Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei eutanasiaa Suomeen

Vierailija
24.05.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/parantumattomasti-sairaan-pienen-la…
Lääkäreitä ei voida velvoittaa tappajiksi siksi, että joku haluaa kuolla. No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi? Vain psykopaateille kuten Nykopille murhaaminen olisi henkisesti helppoa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri lähimmäiseni saattohoidettuani olen kyllä ehdottomasti  eutanasian puolella,  tilanteen ollessa toivoton ja kiduttava.

Tämä.

Parantumattomaksi kuolemaan tuomittu syöpäpotilas kärsi 17kk kovista kivuista ennen kuolemaansa. 

 

En pidä siitäkään, että eettisistä syistä itsemurhaan kykenemättömällä ei ole vaihtoehtoa elämänsä päättämiseen halutessaan. 

Miksi oikeus aborttiin on sallittu, mutta oikeus omaan kuolemaansa ei? Kaksinaismoralistista paskaa.

Vierailija
22/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lääkärit halua kuitenkaan parantaa tai hoitaa, niin eikös se nyt ole yksi ja sama, jos päästää ihmisen vaivoistaan. Ihme kaksinaismoralismia, kun ne todellisuudessa paskat välittää sairaista tai meistä roskasakista. Halvemmaksi se eutanasia tulisi ja kaikki voittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Vierailija
24/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Oikein hyvä kaveri toisi pillerin jolla homma hoituisi ja ottaisin sen pillerin itse. 

Vierailija
25/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia on tarkoitettu heille joiden elämä on kidutusta ! Ja on ihan eri asia kärsiä kivuista ja hengittää koneen avulla täysin järjissään kuin miettiä itsemurhaa rahapulassa 

Vierailija
26/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia kuulostaa houkuttelevalta etenkin, jos on kovia kipuja, mutta miten sitten, kun sitä aletaan tarjoamaan mtongelmaisille. Jäljet pelottavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Oikein hyvä kaveri toisi pillerin jolla homma hoituisi ja ottaisin sen pillerin itse. 

Äitini yritti itsemurhaa sairastuttuaan vakavasti parantumattomaan sairauteen. Järkytyin itsemurhayrityksestä, mutta myöhemmin, kun katsoin häntä kitumassa sängyssään liikunta- ja puhekyvyttömänä, soimasin itseäni useasti siitä, että en ollut auttanut äitiä itsemurhassa silloin, kun se vielä oli mahdollista. Sairauden eteneminen ja hänen kärsimystensä katsominen oli hirveää, se oli jotain, mitä en toivoisi kenenkään joutuvan kärsimään.

 

Äidin sairaus voi olla periytyvää. Toivon todella, että eutanasia on jo voimassa, jos itse sairastun. Jos ei ole, yritän todennäköisesti matkustaa eutanasian sallimaan maahan, vaikka mieluummin kuolisin Suomessa rauhassa omaisteni ympäröimänä.

Vierailija
28/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä mitään eutanasioita tarvita. Vanhukset, mt- potilaat, ja muut sairaat kyllä hoituvat ihan itsekseen... 

Palataanko asiaan sitten kun SINÄ olet sairastunut ALSiin etkä pysty itseäsi tappamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia kuulostaa houkuttelevalta etenkin, jos on kovia kipuja, mutta miten sitten, kun sitä aletaan tarjoamaan mtongelmaisille. Jäljet pelottavat. 

Eutanasialainsäädäntö sulkee pois mielenterveyspotilaat, eikä sitä koskaan tarjota kuolevalle, vaan hänen on itse pyydettävä sitä.

Ja mitä sinä saatanan moraaliposeeraaja muutenkaan välität muiden, tuntemattomien ihmisten kuolemasta?

Vierailija
30/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Oikein hyvä kaveri toisi pillerin jolla homma hoituisi ja ottaisin sen pillerin itse. 

Ongelmanahan onkin se pilleri. Kuka sen hankkii ja mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolenko vuositolkulla kärsien laitoksen sänkyyn kahlittuna muiden armoilla, vaiko rauhallisesti kauniissa paikassa, kun vielä on edes jonkinlainen itsemääräämisoikeus. Tosi vaikea kysymys.

 

Onneksi on rahaa lentää Sveitsiin, jos joskus eutanasian tarvitsen.

Vierailija
32/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pitkään vanhuspuolella töissä olleena, ensin lähihoitajan ja sitten sairaanhoitajana, sanon, että eutanasian vastustajat voisivat tulla katsomaan mitä se loppu voi olla. Ei kaikki kuole nukkuessaan kivuttomasti. Loppu voi olla yhtä rietumista, kivut ovat kovat jne. Useampi vanhus on kysynyt, että onko Jumala hänet hylännyt kun ei päästä häntä pois. Lopussa moni häilyy tajunnan rajamailla eikä kukaan voi tietää mitä tämä ihminen tuntee, kokee ja ajattelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristillisdemokraattinen asenne: "kärsi kärsi - saat kirkkaamman kruunun"

Essayah lupasi kevytnarkoosin kaikille kärsiville. 

Hän onkin sitten kunnon valepukki. Nukuttamiseen tarvitaan aina anestesialääkäri. Ei riitä lääkärit eikä rahat kaikkien kovasti kärsivien narkooseihin.

Vierailija
34/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreissä on erittäin paljon ihmisiä, jotka tosiaan haluavat auttaa ihmistä kivuttomaan kuolemaan, jos ihminen sitä pyytää.

Itsekin olen valmis tekemään niin, jos ystäväni pyytää, mutta minulla ei ole siihen mahdollisuutta.

Te hihhelit haluatte kiduttaa ja nöyryyttää ihmisiä, ei teissä ole rakkautta eikä kristillisyyttä tippaakaan. Päivilläkään ei muu pyöri mielessä kuin non-stop homoporno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

kerrotko miten voi tappaa itsemurhan tehneen kaverin?

Jos kaveri on päätynyt (imperfekti) itsemurhaan, ei sitä voi uudestaan tappaa... 

Jos kaveri on päätynyt (on ensinnäkin perfekti eikä imperfekti) itsemurhaan, se ei välttämättä tarkoita, että se itsemurha on jo tehty.

Mutta jos itsemurha on tehty, siinä tapauksessa se päätyminen ainakin on jo varmasti tapahtunut.

Etkö ymmärrä: joku voi olla esim. "päätynyt muuttamaan toiseen maahan", mutta on vasta pakkaamassa muuttokuormaansa eikä ole vielä edes lähtenyt kohteeseensa, mutta päätös on jo tehty. Hän on siis jo "päätynyt muuttamaan" yhtä kaikki.

Lihapullia syövä heteromies

Vierailija
36/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminsen kannattaa hyvissä ajoin itse jemmata lääkkeitä niin paljon, että niihin varmasti kuolee. Sitä ei saa jättää omaisten tehtäväksi. Ei kannata joutua hoivakotiin, siellä sitä varmasti kärsii, jotkut jopa yli 10 vuotta. Tästä kannattaa keskustella 30-60 vuotiaiden lasten kanssa jo hyvissä ajoin, etteivät järkyty ratkaisusta vaan ymmärtävät. Karua tekstiä, mutta jo 2000 luvulla asiat olivat huonosti vanhainkodeissa enkä halua sellaista itselleni.

Vierailija
37/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan sama, auttaako ihmisen maailmaan hiukan ennenaikaisella sektiolla tämän hengen säästämiseksi vai auttaako hiukan aikaisemmin täältä pois siinä kohtaa kun elämä on sietämättömän kivuliasta ja hengenlähtö muutenkin lähellä. KUN IHMINEN SITÄ ITSE HALUAA.

 

Jos elämä olisi teille ahdasmielisille niin pyhä kuin yritätte väittää, ette poistattaisi syöpäkasvaimianne ja antaisitte karvaisten luomien rehottaa naamassanne. Nehän on eläviä ja varmaan Jumalan tahdosta olemassa. Samoin kaikki sairaudet on Jumalan tahto, joten miksi yrittää parantaa niitä?

 

Te ette ole kristittyjä, vaan rusinoita jeesuspullasta napsivia tekopyhiä paskoja.

Vierailija
38/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Oikein hyvä kaveri toisi pillerin jolla homma hoituisi ja ottaisin sen pillerin itse. 

Ongelmanahan onkin se pilleri. Kuka sen hankkii ja mistä?

Laiton kauppa ns. katukauppa hoitaa ne ongelmat joita ei haluta hoitaa laillisesti.

Vierailija
39/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on. On ensiarvoisen tärkeää saada potilas kärsimään loppuun asti ennen kutsua Taivaan kotiin. Ei maanpäällisen vaelluksen tarkoitus ole olla kivutonta..

Vierailija
40/40 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No suostuisitko itse tappamaan itsemurhaan päätyneen kaverisi?"

Ööh, sä varmaan haluat lukea tämän hitaasti ajatuksella läpi :D

Oikein hyvä kaveri toisi pillerin jolla homma hoituisi ja ottaisin sen pillerin itse. 

Tämäpä juuri. Lääkäri voisi kirjoittaa reseptin sellaiseen lääkkeeseen, että henki varmasti lähtee ja potilas itse ottaisi sen. Vaikeaa se olisi esim. als-potilaalle, jos ei voi enää niellä mitään.