Jos vuokra ylittää Kelan hyväksymän rajan
maksaako Kela asumistukea siihen hyväksymäänsä rajaan asti vai onko niin, että sitten ei saa asumistukea ollenkaan?
Olen saanut tästä nyt kahdenlaista tietoa, enkä tiedä, mikä pitää paikkansa.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset syö köyhät
Miksei demarit, vihreät ja vasemmisto estä? Niitä on paljon enemmän kuin persuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi veronmaksajan pitää maksaa jonkun toisen aikuisen ihmisen asumiskulut.
Sama! Ite kärvistelen todella pienellä budjetilla koska maksan itse oman asumisen. Raha ei riitä edes kaikkeen tarpeelliseen.
No sitten vain hoidat homman niin, että pääset nauttimaan toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokra on 500e, mutta ei kela mun vuokraa maksa, vaikka oon työtön ja tuloton. Kusi sukassa joutuu elää ja miettiä joka päivä, mitä syö.
Miksi et saa mitään tukia? Millä maksat elämisesi?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi veronmaksajan pitää maksaa jonkun toisen aikuisen ihmisen asumiskulut.
Jos on idiootti niin eihän me sille mitään voida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Ite kärvistelen todella pienellä budjetilla koska maksan itse oman asumisen. Raha ei riitä edes kaikkeen tarpeelliseen.
En saa asumis- tai toimeentulotukea. Ei niitä kaikille makseta. Ollapa nee keri tai ma mu.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokra on 500e, mutta ei kela mun vuokraa maksa, vaikka oon työtön ja tuloton. Kusi sukassa joutuu elää ja miettiä joka päivä, mitä syö.
Joopa joo,Pyhän Hengen kavereita vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa siihen rajaan asti ja loput maksat itse.
Ystäväni sanoo, ettei saa mitään asumistukea, koska vuokra ylittää Kelan rajan. Ihmettelen tätä, siksi kyselen.
Ap
Kai se on vähän eri paikoissa eritavalla miten maksetaan. Minulla menee yli n 90 euroa mutta saan asumistukea
Kelan etuuksien, kuten perustoimeentulotuen ja yleisen asumistuen perusosat ovat valtakunnallisesti yhtenäisiä. Kaupungeittaiset erot Kelan tuissa liittyvät pääosin asumisen tukeen: yleiseen asumistukeen, opiskelijoiden asumislisään sekä perustoimeentulotuen asumisrajoihin.
Siinä teille alapeukuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa asumis- tai toimeentulotukea. Ei niitä kaikille makseta. Ollapa nee keri tai ma mu.
On olemassa jokin konkreettinen syy sille, ettet saa asumis- tai toimeentulotukea. Ilmeisesti sinulla on omaisuutta tai kämppäkavereita. Kyllä sinäkin tukia saat, kunhan ehdot täyttyvät. Ihonväriin ja alkuperään katsomatta.
Tällä koko palstalla on sellainen määrä pask..n puhujia ,että ottakaa ihmiset itse selvää asioista.
Ehkä joillekin tulee yllätyksenä että asumis- tai toimeentulotukea pitää hakea, kun olemattomilla tuloilla valittavat etteivät mitään saa. Todennäköisimmin kuitenkin jättävät tarinastaan tukiin vaikuttavia yksityiskohtia pois.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joillekin tulee yllätyksenä että asumis- tai toimeentulotukea pitää hakea, kun olemattomilla tuloilla valittavat etteivät mitään saa. Todennäköisimmin kuitenkin jättävät tarinastaan tukiin vaikuttavia yksityiskohtia pois.
Totta. Ja vastapainoksi moni tutkii Kelan nettisivuja ja uskoo, että kaikkea, mitä keksii hakea, myös saa. Syntyy hyvä riita.
Vuokrarajat ovat jotta tuen saajat ottavat vastuuta... Eli maksat itse omistasi/toimeentulotuen perusosasta sen ylittävän osan.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa siihen rajaan asti ja loput maksat itse.
Ei makseta rajaan asti, vaan hyväksyttävistä menoista 70% + omavastuu. 30% vuokrasta maksat itse ja sen lisäksi ylimenevän osan.
Vierailija kirjoitti:
Asutko puolison kanssa tai onko omaisuutta? Oletko hakenut kaikkia tukia?