Vuokralaisen oikeudet, jos pankki ottaa kiinteistön maksamattomien lyhennysten takia?
Tilanne siis se, että kiinteistön omistaja ei huolehdi asuntolainansa maksusta (on sössinyt raha-asiansa ja lasku toisensa jälkeen ulosotossa). Jossain vaiheessa pankki varmaan ottaa kiinteistön haltuunsa maksamattoman asuntolainan vuoksi.
Mites käy meille vuokralaisille, joudummeko heti pellolle vaan voiko pankin kanssa sopia vuokrasuhteen jatkumisesta/mahdollisesta kiinteistön ostamisesta? Tuleeko asunnolle hintaa enemmän, jos pankki on myyjänä?
Kommentit (2)
niin osta se äkkiä siltä persaukiselta, tai sit ootat että pankki laittaa pakkohuutokauppaan ja ostat ehkä viä halvemmalla, tai sit huutokaupas käy niin et joku toinen huutaa sen..
En usko että pankilla on syytä ajaa vuokralaisia pois, jos maksaa normaalisti vuokraa ym.
Rahan luulisi kelpaavan. Seuraava omistaja tekee sitten mitä tykkää.