Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesähäät vai talvihäät?

Vierailija
30.05.2026 |

Iki-ihanan Jukkani kanssa on päätetty mennä naimisiin. Toinen haluaa talvihäät ja toinen kesähäät. Hyvät ja huonot puolet molemmista, kokemuksia? Katumuksia? Minkä olisi pitänyt mennä paremmin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on sukulaisten tulo häihin varmaan haasteellista. Riippuu siitä haluaako sukua vai ei..yhdet sukuhäät riitti minulle. Joten jos häät tulis nii karkaan vihille matkalle vaikka Visbyhyn.

Vierailija
22/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin talvella.

Se oli ainakin mukavaa kun lähdettiin hääyön jälkeen etelän lämpöön kun täällä oli pari kymppiä pakkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole juhannushäitä voittanutta!

Miksi pilata kaikkien juhannus menemällä naimisiin silloin?

Vierailija
24/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei juhannuksesta heinäkuun loppuun asti. Silloin olen estynyt.

Vierailija
25/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistraatti.

Miten tää vastaa kysymykseen?

Järkiratkaisu..

Vierailija
26/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistraatti.

Miten tää vastaa kysymykseen?

Järkiratkaisu..

No etpä ratkaissut ap n kysymystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistraatti.

Talvella vai kesällä?

Ex tempore!

Vierailija
28/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistraatti.

Miten tää vastaa kysymykseen?

Järkiratkaisu..

No etpä ratkaissut ap n kysymystä?

Ap ratkaisee itse vaikka räsypokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole juhannushäitä voittanutta!

Miksi pilata kaikkien juhannus menemällä naimisiin silloin?

Miten kaikkien juhannuksen häät pilaa?
Pilaako kavereiden grillijuhlat samalla lailla?

Vierailija
30/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mentiin talvella, päivämäärän vuoksi. Hääpäivää on nyt vietetty 16, useimmat niistä kylmiä, sormet ja parkkimittarit jäässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä. 

Vierailija
32/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä. 

Ne, jotka ei mene naimisiin eroaa viel useammin. Ja tiedätkö, että kaikki syntyvät kuolevat. Kannattaako sitä elääkään??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella on sukulaisten tulo häihin varmaan haasteellista. Riippuu siitä haluaako sukua vai ei..yhdet sukuhäät riitti minulle. Joten jos häät tulis nii karkaan vihille matkalle vaikka Visbyhyn.

Meillä ainakin kaikki vieraat saatiin paljon helpommin paikalle talvella, kun ei ollut kesän loma- ja kisamatkoja tai yhteisten sukulaisten/kavereiden muita perhejuhlia (siinä elämänvaiheessa lähipiirissä oli häitä ja rippijuhlia) - ja muutenkin liputan talven puolesta, koska kesällä on enimmäkseen aivan liian kuuma (kiva siinä olla naama punaisena ja nätti kampaus ihan littanassa). Talvella ei myöskään ole hyttysiä tai muita ötököitä (en ole ikinä ollut niin paukamilla kuin yksien pohjoisessa vietettyjen kesähäiden jäljiltä). Ja kun joku sanoi, että kesäjuhliin on helpompi löytää vaatteita, niin onhan nyt talvellakin juhlakautta, jolloin valikoima on myös tyylikkäämpää kuin kesäiset nirunarulirpakkeet tai vaihtoehtoiset "mummotunikat" (kesällä ei oikein sametti tai paksu satiini uppoa).

Vierailija
34/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa erotaan noin 60% niin kannattaa oikeasti miettiä; että jättää ne häät välistä. 

Puolet avioliitoista päättyy eroon, mutta tilastollisesti erot ja uudelleen naimisiin menemiset kasaantuvat samoille ihmisille, eli huomattavasti enemmän kuin puolet pysyy siinä ensimmäisessä avioliitossaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/39 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rospuuttoaika on hyvä, silloin ei hääväki pääse tulemaan.

Vierailija
36/39 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihäät onnistuu vain, jos talvi on onnistunut 

 

PS. Miksei syksy tai kevät ole laisinkaan vaihtoehtoina?

Vierailija
37/39 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli syksyhäät. Hääkimpussa kauniit ruskan värit ja koristelussa hyödynnetty mm pihlajanoksia marjoineen. Ja lämmintä oli sään puolestakin 

Vierailija
38/39 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kevätpäiväntasaushäät

Vierailija
39/39 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyshäät.

Meillä oli syyshäät, lempivuodenaikani.

Kaunis, kuulaan raikas, värikylläinen päivä, låmpö nousi hieman yli +10 asteen ja tuli upeita ulkokuvia oranssit, vihertävät, keltaiset, punaiset lehdet jaloissa, kimpussa ja kampauksessa pihlajanmarjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme