Kalasataman tulipalo ja uusien talojen paloturvallisuus
Miten on mahdollista, että nykypäivänä suunnitellaan talo, jossa on rakenteita, jotka mahdollistavat tulipalon leviämisen talon keskikerroksen asunnon parvekerakenteiden kautta talon kattorakenteisiin?
Kommentit (68)
No palokatkojen puute on kyllä ollut hyvin tiedossa mutta asiaa ei varmaankaan pidetä tärkeänä kun asiaan ei ole puututtu. isot rakennusliikkeet kieltäytyy korjauksista ja sysää vastuun korjauksista osakkeenomistajille. Rakennusvalvonta valvoo vain että paperit ja suunnitelmat on kunnossa. Turvallista matkaa - onneksi kukaan ei vielä kuollut.
Kaikki talot rakennettu samalla tavalla? Kivaa haisttella grillikatkuja kadulla, jos asuu alueella.
Asbestia on käytettävä kerrostalojen parvekkeiden seinissä.
Kaasugrillit on PALOVAARALLISIA (sähkö myös)!
Kaasugrillien takaosasta vapautuu tulikuumaa palamistulosta (satoja asteita), joka sulattaa ja sytyttää kaiken palavan materiaalin !
Kaasugrillien käyttöohjeista (myös TUKES info) puuttuu minimietäisyys rakenteista takana, vähintään 50-60 cm! Palavien rakenteiden lähelle EI kaasugrilliä saisi asentaa (myös maalit syttyy)!
Kaasugrillien käyttö on verrattavissa tulityöhön, kaksi 6 kg sammutinta valmius??
Suoranainen ihme, miksi grillien tausta kuumuudesta ei varoiteta??
Just tulin aamu uutisissa että grilli säilyi ehjänä.oli hyvä tiedote uutisissa.onneksi grilli säilyi.
Jossain on ollut aivan mahdoton imu.esim hormit.mistään muun kautta tuli ei voi levitä noin nopeasti.eli läpi menot.toinen vaihtoehto hissikuilu.mutta tuskin tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkö kokoontuu palosyyntutkinta?
Ihmetellä voi myös sitä ettei pelastuslaitos ollut varautunut. Kaikki skenaariot, mahdolliset jopa mahdottomat pitäisi olla tunnettuja pelastustyössä. Varautuminen siihen, mitä pahempaa mahdollisesti voisi sattua. Jospa ei tuudittautuisi siihen että parvekepalot menevät aina samalla tavalla ja ovat helppoja sammutettavia. Tuli liikkuu yleensä ylöspäin ei alempiin kerroksiin. Parveketulipalot eivät kaikki käyttäydy samanlaisina, tämä tulisi huomioida. Pelätään pahinta - toivotaan parasta. Kaikkensa varmaan tekivät. Hyvä kun säästytty ihmishenkien menettämiseltä.
Mehän emme kävisi tätä keskustelua jos ihmiset noudattaisivat sääntöjä.
Tai osaisivat edes grillata...