Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poutala (kd.) haluaa kieltää nuorilta tupakan oston

Vierailija
12.05.2026 |

https://yle.fi/a/74-20225507

 

Jos halutaan täysostokieltoa tupakkaan, niin eikö sama pitäisi tehdä alkoholille? 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja tupakka ovat eri asioita. Kumpaakaan ei tarvitse kieltää. Minkä takia moni nuo niputtavat yhdeksi? 

Koska juopot polttavat ja tupakoijat ryyppäävät.

Minä olen tupakoiva absolutisti.

Vierailija
42/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa puolueessa 2 perseellään pärjännyttä urheilijaa. Huomaa että aivoja ei juuri treenattu.

Niin, meillä on valitettavasti maa- ja metsätalousministerinä kristillisdemokraattinen henkilö, joka sallii turkistarhauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pekka Koskelan elämäkerran mukaan Poutala yritti leireillä käännyttää junioriluistelijoita uskoon, ja Koskela puuttui tilanteeseen. Poutala on kiistänyt väitteen ja todennut, ettei tiedä asiasta tai tapahtumasta."

 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Poutala

 

OKSETTAVAA!

Vierailija
44/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakka kielletään täysin niin sitten sitä aletaan myymään katukaupassa. Jotkut haluavat väkisin tuhota kehonsa.

Vierailija
45/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, onko Mika Poutalalla sitten osoittaa selkeää lisäpanostusta vanhustenhoivarahoitukseen? Kun pitäisi elää entistäkin pidempään (ja usein myös entistäkin raihnaisempana ikäihmisenä). Hoitokotiin pääsemisen kriteerejä on tiukennettu koko ajan, ja kotihoidostakin säästetään. Tämä yhtälö ei nimittäin oikein toimi.

Vierailija
46/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, onko Mika Poutalalla sitten osoittaa selkeää lisäpanostusta vanhustenhoivarahoitukseen? Kun pitäisi elää entistäkin pidempään (ja usein myös entistäkin raihnaisempana ikäihmisenä). Hoitokotiin pääsemisen kriteerejä on tiukennettu koko ajan, ja kotihoidostakin säästetään. Tämä yhtälö ei nimittäin oikein toimi.

Ei varmana tipu lisärahoitusta. KD-porukka on todella kylmää ja pöyristyttävää väkeä. En tajua, mikä heitä vaivaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, onko Mika Poutalalla sitten osoittaa selkeää lisäpanostusta vanhustenhoivarahoitukseen? Kun pitäisi elää entistäkin pidempään (ja usein myös entistäkin raihnaisempana ikäihmisenä). Hoitokotiin pääsemisen kriteerejä on tiukennettu koko ajan, ja kotihoidostakin säästetään. Tämä yhtälö ei nimittäin oikein toimi.

Niin. Ihmiset elävät koko ajan pitempään mutta terveempiä me emme ole.

Vierailija
48/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltolaki varmaan toimii yhtä hyvin kuin 1920- luvulla. Tervetuloa pimeät tupakkamarkkinat!

Eikä nykynuoret edes tupakoi. Helpommin löytyy jytäkämpiä tuotteita, tai vähintään vapea ja nikotiinipusseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, onko Mika Poutalalla sitten osoittaa selkeää lisäpanostusta vanhustenhoivarahoitukseen? Kun pitäisi elää entistäkin pidempään (ja usein myös entistäkin raihnaisempana ikäihmisenä). Hoitokotiin pääsemisen kriteerejä on tiukennettu koko ajan, ja kotihoidostakin säästetään. Tämä yhtälö ei nimittäin oikein toimi.

Pitää olla vähintään pitkälle edennyt muistisairaus että sinne pääsee. Tuommoisten paikkojen asukkaat ovat nykyään usein erittäin huonokuntoisia.

Vierailija
50/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No, onko Mika Poutalalla sitten osoittaa selkeää lisäpanostusta vanhustenhoivarahoitukseen? Kun pitäisi elää entistäkin pidempään (ja usein myös entistäkin raihnaisempana ikäihmisenä). Hoitokotiin pääsemisen kriteerejä on tiukennettu koko ajan, ja kotihoidostakin säästetään. Tämä yhtälö ei nimittäin oikein toimi.

Ei varmana tipu lisärahoitusta. KD-porukka on todella kylmää ja pöyristyttävää väkeä. En tajua, mikä heitä vaivaa. 

Menestysteologiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Alkoholihan ei aiheuta mitään haittoja.

Useita syöpiä. Alkoholidementiaa. Maksasairauksia. Väkivaltaa. Rattijuopumuksia ym ym...

Aika harva on ajanyt lapsen kuoliaaksi syynä tupakan poltto. Tai hakannut vaimoaan tupakka suussa....

Mikähän se pitäisi kieltää?

Niinpä. Viikonloppuna ja juhlapyhinä otetaan perskännejä ja tapellaan ja jopa tapetaan. Näitä ei tapahtu kovinkaan usein selvinpäin ja röökiä poltellen. 

Vierailija
52/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikoille tupakka on helppo,yhteinen vihollinen. Alkaa vituttaa tämä yksipuolinen kaksinaismoralismi,kun alkoholi ja etenkin huumeet niittävät liikaa nuoria nykyisin! Se ei tuota pallopäätä kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi kieltää? Perustelut!

Koska poutala on uskis.

T: Viherimys Vasselainen.

Vierailija
54/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen tupakanpoltto ei kuulu muille, jos tekee sen muita häiritsemättä. Uusmoralismi on huipussaan näillä terveysnatseilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan saantirajoitukset eivät poliitikkoja kiinnosta, kun niissä on niin helvetisti juoppoja. Hyveellisyyspisteitä kerätään tupakalla. Yök. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä