Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään jonka suvussa/tuttavapiirissä ei olisi alkoholistia?

Vierailija
20.06.2026 |

Siinäpä kysymys tulikin 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, mutta ei tarkoita ongelmattomuutta tai traumattomuutta

Vierailija
2/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Aiemmin yhdellä ystävällä oli ongelmia alkoholin kanssa, mutta hän on onneksi päässyt niistä yli. Isän vaimo oli alkoholisoitunut, mutta isän kuoltua emme ole enää olleet tekemisissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietääkseni ole. Tunnen yhden ainoan absolutistin, mutta en yhtään alkoholistia. Tai ehkä yksi sukulaiseni oli niillä rajoilla, mutta hän on kuollut.

Vierailija
4/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti tuttavapiirissä on, mutta suvussa ei ole. Mun molemmissa suvuissa on jotenkin sellainen ominaisuus, että ei sairasteta riippuvaisuuksia. Onko geneettistä vai mitä, en tiedä. Muita ongelmia on kyllä.

Vierailija
5/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alkoholisteja suvussa. Hulluja kyllä on

Vierailija
6/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sellaiset on jääneet taka-alalle, ei olla yhteyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää yli 20 vuoteen ollut. Vaarini oli alkoholisti ja kuoli ennen syntymääni. Appiukko oli alkoholisti ja hän kuoli 2004.

Vierailija
8/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussa jo vuosisatoja ei muita paljon olekkaan kun pontikan keittäjiä ja alkoholisteja muuten vaan vinksahtaneita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Osa ei juo ollenkaan koska raivoraittius, oman itsen pelko (aiheellinen), jne. 

Sivistyneemmät käyttävät silloin tällöin omiin tarkoitusperiinsä. Itse verkostoitumistarkoituksessa suhteellisen harvoin ja silloin tällöin jos tarvitsee saada työssä tehtyä jonkinlaista breakthroughta mikä vaatii aivojen täysnollaamista. Käytännössä näissä kyllä sitten läträtään aika rankasti, sillä pelaan ns. kovassa sarjassa. Mutta en tee tätä hupimielessä eikä sinänsä kiinnosta koko touhu muuten, tuolloinkin lähinnä velvoitteesta. 

Vierailija
10/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suvussa jo vuosisatoja ei muita paljon olekkaan kun pontikan keittäjiä ja alkoholisteja muuten vaan vinksahtaneita. 

Alkoholi tai mikään muu päihde ei ole sinänsä mielestäni ongelmallinen kuin silloin, jos siitä tulee itse tarkoitus. Ei sitä tarvitse niin paljoa käyttää ymmärtääkseen substanssin luonteen ja miten sitä voi käyttää renkinä korkeampien tarkoitusten tavoittelussa. Mutta sitten jos ryhtyy itse rengiksi alkoholille niin siitä ei hyvä heilu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää lähipiirissä ketään sellaista hengissä.

Olen vain minä itse.

Vierailija
12/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti tuttavapiirissä on, mutta suvussa ei ole. Mun molemmissa suvuissa on jotenkin sellainen ominaisuus, että ei sairasteta riippuvaisuuksia. Onko geneettistä vai mitä, en tiedä. Muita ongelmia on kyllä.

Kun niitä riippuvuksia ja harrastuksia on riittävästi niin mikään niistä ei muutu hallitsevaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoeno eli isoäitini veli oli, mutta hän kuoli viinaan 1980-luvun alkupuolella. Muita holisteja ei ole suvussa. Toki tiedän sellaisia muutoin, esimerkiksi peruskoulu- ja lukioaikainen opettajani, isän entinen työntekijä, sekä vanhempieni mökkinaapuri. Kaikki nämä tosin kuolleet viinaan vuosien saatossa, ysärillä tai 2000-luvun alkupuolella. Mökkinaapuri ehkä karkein tapaus, heiltä kuollut viinaan niin vanhemmat kuin aikuiset lapsetkin. Yksi lapsi taitaa olla enää elossa monipäisestä katraasta, muut on vieneet sahti, kilju ja pontikka.

Vierailija
14/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vasta kovassa sarjassa pelaan, koska teen ihmissuhdetyötä. Kerran kuussa vedän pään nollille. 

Alkoholisteja ei tuttavapiirissä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä alkoholisteja lähipiirissä on. Riippuvainen on hyvin, hyvin tarkka käyttäytymisestään sekä riippuvuutensa piilottelussa/vähättelyssä.

Vierailija
16/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On - meidän suku valmisti PONTIKKAA eli KORPIKUUSEN KYYNELEITÄ. 

Vierailija
17/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suvussa jo vuosisatoja ei muita paljon olekkaan kun pontikan keittäjiä ja alkoholisteja muuten vaan vinksahtaneita. 

Näemmä pojasta polvi paranee!

Vierailija
18/18 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä isovanhempien vanhempien tasolle, että löytyy. 

Ainakin isoäidin isä ja isoisän isä sekä toisenkin isoisän isä. 

Seuraavat sukupolvet ovat olleet raittiita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan