa, kellä on aikaa tai rahaa väsätä arkiaamuina jotkut mansikka-kiivi-pähkinä-pensasmustikka -raidat puolikuun muotoon puuron päälle? Mä heitän pakastemustikoita tai -vadelmia kiireessä kasan puuroon ja pyöräytän vielä mikrossa että ne marjat sulaa, mutta ei siinä ole estetiikan kans mitään tekemistä. :D
Mitä sä sekoilet? Ei tässä oo mistään puuroista ny kysymys arvon a u t i s ti- vanmainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.
Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.
Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."
Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn.
Oletko prsaukinen osastoasukki?
Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.
Ei sulla ole perhettä eikä kavereita. 😁
Ja sä luulet olevasi joku mainio ja nerokas Sherlokki joka tuntee jokaisen tänne kirjoittavan.
Mee sinne Ylikselle tai Suomi24:een arvuuttelemaan ja provoileman, äläkä pilaa mammapalstaa.
Se olet sinä, joka pilaa tän palstan. Ilmoitan asiattomaksi. Sä kirjoittelet puutaheinää ja syötät pajunköyttä vanmainen.
Painu muualle. Mä aloitin terveysaiheisen ruokaketjun, jos on vaikeaa olla ihmisiksi niin ala kalppia tästä mun ketjusta. -ap
Onko sinulla kenties suuruudenharhoja? Kaikki tietää, että olet vanmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joita ärsyttää Instan, terveysuutisoinnin tai mainosten puuro-bowlit?
Kuka jaksaa, kellä on aikaa tai rahaa väsätä arkiaamuina jotkut mansikka-kiivi-pähkinä-pensasmustikka -raidat puolikuun muotoon puuron päälle? Mä heitän pakastemustikoita tai -vadelmia kiireessä kasan puuroon ja pyöräytän vielä mikrossa että ne marjat sulaa, mutta ei siinä ole estetiikan kans mitään tekemistä. :D
Mitä sä sekoilet? Ei tässä oo mistään puuroista ny kysymys arvon a u t i s ti- vanmainen
Ihan oikeesti. Jos sulla on ongelmia tai et saanu pesää juhannuksena, niin älä tuu mun ketjuun ulisemaan. Tässä keskustellaan terveellisen ruuan hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joita ärsyttää Instan, terveysuutisoinnin tai mainosten puuro-bowlit?
Kuka jaksaa, kellä on aikaa tai rahaa väsätä arkiaamuina jotkut mansikka-kiivi-pähkinä-pensasmustikka -raidat puolikuun muotoon puuron päälle? Mä heitän pakastemustikoita tai -vadelmia kiireessä kasan puuroon ja pyöräytän vielä mikrossa että ne marjat sulaa, mutta ei siinä ole estetiikan kans mitään tekemistä. :D
Mitä sä sekoilet? Ei tässä oo mistään puuroista ny kysymys arvon a u t i s ti- vanmainen
Ihan oikeesti. Jos sulla on ongelmia tai et saanu pesää juhannuksena, niin älä tuu mun ketjuun ulisemaan. Tässä keskustellaan terveellisen ruuan hinnoista.
Ne sun mainitsemat ruuat on halpoja. Miksi tollaiselle vanmaiselle annetaan mahdollisuus avata keskusteluja? Sulle banni a.s.a.p
Ap sä oot selkeesti jälkeenjäänyt eläkeläinen. 😁
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli eilen pakastettuja kirjolohifileitä 9,90/ kg.
Niin, kaipa sitä pitää vaan metsästää tarjouksia. Mutta ennen juhannusta oli S-marketissa lohi 24,90/kg, sais tippua puoleen...
Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli eilen pakastettuja kirjolohifileitä 9,90/ kg.
Niin, kaipa sitä pitää vaan metsästää tarjouksia. Mutta ennen juhannusta oli S-marketissa lohi 24,90/kg, sais tippua puoleen...
Voi voi sentään. Voi voi sentään. Keh vana näki lohta kaupassa hintaan 24,9 euroa.
Ei sitä hintaa enää voi tiputtaa kun se oli ja meni jo. Juna meni jo, ja ap jäi asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯
Tyhmästä päästä kärsii lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ostin juhannuksena yhden fileen leppäsavustettua lohta ja maksoi 55€ 🤯
Tyhmästä päästä kärsii lompakko.
Mene jo muualle. Anna meidän keskustella rauhassa.
Xtra cashewpähkinät 11,58 €/kg, ei kovin kalliitta koska pähkinöitä ei syödä kuin vähän kerralla.