Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks terveelliset ruuat kuten lohi ja pähkinät on niin kalliita?

Vierailija
20.06.2026 |

Toki en halua lohen ryöstökalastusta ja pähkinänviljely vie maapallon vesivaroja, mutta ärsyttää kun kaikki ravotsemusssuositukset käskevät puputtamaan joitakin pähkinöitä, mutta ne on vastaavasti kallitakin sit.

 

Ja ärsyttää nähdä instakuvissa joitain terveellisiä bowleja joissa on 3 eri TUORETTA marjaa. Joo, ei suomalaisia mansikoita ja pensasmustikoita joka kuussa edes saa, ja hintakin on ainakin mansikoissa kova.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Vierailija
42/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki-vanmainen on hyvä ja menee iha ite poimimaan marjansa. Nyt on hyvä kesä menoillaan. Ei tartte sit uikuttaa vauvapalstalla. Vai päästääkö ne sieltä suljetulta marjaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.

Vierailija
44/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Vierailija
45/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi ei ole millään mittapuulla kallista ja kaiken lisäksi jatkuvasti tarjouksessa. 

30€ kilo. Aika kallista.

Kirjolohi 8€/kg

Vierailija
46/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi ei ole millään mittapuulla kallista ja kaiken lisäksi jatkuvasti tarjouksessa. 

30€ kilo. Aika kallista.

Kirjolohi 8€/kg

Täällä oli just 5.90 euroa kilohinta. 😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?

Vierailija
48/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?

Katso paviaani netistä. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisten ruokien, kuten lohen ja pähkinöiden, korkea hinta johtuu pääasiassa vaativasta tuotannosta, rajallisesta tarjonnasta, hitaasta kasvusta ja pitkistä kuljetusketjuista.

Toisin kuin pitkälle jalostetut teolliset ruoat, nämä raaka-aineet vaativat paljon resursseja ja ovat alttiita luonnonilmiöille.

Ja kun ne on brändätty terveellisiksi ja "kalliiksi" niin terveysuskovainen kyllä maksaa reippaankin katteen. 

Luulisitko jonkun halvan terveystuotteen tulevan suosituksi.

Maapähkinöitä lukuun ottamatta pähkinät eivät ole olleet edullisia koskaan. Ei liity nykyiseen terveystrendiin.

 

Ja lohi ei ole kallista.

Eikä maapähkinä ole oikeasti edes pähkinä. Se on sukua herneelle.

Vierailija
50/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohi ei ole millään mittapuulla kallista ja kaiken lisäksi jatkuvasti tarjouksessa. 

30€ kilo. Aika kallista.

Paikallisessa lähiökaupassa 14 euroa kilo.

C- leikattu lohifilee. En ota kantaa onko se paljon vai vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.

Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."

Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn. 

Vierailija
52/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?

Xtra suolapähkinät 98 senttiä pussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en syö kalaa enkä ole niin hölmö, että maksaisin 5€ pikkuisesta pähkinapussista mitä ei tarvittu yhtään mihinkään ennenkuin keksittiin taas uusi suomalainen "ruokasuositus". Ei sillä, tykkäisin kyllä esim. pähkinäkastikkeesta, mutta näillä hinnoilla ei kannata.

Täällä on cashew pähkinät alle 6 euroa. Siinä on 500g

Vierailija
54/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.

Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."

Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn. 

Oletko prsaukinen osastoasukki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Muut kustannukset ja tarvii rahaa. Money talks.

Vierailija
56/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisten ruokien, kuten lohen ja pähkinöiden, korkea hinta johtuu pääasiassa vaativasta tuotannosta, rajallisesta tarjonnasta, hitaasta kasvusta ja pitkistä kuljetusketjuista.

Toisin kuin pitkälle jalostetut teolliset ruoat, nämä raaka-aineet vaativat paljon resursseja ja ovat alttiita luonnonilmiöille.

Ja kun ne on brändätty terveellisiksi ja "kalliiksi" niin terveysuskovainen kyllä maksaa reippaankin katteen. 

Luulisitko jonkun halvan terveystuotteen tulevan suosituksi.

Maapähkinöitä lukuun ottamatta pähkinät eivät ole olleet edullisia koskaan. Ei liity nykyiseen terveystrendiin.

 

Ja lohi ei ole kallista.

Eikä maapähkinä ole oikeasti edes pähkinä. Se on sukua herneelle.

Syöhän vanmainen niitä herneitä. 😁

Vierailija
57/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itselle vaan pomppaa silmiin joka ikinen terveyssuositus, joka suunnilleen tyrkyttää palkokasveja ja pähkinöitä.  Pavut on pahoja, herneet ja linssit menettelee, pähkinöitä söisin mutta hinta on kova. 

 

Mä osaan kohta jokaisen terveyssuosituksen ulkoa: "nauti runsaasti palkokasveja ja pähkinöitä ja rasvaista kalaa, niissä on D-vitamiinia ja tyydyttymättömiä ja tyytymättömiä rasvahappoja. Kasviksia 5 kg päivässä, satokausi huomioiden, tyytymättömiä rasvoja ja öljyjä vaan. Ei punasta lihaa ja mieti tarkkaan vedätkö kanaakaan nassuun."

Joo, joka paikassa sama setti :D

Vierailija
58/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen vaikka lohi olisi jauhelihan kanssa samoissa hinnoissa niin ei selitä miksei ole halvempaa koska kaloja on helpompi ja nopeampi kasvattaa.

Kinaa ap sen osastonhoitsun kanssa tästä asiasta.

Mitä sä mussutat? Jonkun sanan "toki" takia? Käytän yhtä usein palstalla sanoja "tietty ja tietysti."

Ihan perhettäni ruokin ja yritän syödä itsekin terveellisesti ja sillä näitä kysyn. 

Oletko prsaukinen osastoasukki?

Mikäs suakin vaivaa? Menikö juhannus perseelleen? Mä vietin sen perheeni ja tuttujen kanssa.

Vierailija
59/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista? Kirjolohi on halvempaa kuin naudan jauheliha ja pähkinöitä saa ison pussin parilla eurolla.

Mistä? Mistä saa ison pussin pähkinöitä tuohon hintaan?

Xtra suolapähkinät 98 senttiä pussi.

Nuo ovat maapähkinöitä, jotka eivät oikeasti ole edes pähkinöille sukua, pönttö. Hassel-, cashew- ja saksanpähkinät muiden oikeiden pähkinöiden kanssa painivatkin hinnaltaan aivan eri sarjassa. Nuo terveysväittämät koskevat nimenomaan oikeita pähkinöitä, ei maapähkinöitä.

Vierailija
60/88 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on korkea kilohinta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä