Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkiotoimikunta perusteli päätöstään sillä, että kansanedustajien ansiokehitys on jäänyt jälkeen yleisestä palkkakehityksestä.(IS)

Vierailija
10.06.2026 |

Eiköhän palkansaajienkin palkat ole jääneet jälkeen?? hävetkää!!!!!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Vierailija
2/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Ja opiskelijoilla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkiotoimikunnan on sitten esitettävä sellainen lakimuutos,on niitä muutoksia tehty muihinkin lakeihin.!!!

Vierailija
4/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on sairaanhoitajienkin palkka mutta eipä se haittaa ketään

Vierailija
5/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Ja opiskelijoilla 

Totta ,kaikki tietävät keiltä on säästetty.

ap

Vierailija
6/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat edes huimien palkkioittensa arvoisia nämä kansanedustajat, mutta aina vaan huonompaa ainesta valitaan Eduskuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.

Vierailija
8/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisivat edes huimien palkkioittensa arvoisia nämä kansanedustajat, mutta aina vaan huonompaa ainesta valitaan Eduskuntaan. 

Orpon mukaan velkajarru tehtiin juuri siksi, että meillä ei ole enää varaa tuhlaileviin poliitikkohin, ja jotta voidaan luottaa siihen, että veronmaksajien rahoista pidetään huolta.

😂😅🤣😅😂😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi. 

Vierailija
10/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne kehtaakin! Osan pitää tulla toimeen leikatulla toimeentulotuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi. 

Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.

Vierailija
12/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajat ovat muuten vaan jääneet kehityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän se ei saisi jäädä jälkeen?

Vierailija
14/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.

Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi. 

Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.

Jos korotus on 500 euroa niin se on summa millä työttömän pitää pärjätä kuukausi. Pikkusen tuntuu epäreilulta kun "kansan" edustaja saa saman verran lisää liksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Aika iso se on silti. Köyhiltä otettu kaikki pois.

Vierailija
16/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.

Eli kansanedustajat itse päättävät omista palkoistaan.....hupaisaa, laitetaan pukki kaalimaan vartijaksi. 👍🤣

Vierailija
17/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.

Tai voisi välillä jättää idenkikorptikset väliin, kuin muissakin. Ja vähentää kulukorvauksia. 

Vierailija
18/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saisi käydä ampumassa koko sakin.

Vierailija
19/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa istuu nykyään niin paljon White trash ettei kiinnosta seurata sitä laitosta 

Vierailija
20/36 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä mahtoi sen palkkiotoimikunnan nimetä?