Kesähäät vai talvihäät?
Iki-ihanan Jukkani kanssa on päätetty mennä naimisiin. Toinen haluaa talvihäät ja toinen kesähäät. Hyvät ja huonot puolet molemmista, kokemuksia? Katumuksia? Minkä olisi pitänyt mennä paremmin?
Kommentit (39)
Mentiin talvella.
Se oli ainakin mukavaa kun lähdettiin hääyön jälkeen etelän lämpöön kun täällä oli pari kymppiä pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole juhannushäitä voittanutta!
Miksi pilata kaikkien juhannus menemällä naimisiin silloin?
Kunhan ei juhannuksesta heinäkuun loppuun asti. Silloin olen estynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatti.
Miten tää vastaa kysymykseen?
Järkiratkaisu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatti.
Miten tää vastaa kysymykseen?
Järkiratkaisu..
No etpä ratkaissut ap n kysymystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatti.
Talvella vai kesällä?
Ex tempore!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatti.
Miten tää vastaa kysymykseen?
Järkiratkaisu..
No etpä ratkaissut ap n kysymystä?
Ap ratkaisee itse vaikka räsypokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole juhannushäitä voittanutta!
Miksi pilata kaikkien juhannus menemällä naimisiin silloin?
Miten kaikkien juhannuksen häät pilaa?
Pilaako kavereiden grillijuhlat samalla lailla?
Mekin mentiin talvella, päivämäärän vuoksi. Hääpäivää on nyt vietetty 16, useimmat niistä kylmiä, sormet ja parkkimittarit jäässä.
Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä.
Ne, jotka ei mene naimisiin eroaa viel useammin. Ja tiedätkö, että kaikki syntyvät kuolevat. Kannattaako sitä elääkään??!!
Vierailija kirjoitti:
Talvella on sukulaisten tulo häihin varmaan haasteellista. Riippuu siitä haluaako sukua vai ei..yhdet sukuhäät riitti minulle. Joten jos häät tulis nii karkaan vihille matkalle vaikka Visbyhyn.
Meillä ainakin kaikki vieraat saatiin paljon helpommin paikalle talvella, kun ei ollut kesän loma- ja kisamatkoja tai yhteisten sukulaisten/kavereiden muita perhejuhlia (siinä elämänvaiheessa lähipiirissä oli häitä ja rippijuhlia) - ja muutenkin liputan talven puolesta, koska kesällä on enimmäkseen aivan liian kuuma (kiva siinä olla naama punaisena ja nätti kampaus ihan littanassa). Talvella ei myöskään ole hyttysiä tai muita ötököitä (en ole ikinä ollut niin paukamilla kuin yksien pohjoisessa vietettyjen kesähäiden jäljiltä). Ja kun joku sanoi, että kesäjuhliin on helpompi löytää vaatteita, niin onhan nyt talvellakin juhlakautta, jolloin valikoima on myös tyylikkäämpää kuin kesäiset nirunarulirpakkeet tai vaihtoehtoiset "mummotunikat" (kesällä ei oikein sametti tai paksu satiini uppoa).
Vierailija kirjoitti:
Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä.
Puolet avioliitoista päättyy eroon, mutta tilastollisesti erot ja uudelleen naimisiin menemiset kasaantuvat samoille ihmisille, eli huomattavasti enemmän kuin puolet pysyy siinä ensimmäisessä avioliitossaan.
Rospuuttoaika on hyvä, silloin ei hääväki pääse tulemaan.
Talvihäät onnistuu vain, jos talvi on onnistunut
PS. Miksei syksy tai kevät ole laisinkaan vaihtoehtoina?
Meillä oli syksyhäät. Hääkimpussa kauniit ruskan värit ja koristelussa hyödynnetty mm pihlajanoksia marjoineen. Ja lämmintä oli sään puolestakin
Syyshäät.
Meillä oli syyshäät, lempivuodenaikani.
Kaunis, kuulaan raikas, värikylläinen päivä, låmpö nousi hieman yli +10 asteen ja tuli upeita ulkokuvia oranssit, vihertävät, keltaiset, punaiset lehdet jaloissa, kimpussa ja kampauksessa pihlajanmarjoja.
Talvella on sukulaisten tulo häihin varmaan haasteellista. Riippuu siitä haluaako sukua vai ei..yhdet sukuhäät riitti minulle. Joten jos häät tulis nii karkaan vihille matkalle vaikka Visbyhyn.