Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkiotoimikunta perusteli päätöstään sillä, että kansanedustajien ansiokehitys on jäänyt jälkeen yleisestä palkkakehityksestä.(IS)

Vierailija
10.06.2026 |

Eiköhän palkansaajienkin palkat ole jääneet jälkeen?? hävetkää!!!!!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi. 

Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.

Jos korotus on 500 euroa niin se on summa millä työttömän pitää pärjätä kuukausi. Pikkusen tuntuu epäreilulta kun "kansan" edustaja saa saman verran lisää liksaa.

596€ yleistuki ja siitä pois laskut ja vuokran omaosuus. Pakollisten menojen jälkeen siis lähempänä 400€ käyttörahat.

Vierailija
22/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.

Samaa se on kaikissa julkisten palkkaneuvotteluissa ja palkkaharmonisoinneissa. Kaikki istuvat samalla puolella pöytää ja nostavat vuoron perään palkkioitaan. Vain maksajat puuttuvat tilaisuuksista kokonaan ja sen kyllä huomaa. Julkinen on 60 % Suomen BKT:sta. Se on kolme kertaa yli maksimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä IS juttu on vuodelta 2025!

Vierailija
24/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, Unkarin tuore pääministeri Péter Magyar päätti jokunen päivä sitten, että kansanedustajien ja ministerien (ml. pääministeri) palkkioita leikataan rajusti. Mutta Orpoa ja Magyaria nyt ei voi edes pistää samalle viivalle. Täällä vain poliitikot selittävät, että asialle ei voi mitään, palkkiotoimikunta päättää. Pääministerillä on eniten suhteellista valtaa tässäkin maassa. Orpo pystyy tekemään asialle jotain, jos hän vain haluaa, mutta ilmeisesti hän ei tahdo.

Vierailija
25/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v, entäs tavan duunarit????? Edes asiantuntijoille ei makseta yli kolmea tonnia palkkaa, ei ainakaan itä-suomessa. 

Vierailija
26/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi kaatuu näiden "virkamiesten" ahneuteen ijunttiuteen. Myös kansa itse voisi katsoa peiliin. Suomessa on matalin koulutustaso ja suurin työttömyys EU:ssa silti huudetaan, "mihin sitä ruotsinkieltä tarvitsee". Lähes jokaisessa työpaikkailmoituksessa lukee "ruotsinkieli katsotaan eduksi". Se on Suomessa kuumempaa valuuttaa kuin koulutus. Myös siitä maksetaan kielilisää. Lisäksi pärjäät sillä muissa Pohjoismaissa ja työllistyisit heti. Suomi on hyvin harvinainen ja pieni kieli. Sen osaaminen ei ole plussaa talouden kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä IS juttu on vuodelta 2025!

Meinaatko ettei ole ajankohtainen ,kun kerran se on laissa määrätty.Eli mitään ei voi sille ,että palkkioita pitää korottaa..😁

Vierailija
28/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi. 

Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.

Jos korotus on 500 euroa niin se on summa millä työttömän pitää pärjätä kuukausi. Pikkusen tuntuu epäreilulta kun "kansan" edustaja saa saman verran lisää liksaa.

596€ yleistuki ja siitä pois laskut ja vuokran omaosuus. Pakollisten menojen jälkeen siis lähempänä 400€ käyttörahat.

Niinpä. Se on ihan täyttä valehtelua että työttömälle jää käyttöön 590 euroa. Kelan mukaan ei ole olemassa sellaista summaa joka työttömälle pitää jäädä käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, Unkarin tuore pääministeri Péter Magyar päätti jokunen päivä sitten, että kansanedustajien ja ministerien (ml. pääministeri) palkkioita leikataan rajusti. Mutta Orpoa ja Magyaria nyt ei voi edes pistää samalle viivalle. Täällä vain poliitikot selittävät, että asialle ei voi mitään, palkkiotoimikunta päättää. Pääministerillä on eniten suhteellista valtaa tässäkin maassa. Orpo pystyy tekemään asialle jotain, jos hän vain haluaa, mutta ilmeisesti hän ei tahdo.

Kun on se kuuluisa oma lehmä ojassa.

Vierailija
30/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi edes Riikka Purraa kiinnostavan, hän kun on sentään valtiovarainministeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kansanedustajat ovat muuten vaan jääneet kehityksestä.

Kyllä, älyllisestä.

Vierailija
32/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASETU  ITSE  EHDOLLE

Ala kansanedustajaksi, sehän on helppoa. Ponnista vauvapalstalta, tänne kirjoittamallahan on jo aika pätevä. Pärjäisit varmaan suorassa lähetyksessäkin hyvin.

Sitten pääset hyville palkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että mua ei kaivele yhtään, jos joku saa enemmän. Olen pienillä tuloilla elävä.

Vierailija
34/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ASETU  ITSE  EHDOLLE

Ala kansanedustajaksi, sehän on helppoa. Ponnista vauvapalstalta, tänne kirjoittamallahan on jo aika pätevä. Pärjäisit varmaan suorassa lähetyksessäkin hyvin.

Sitten pääset hyville palkoille.

Jos saisi olla anonyymi edustaja niin sitten. Asiat kiinnostaa mutta se julkisuus on mulle vastenmielinen ajatus. Ainakin naamari pitäisi saada olla että ei jäisi naama mieleen.

 

M.55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorki merkein tervehtimistä  kameroiden katveessa turpaan.

Vierailija
36/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hys hys valtion kuntien  "virka" naisista  70% kännissä tai jauhoissa maan tapa . kepu demarit tarjoo jauhot vasemmisto viinat.