Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasta särkee ihan hemmetisti

Vierailija
11.06.2026 |

ei näköjään enää buranakaan auta. Aikaa hammaslääkäriin ei kuitenkaan saa kun on kuulemma niin pahat jonot. Neuvoksi sain ostaa apteekista hampaanpaikkausaineen ja panadolia särkyyn. Kyllä on hienoa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee yksityiselle. Jonoa ei ole ollenkaan tai päivä pari.

Sinne vaan!

Ei se ole liian kallista! JA eikös kunta anna maksusetelin!

Ota selvää omasta kunnastasi!

 

"Yksityisellä hammaslääkärillä asiointiin voi saada kunnan tai hyvinvointialueen myöntämän palvelusetelin. Se kattaa osan tai koko hoidon. Setelin saaminen edellyttää, että kunnallisen hammashoidon ammattilainen arvioi ensin hoidon tarpeesi"

 

Soita ja sano, että koska teillä on jonoa ja kipu kova, meen yksityiselle, seteli iitos!

Vierailija
42/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkypäivystykseen. Tuossa on aina infarkti-ja leukaluun tulehtumisriski, moni tavan tallaaja ei tätä ymmärrä. Pelkkä parodontiitti aiheuttaa monenlaisia vakaviakin riskejä. Jos elintapasi ovat kaiken lisäksi päin peetä niin riskit ovat sillä tasolla etten odottaisi hetkeäkään. Särkypäivystykseen pääsee kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita alueesi hammaspäivystykseen ja valita kovaa kipua ja sano, ettet saa suuta auki kunnolla. Sillä syyllä ottavat sisään päivystykseen. Hammassärky on todella epämukavaa ja haittaa kyllä huomattavasti elämää, jos sitä ei pääse pian hoitamaan. Minulla oli puhkemassa viisaudenhammas ja sattui todella paljon (en siis itse tiennyt, että kipu johtui viisaudenhampaasta) ja pääsin päivystykseen kun sanoin, ettei suuta saa kunnolla auki. 

Vierailija
44/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita hammaslääkäripäivystykseen tai sitten menet vaan yksityiselle. Otat sekä panadol 1g+ burana. (max 3 kertaa /vrk)

aina sopii kysyä kohteliaasti- onko mahdollista käyttää taloudellisesti yksityistä lääkäriä. veroja maksetaan siksi, että ensisijaisesti on oikeus saada julkista hoitoa ja vain lisäarvina valinnaisesti vaihtoehtoisesti yksityistä.

ap varmaan tietää , että yksityisiä h.lääkäreitä on olemassa. 

Otsikossa luki, että hammasta särkee hemmetisti. Siinä vaiheessa on hyvä hakeutua hoitoon - oli se sitten julkinen hammashoito tai yksityinen. Ap:n talousneuvojaksi en osaa enkä ryhdy. Summa summarum jos on kova kipu - pitää toimia heti eikä ruveta kohteliaasti arpomaan julkisen ja yksityisen eroja ja sitä onko niihin oikeutettu. Se on eri keskustelun aihe. Ja vaikka olisi sinisen köyhä - on tilanteita joissa kannattaa priorisoida se terveys, vaikka sitten joutuisi tinkimään jostain muusta. 

Vierailija
45/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita hammaslääkäripäivystykseen tai sitten menet vaan yksityiselle. Otat sekä panadol 1g+ burana. (max 3 kertaa /vrk)

aina sopii kysyä kohteliaasti- onko mahdollista käyttää taloudellisesti yksityistä lääkäriä. veroja maksetaan siksi, että ensisijaisesti on oikeus saada julkista hoitoa ja vain lisäarvina valinnaisesti vaihtoehtoisesti yksityistä.

ap varmaan tietää , että yksityisiä h.lääkäreitä on olemassa. 

Jos huono säkä käy, niin eivät osaa yksityisellä tehdä juurihoitoa. Kävi itelle näin muutama vuosi sitten. Itä-blokin maista tulleet hammaslääkärit ovagt hyvitä tekemään juurihoitoja, tämä ei ole siis mikään vitsi.

Vierailija
46/46 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mulla ole kyse mistään hampaan paikkauksesta vaan kun tämä pitäisi poistaa kokonaan. Juuret on mädäntyneet. Itsekö tässä pitää hammas repiä pois? Ja miten saan koko hampaan juurineen pois`?

antibiootti kun poistetaan hammas.

käsittääkseni sinulle on tehty hoitoarvio kun mainitset hampaanpoiston,  mutta eikä myös pyydetty samalla kertaa varamaan aika hampaanpoistolle.

 

vakavia seuraumuksia jos poistoa ei suoriteta.  poistojonoon pääseen noeammin vaikka kipua ei olisi.  et varannut silloin aikaa- miksi.

 

nyt kun tilanne äitynyt- voit kertoa tämän hoitosuunnitelman varaukseen ja kertoa tilanteen pahentuneen vaikka sinulla olisi poistolle jo aika vaikka elokuussa.

tilanteet muuttuvat.  bakteerit jos lähtevät verenkiertoon voi olla moninaisia vakavia seurauksia-

onko tehty implanttisuunnitelman puuttuvan hampaan  korjaamiseksi- sekin vielä.

Painu suolle besserwisser!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän