Palkkiotoimikunta perusteli päätöstään sillä, että kansanedustajien ansiokehitys on jäänyt jälkeen yleisestä palkkakehityksestä.(IS)
Eiköhän palkansaajienkin palkat ole jääneet jälkeen?? hävetkää!!!!!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.
Ja opiskelijoilla
Palkkiotoimikunnan on sitten esitettävä sellainen lakimuutos,on niitä muutoksia tehty muihinkin lakeihin.!!!
Niin on sairaanhoitajienkin palkka mutta eipä se haittaa ketään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.
Ja opiskelijoilla
Totta ,kaikki tietävät keiltä on säästetty.
ap
Jos olisivat edes huimien palkkioittensa arvoisia nämä kansanedustajat, mutta aina vaan huonompaa ainesta valitaan Eduskuntaan.
Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisivat edes huimien palkkioittensa arvoisia nämä kansanedustajat, mutta aina vaan huonompaa ainesta valitaan Eduskuntaan.
Orpon mukaan velkajarru tehtiin juuri siksi, että meillä ei ole enää varaa tuhlaileviin poliitikkohin, ja jotta voidaan luottaa siihen, että veronmaksajien rahoista pidetään huolta.
😂😅🤣😅😂😅
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.
Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi.
Että ne kehtaakin! Osan pitää tulla toimeen leikatulla toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.
Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi.
Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.
kansanedustajat ovat muuten vaan jääneet kehityksestä.
Miksihän se ei saisi jäädä jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.
Työttömiltä voidaan leikata samaan aikaan kun kansanedustajien palkkiot kasvaa suunnilleen saman verran millä työttömän pitää elää kuukausi.
Ei työtön saa noin paljoa kuukaudessa.
Jos korotus on 500 euroa niin se on summa millä työttömän pitää pärjätä kuukausi. Pikkusen tuntuu epäreilulta kun "kansan" edustaja saa saman verran lisää liksaa.
:D Aika iso se on silti. Köyhiltä otettu kaikki pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.
Eli kansanedustajat itse päättävät omista palkoistaan.....hupaisaa, laitetaan pukki kaalimaan vartijaksi. 👍🤣
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaista palkkiotoimikuntaa tarvitaan ? Ihan turha rahareikä sekin, jäsenet kuittaavat muhkeat palkkiot siitä, että nostavat kansanedustajien palkkioita. Kun kansanedustajien palkkio voitaisiin yhtä hyvin suoraan sitoa indeksiin siinä kun eläkkeet tai kelan etuudetkin ja korotus tulisi automaattisesti ilman mitään juhlallista, kallista ja näennäistä pohdintaa.
Tai voisi välillä jättää idenkikorptikset väliin, kuin muissakin. Ja vähentää kulukorvauksia.
Joku saisi käydä ampumassa koko sakin.
Eduskunnassa istuu nykyään niin paljon White trash ettei kiinnosta seurata sitä laitosta
Ketkä mahtoi sen palkkiotoimikunnan nimetä?
Tällaista on jo vaikea lukea ,kun lapsiperheillä, yksinäisillä ja työttömillä on todella vaikeat olot.