Jos vuokra ylittää Kelan hyväksymän rajan
maksaako Kela asumistukea siihen hyväksymäänsä rajaan asti vai onko niin, että sitten ei saa asumistukea ollenkaan?
Olen saanut tästä nyt kahdenlaista tietoa, enkä tiedä, mikä pitää paikkansa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa siihen rajaan asti ja loput maksat itse.
Ystäväni sanoo, ettei saa mitään asumistukea, koska vuokra ylittää Kelan rajan. Ihmettelen tätä, siksi kyselen.
Ap
saat asumistukea joka lasketaan siihen rajaan asti. Loppu vuokrasta tarvii itse maksaa siitä perusosasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joillekin tulee yllätyksenä että asumis- tai toimeentulotukea pitää hakea, kun olemattomilla tuloilla valittavat etteivät mitään saa. Todennäköisimmin kuitenkin jättävät tarinastaan tukiin vaikuttavia yksityiskohtia pois.
No niinpä, taitaa olla tilanne että "pappa betalar".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa siihen rajaan asti ja loput maksat itse.
Ei makseta rajaan asti, vaan hyväksyttävistä menoista 70% + omavastuu. 30% vuokrasta maksat itse ja sen lisäksi ylimenevän osan.
Toimeentulotuessa maksetaan rajaan asti 100% vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrarajat ovat jotta tuen saajat ottavat vastuuta... Eli maksat itse omistasi/toimeentulotuen perusosasta sen ylittävän osan.
Omavastuun lisäksi niin. Eli tuplavastuut, ellei löydy superedullista asuntoa...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi veronmaksajan pitää maksaa jonkun toisen aikuisen ihmisen asumiskulut.
Suomi kuuluu EU:hun. Ja noudattaa EU:n lakeja. Siihen kuuluu vapaa liikkuvuus ihmisillä. Se on tullut aika kalliiksi Suomen veronmaksajille. Kun 700000 ihmistä on tullut Kelan tuille ulkomailta. Myös terveydenhoito on tämän takia ylikuormittunut. Mutta sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa siihen rajaan asti ja loput maksat itse.
Ei makseta rajaan asti, vaan hyväksyttävistä menoista 70% + omavastuu. 30% vuokrasta maksat itse ja sen lisäksi ylimenevän osan.
Toimeentulotuessa maksetaan rajaan asti 100% vuokra.
Ketjussa oli kyse asumistuesta. Vain varattomat saavat toimeentulotukea.
Mikset saa asumistukea? Mikset saa yleistukea?